Renginio metu savo patirtimi ir asmeninėmis įžvalgomis dalijosi keturi specialistai, kurie e. prekybos galimybes išbandė patys, tad gali patarti kiekvienam norinčiajam sėkmingai startuoti šioje rinkoje.

Žinokite, kaip pasirinkti

Nors atrodytų, kad nuo tiekėjų gausos gali apsvaigti galva, profesionali „dropshipperė“, Tarptautinės prekybos mokyklos įkūrėja Indrė Prichockaitė rekomenduoja labai atsakingai rinktis tiekėjus ir išsikelti tinkamus jų vertinimo kriterijus.

„Tiekėjo didmeninei prekybai ieškantis asmuo turi pasitelkti bendravimo įgūdžius ir pradėti pokalbį bent su keliais tiekėjais, aptarti, ko reikia, kiek reikia ir kokios kokybės tikimasi. Labai patartina įsigyti pavyzdžių ir galutinai rinktis tada. Pabendravus su tiekėju ir rankose turint pavyzdį, priimti sprendimus yra lengviau, galima palyginti skirtingus variantus. Investuodami didesnes sumas, turime jas saugoti, ypač atlikdami pirmuosius pavedimus“, – atskleidžia ekspertė.

Anot jos, apsaugos būdus kartais pateikia ir pačios prekybos platformos, tačiau niekada nepakenkia papildomas, instinktyvus apsisaugojimas.

„Šioje stadijoje lengviausiai ir patikimiausiai mus gali saugoti arba apmokėjimas „PayPal“, arba pirkimas per „Alibaba.com“. „PayPal“ saugo 180 dienų, „Alibaba“ 90 dienų. Šie mokėjimo būdai bus brangesni: „PayPal“ + 5 proc. (apytiksliai), „Alibaba“ + 3 proc. Tiekėjai labiausiai mėgsta „WesternUnion“ perlaidas, tačiau jos yra mažiausiai saugios“, – teigia I. Prichockaitė.

Vis dėlto, pasak jos, tarp Kinijos tiekėjų sukčių pasitaiko mažai, nes įėjimas į e. prekybos rinką ir gero vardo užsitikrinimas jiems yra svarbus, tačiau tikrai geras tiekėjas niekada neįsižeis ir nesupyks, jeigu jūs pasirinksite papildomus apsaugos būdus.

Intelektinės nuosavybės svarba

Mokymų metu advokatų kontoros „Glimstedt“ advokatė, ekspertė Giedrė Rimkūnaitė-Manke pasidalijo savo patirtimi ir atskleidė teisinių apsaugos priemonių galimybes. Anot jos, e. prekybos rinkoje ypač dažnai pasitaiko intelektinės nuosavybės pažeidimų.

„Pirkdami prekes iš Kinijos tiekėjų, negalite būti tikri, kad jums gaminamas produktas nepažeis kito asmens intelektinės nuosavybės. Kitaip tariant, užsakydami prekes iš Kinijos, turite įvertinti riziką ir nuspręsti, ar ją prisiimate. Tuo atveju, jeigu prekės pagaminimą užsakote patys Lietuvoje ar Vakaruose arba ruošiatės perpardavinėti jau esamą produktą, svarbu įsivertinti, kur prekė yra intelektinės nuosavybės kontekste. Atkreipkite dėmesį, ar produktas turi unikalų dizainą, galbūt tai yra išradimas ir jis gali būti saugomas patentu, o gal tai yra autorių teisių objektas. Kartais tai išsiaiškinti patiems gali būti sudėtinga, todėl nebijokite ieškoti profesionalų patarimo“, – rekomenduoja G. Rimkūnaitė-Manke.

Nebijokite gaminti Lietuvoje

Didelę patirtį e. prekybos srityje sukaupęs pranešėjas, „Innovators Lab Limited“ bendraįkūrėjis bei 5 mln. eurų apyvartą platformoje „Amazon“ pasiekęs dr. Ž. Stankevičius pabrėžia, kad ne visada lengviausias kelias viską užsisakyti iš Kinijos tiekėjų. Anot jo, rasti prekę šioje rinkoje paprasta, tačiau komunikaciniai ar užsakomieji procesai gali užtrukti, tad neverta bijoti gamybos vietinėje rinkoje.

„Tikrai patartina ieškoti gamintojo Lietuvoje, jeigu tik tai įmanoma. Aš pats visada teikiu pirmenybę gamybai Lietuvoje. Šiuo metu apie 80 proc. mano produktų gamybos vyksta būtent čia. Kita alternatyva – Lenkija. Šiuo metu produktų, kuriems nereikia daug rankų darbo, gamybos kaina yra beveik vienoda bet kur: Lietuvoje, Europoje ar Kinijoje. Vietinė gamyba turi daug pranašumų, kalbant apie kokybės kontrolę, logistiką, investuotų į verslą pinigų sumas. Taip pat Europos Sąjungoje didelis verslo pranašumas yra laisvas prekių judėjimas“, – tikina ekspertas.

Be to, ieškant tiekėjų daug naudos duoda tiesioginis kontaktas, vizitai, o tai, anot pranešėjo, padaryti savoje šalyje ar bent Europoje yra kur kas greičiau, pigiau ir paprasčiau.

Svarbūs ne tik jūs

Norint sėkmingai startuoti ir prekiauti elektroninėje terpėje, svarbu ne tik išsirinkti tinkamą produktą, bet ir tinkamai įvertinti konkurencinę aplinką, kuri kartais gali tapti paskata arba kliūtimi verslui. Gudrybes, kaip tinkamai pažinti savo konkurentus ir atrasti savo verslo pranašumus, atskleidė nepriklausomas skaitmeninės rinkodaros specialistas Justinas Mikulskis.

„Prieš pradedant veiklą, reikėtų patikrinti artimiausius tiesioginius ir netiesioginius konkurentus. Peržiūrėkite tuos, kurie prekiauja panašiomis prekėmis. Taip galite įvertinti, kokių elementų nenumatėte ar ko neišnaudoja jūsų verslas. Sudarę konkurentų ir jų pranašumų sąrašą, labai aiškiai pamatysite, kuria linkme jums vertėtų dirbti“, – teigia pranešėjas.

Anot jo, šioms paieškoms gali padėti tokie puslapiai kaip „SimilarWeb“ arba paprasčiausios nemokamos „Google“ programos. Netgi paieškoje galima rasti daugybę tyrimų apie vartotojus ir jų įpročius, rinkos ypatybes. Be to, pranešėjas kaip vienas dažniausiai naudojamų ir geriausias įžvalgas pateikiančių programų įvardija „Google Trends“ ir „Google Think Insights“.

Nesvarbu, kokį produktą pasirinktumėte ir kokio įtemptumo rinka vyrautų, J. Mikulskio teigimu, startuoti be reklamos gali tik visiški verslo savižudžiai. „Jei esate vos startavę, nebūtina skubėti samdyti „growth-hackerių“. Pradėkite po truputį, stenkitės kuo daugiau išsiaiškinti apie pradinį reklamos kanalą. Nenustebkite, kad kartais tinkamiausio kanalo paieškos gali trukti ilgai, net metus. Įvertinę save ir savo konkurentus, taip pat galite rasti įdomių sprendimų, pavyzdžiui, jeigu reklamos triukšmas socialiniuose tinkluose per didelis, galbūt verta pagalvoti ir apie visavertį SEO“, – rekomenduoja skaitmeninės rinkodaros specialistas.