Dabar esantys įkainiai – pasenę

Kaip rašoma Registrų centro pranešime spaudai, šiandien egzistuojantys įkainiai neatitinka nei klientų poreikio, nei šių dienų aktualijų. Šiuo metu vis daugiau paslaugų teikiama elektroniniu būdu, todėl siekiama išsiaiškinti tikslias paslaugų teikimo sąnaudas ir jomis remiantis nustatyti naujus atitinkamų paslaugų įkainius.

„Ilgą laiką tai nebuvo daroma ir dėl to egzistavo situacija, kai, pavyzdžiui, už tą patį išrašą, pateikiamą popieriniame variante ar elektroniniu būdu, reikia mokėti vienodą sumą, nors visi puikiai suprantame, kad jų parengimo ir pateikimo kaštai yra nevienodi“, - rašoma Registrų centro pranešime.

Vyriausybei patvirtinus atlyginimo už duomenų teikimą ir registravimą nustatymo metodiką, institucija planuoja skelbti viešąjį atvirą konkursą nepriklausomam auditoriui atsirinkti. Skelbiama, kad jis turės įvertinti, ar sąnaudos kiekvienai paslaugai yra paskirstomos teisingai, t. y. ar pagrįstai nustatyti paslaugų įkainiai.

„Turint nepriklausomų auditorių išvadą ir pastabas, Registrų centro paslaugų įkainiai bus teikiami įvertinti Ryšių reguliavimo tarnybai (RRT). Gavus tarnybos atsakymą, ministrų kabinetui bus teikiamas Vyriausybės nutarimo projektas su konkrečiais įkainiais. Tikimasi, kad tai bus padaryta iki šių metų vidurio“, – sakoma Registrų centro pranešime.

Kaina priklausys nuo jo teikimo būdo

Pagrindinis principas, kuriuo remiantis keičiama atlyginimo už duomenų teikimą ir registravimą tvarka, Registrų centro teigimu, yra duomenų teikimo būdas.

Pavyzdžiui, duomenis teikiant popieriniu variantu įkainis už paslaugą bus didžiausias, tačiau jis bus gerokai mažesnis, jei išrašas ar duomenys teikiami elektroniniu būdu. Mažiausią kainą reikės mokėti tuomet, kai duomenys teikiami tarpusavyje „bendraujant“ dviem sistemoms, o žmogaus įsikišimo praktiškai net nereikės.

„Sudėtinga atsakyti, kaip konkrečiai keisis paslaugų įkainiai. Tačiau jau šiandien galime pasakyti, kad tam tikrų duomenų teikimo kaina bus iki 50 proc. mažesnė, nei yra šiuo metu“, – buvo rašoma Registrų centro pranešime.

Taip pat žadama atsisakyti principo, kai paslaugos kaina yra skaičiuojama nuo objekto vertės:

„Manome, kad iki šiol egzistavo ydinga praktika, kai už didesnės vertės objekto įregistravimą būdavo imamas ženkliai didesnis mokestis, nors realiai registruojant nekilnojamąjį daiktą atliekamas tokios pat apimties darbas. Patvirtinus naują paslaugų kainodarą, mokestis už registravimą bus skaičiuojamas pagal šiai paslaugai suteikti patirtas realias sąnaudas, nepriklausomai nuo konkretaus objekto vertės.“

Galės sutaupyti

Šiuo metu Registrų centre egzistuoja apie 400 skirtingų įkainių, kurie priklauso nuo konkretaus registro ar informacinės sistemos, taip pat nuo duomenų teikimo būdo.

Kaip DELFI sakė Registrų centro Komunikacijos skyriaus atstovas spaudai Mindaugas Samkus, tikėtina, kad tiek verslo atstovai, tiek gyventojai pasikeitus tvarkai visgi galės sutaupyti.

„Kainos turėtų mažėti, bet, galbūt, bus kažkas iš tų 400, kas brangs. Sąnaudos bus peržiūrėtos, bet jeigu reikės kažkokio sudėtingo išrašo, kaina gali ir kilti“, – komentavo M.Samkus.

Pasak jo, kol kas įkainiai dar nėra aiškūs.

„Aišku tik tai, kad žmonėms turėtų būti paprasčiau gauti išrašus ir, tikėtina, pigiau“, – sakė jis

Registrų centro duomenų registravimo ir duomenų teikimo kainodara ir jos nustatymo principai nebuvo keisti daugiau kaip 10 metų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (30)