Meilė yra verslas ir niekas taip gerai to neparodo, kaip Valentino dieną išaugę prekybininkų pelnai ir papildomos žmonių išlaidos.

Suvenyrų, gėlių, papuošalų pardavėjai, restoranai ir prekybos tinklai – tai verslo atstovai, kurie patiria didžiausią šių švenčių finansinę naudą.

Amerikos mažmeninės prekybos federacija skelbia, kad šalyje Valentino dieną švęs apie 51 proc. visuomenės, kurie žada išleisti apie 20 mlrd. JAV dolerių. Vienas asmuo JAV šiai šventei 2019 metais skirs apie 161,96 JAV dolerius.

Vyrai vidutiniškai išleis apie 226 JAV dolerius, moterys – 97 JAV dolerius.

Tuo metu prieš 2 metus prekybos tinklo „Maxima“ atlikta apklausa rodo, kad Lietuvoje Valentino dieną vidutiniškai švenčia apie 66 proc. šalies gyventojų, o kai kurie gyventojai dovanoms negaili ir 50 eurų.

Nors įsimylėjėlių šventei lietuviai skiria mažiau pinigų, Vakarų valstybėse vyraujančios pirkimo tendencijos neaplenkia ir mūsų valstybės. Tarp populiariausių pirkinių – gėlės, papuošalai, saldumynai ir prezervatyvai.

Brangiausios – raudonos rožės

Gėlių parduotuvės „Florisima“ vadovas Viktoras Bobinas portalui LRT.lt sakė, kad gėlių pardavimo padidėjimas kol kas dar nėra jaučiamas, o klientų srautų laukiama nuo Valentino dienos ryto iki pat vėlyvo vakaro.

Verslininkas pastebėjo, kad pagal gėlių pardavimo apimtis, Valentino diena yra antra pagal populiarumą, kada parduodama daugiausiai gėlių. Pirmoji yra Kovo 8 diena.

„Pardavimai didėja labai stipriai. Vienos dienos pardavimai padidėja dešimteriopai“, – sakė verslininkas.

Anot jo, labiausiai žmonės perka rožes ir tulpes, jų kiekį renkasi pagal „kišenę ir skonį“. Vieni perka po vieną, kiti ir po 10 – 20, kažkas ir 100 nuperka.

V. Bobinas pastebi, kad Valentino dienos proga padidėja raudonų rožių kainos, nes šios yra pačios populiariausios. Visų kitų gėlių kainos išlieka panašiame lygyje. Raudonos rožės brangsta, nes Olandijoje, iš kur jos ir atgabenamos, prekybininkai padidina kainas.

„Olandijoje rožės pabrango jau prieš savaitę. Padidėja paklausa aukcione ir automatiškai kaina padidėja. Tai ne Lietuvos floristai jas kelia. Mums įtaką daro pasaulinių kainų lygis“, – komentavo jau 30 metų gėles pardavinėjantis verslininkas.

Prekybos tinklo „Maxima“ komunikacijos projektų vadovė Kornelija Sakalaitė pastebėjo, kad nors praėjusias metais pirkėjai dažniausiai rinkosi narcizus ir tulpes, šiais metais žmonės perka įvairių skintų gėlių puokštes.

Restoranai patiria didžiausią antplūdį

Restoranų gido „Meniu.lt“ vadovas Laurynas Mažuolis pastebi, kad Valentino dieną restoranai patiria vieną iš didžiausių vartotojų antplūdį per metus.

„Artėjant Valentino dienai pajuntame daugiau nei dvigubai išaugusius vartotojų srautus. Vasario 14–ajai žmonės labiausiai ieško įvairių restoranų, domisi jų siūlomomis šventinėmis programomis ir bando rezervuoti staliukus“, – sako L. Mažuolis.

Jis atkreipia dėmesį, kad lietuviai nėra linkę šios šventės planuoti iš anksto, o vietų, kur rezervuoti staliuką, pradeda ieškoti tik Vasario 14–osios ryte.

Restoranų „Sugamour“ tinklo vadovė Žaneta Birbilienė sako, kad klientų pikas pasiekiamas per pačią Valentino dieną, kai žmonės jau iš pat ryto užsuka nupirkti antrajai pusei ar kolegai darbe kokio rafinuoto saldėsio ar rezervuoja staliuką romantiškam pasisėdėjimui prie kavos puodelio.

L. Mažuolis taip pat išskiria įdomią tendenciją, kad nors Valentino dienos proga dažniausias savo antrąsias puses bando nustebinti vyrai, aktyviausiai romantiškų vietų vakarienei ieško jaunos moterys. „Jau senokai stebime įdomią tendenciją – net 67 proc. tinklapio lankytojų, aktyviausiai ieškančių ir rezervuojančių restoranus, yra moterys“.

Prekybos centruose padidėjusi saldumynų paklausa

Prekybos tinklo „Rimi“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Buivydienė minėjo, kad priešingai nei gėlių ar restoranų sektoriuje, apsipirkti Valentino dienai į prekybos centrus žmonės atvyksta ir savaitę iki šventės, o šiai dienai skirtų prekių paklausa yra didesnė nei praėjusiais metais.

„Valentino dieną ir jos išvakarėse visuomet daugiau nuperkama saldainių dėžučių ir kitų proginių saldumynų su širdelėmis, daug pirkėjų dėmesio sulaukia Šv. Valentino dienos lipdukai, širdelės formos žvakutės, pliušiniai žaislai, balionai su širdelėmis. Šokteli ir vyno bei putojančio vyno pardavimai“, – teigė G. Buivydienė.

Prekybos centro „Iki“ komunikacijos vadovė Berta Čaikauskaitė pastebi, kad meilės dienos proga, vartotojų tendencijos išlieka panašios jau kelerius metus.

„Daugiausia pirkėjų dėmesio sulaukia saldumynai. Įsimylėjėlių akys dažniausiai krypsta į tortus ir tartaletes, kurių pardavimai, lyginant su įprastu savaitgaliu, per Valentino dieną šokteli net 80 proc. Nuo pastarųjų nedaug atsilieka ir pyragai bei pyragaičiai, kurių parduodama 50 proc. daugiau“, – tendencijas vardino B. Čeikauskaitė.

K. Sakalaitė pastebi, kad stipriai išauga vaisių ir uogų, o ypač braškių pardavimai.

Tarp populiariausių – ir jūros gėrybės. „Daugiausia pirkėjų dėmesio sulaukia austrės, midijos, jūros šukutės, šaldytos ir šviežios krevetės. Taip pat padidėja ir lašišų pardavimai“, – komentavo B. Čeikauskaitė.

K. Sakalaitė pastebi, kad ypatingo susidomėjimo sulaukia įvairūs specialiai Valentino dienai skirti suvenyrai – smulkios dekoro detalės, pliušiniai žaislai, dirbtinių gėlių kompozicijos. Fiksuojamas ir prezervatyvų pardavimų padidėjimas.