Interviu DELFI jis teigė, kad neturi ką pasakyti apie vieną pagrindinių „Revolut“ kritikų Seimo narį Stasį Jakeliūną.

„Politika yra žaidimas, kurio nesuprantu ir kuriame niekaip nedalyvauju“, – sakė jis.

170 tūkst. klientų Lietuvoje turintis „Revolut“ jau išsinuomavo biuro patalpas 20–30 naujų darbuotojų, o šiuo metu ieško banko vadovo.

Kartu su N. Storonskiu pokalbyje dalyvavo ir „Revolut“ rinkodaros vadovas Chadas Westas.

– Turiu paklausti apie jūsų tėvą. „Revolut“ atstovės Ievos Elvyros Kazakevičiūtės dėl to, ar Nikolajus Mironovičius Storonskis („Gazprom“ tyrimų centro „Gazprom Promgaz“ generalinio direktoriaus pavaduotojas mokslui) yra jūsų tėvas, paklausiau sausio 9 dieną. Ji atsakė, kad ne, bet sausio 21 dieną LRT Tyrimų skyriui tai buvo patvirtinta. Savo atvirame laiške šią savaitę paaiškinote, jog taip atsitiko dėl žmogiškos klaidos „Revolut“ komandoje. Ar išsiaiškinote, kokia buvo šios klaidos priežastis?

Ch. Westas: Tai mano komanda, todėl norėčiau atsakyti. Kai buvome mažas startuolis, gauti informaciją buvo labai paprasta. Galėjome bendrauti su Niku tiesiogiai. Dabar, kai turime 700 darbuotojų, o Nikas visada užsiėmęs, tai nėra taip paprasta.

Išėjo taip, kad vienas mūsų komunikacijos narys kreipėsi į žmogiškųjų išteklių vadovą, galvodamas, jog tai logiškiausas kelias, bet gavo neteisingą informaciją. Dėl to neteisingą informaciją pateikė ir Ieva. Vėliau ji pastebėjo, kad tai gali būti klaida, kreipėsi į Niką tiesiogiai ir gavo teisingą atsakymą.

Labai gaila, kad taip atsitiko. Tai daug ką dominanti tema ir labai nemalonu suklysti būtent dėl to. Tačiau neturime ko slėpti, tai yra vieša informacija.

– Atsimenu, kad nustebau, nes pirmą kartą atsakymo sulaukiau maždaug per valandą.

– Taip, nes Ieva gerai dirba savo darbą.

– Kai skubi, padarai tokių klaidų. Ar imsitės kokių nors priemonių, kad jos nepasikartotų?

– Taip, nuo šiol visą tokio pobūdžio informaciją turėsiu patvirtinti aš asmeniškai. Aptariamoje situacijoje taip nebuvo.

Chadas Westas

– Kai „Revolut“ Lietuvoje gavo specializuoto banko licenciją, viešojoje erdvėje kilo daug diskusijų, neigiamų reakcijų iš politikų, kai kurių gyventojų. Ar buvote tam pasiruošę?

N. Storonskis: Akivaizdu, kad to nesitikėjome. Manau, kad neigiamų reakcijų priežastys buvo dvi. Pirma, dėl indėlių. Manau, žmonės ne visai teisingai supranta mūsų skaičius. Pirmaisiais veiklos metais Lietuvoje planuojame priimti 30 mln. eurų indėlių, antraisiais metais – 60 mln. eurų. Ne dešimtis milijardų. Taip, mes vystysime verslą Lietuvoje, bet tai truks kurį laiką. Indėlių priėmimas nėra rizikingas verslas.

Antra, visas Rusijos aspektas. Vertinu Lietuvos istoriją ir suprantu, kad Rusijos tema yra jautri. Tačiau pats esu pasaulio pilietis. Užaugau ir gyvenau daugelyje šalių, dabar kuriu globalų verslą.

– Atsimenu, kad praėjusio interviu metu taip pat sakėte, kad su Rusijos valdžia neturite nieko bendro. Ar sutiktumėte, kad dėl neigiamų komentarų apie „Revolut“ galėjote prarasti potencialių klientų?

– Ne, iš tikro tai mes padvigubinome savo naujų klientų augimą pastaruoju metu. Tai turėjo teigiamos įtakos verslui.

– Trumpuoju laikotarpiu – taip, o ilguoju?

Ch. Westas: Visuomenės požiūris į „Revolut“ Lietuvoje labai palankus. Manau, kad lietuviai pakankamai protingi ir netiki kaltinimais, kurie neparemti įrodymais. Bent jau Jungtinėje Karalystėje nemeti tokių kaltinimų, jei negali jų pagrįsti. O jei ir meti vieną kartą, tai nedarai to dar kartą. Mes atsakėme į tai atvirame laiške, Nikas skyrė laiko ir atvyko į Vilnių, o politikoje mes nedalyvausime.

– Vienas pagrindinių „Revolut“ kritikų yra Seimo narys Stasys Jakeliūnas. Ką manote apie jį?

N. Storonskis: Aš politikos neseku visiškai. Jei atvirai, tai neturiu nieko, ką galėčiau apie jį pasakyti. Politika yra žaidimas, kurio nesuprantu ir kuriame niekaip nedalyvauju.

– Anksčiau Jungtinės Karalystės jurisdikcijos „Revolut“ sąskaitoje esančių pinigų Lietuvos mokesčių inspekcija nematė. Dabar tai pasikeis. Ar dėl to galite netekti klientų?

– Nesuprantu, kodėl kas nors turėtų pasikeisti. Paprastai bankai neteikia transakcijų ataskaitų mokesčių inspektoriams. Taip, jie gali kreiptis ir prašyti šių duomenų, o tada bankas yra įpareigotas juos suteikti. „Revolut“ elgsis taip pat.

– Anksčiau sakėte, kad Lietuvoje turėsite 20–30 darbuotojų. Kaip juda šis procesas?

– Jau išsinuomavome biurą Lvovo gatvėje. Dabar ieškome banko vadovo, tada reikės teisės, finansų skyrių vadovų, taip pat – lietuviškai kalbančių klientų aptarnavimo specialistų. Dar Vilniuje ketiname kurti kelias produktų vystymo komandas.

– Ar žmonės nori dirbti „Revolut“?

– Taip, 100 proc. Lietuvoje turime gerą vardą, todėl talentingų asmenų rasti nesunku.

– Gal jau žinote banko vadovo vardą?

– Dar ne.

– Lietuvoje yra dvi su „Revolut“ susijusios įmonės: „Revolut Technologies“ (kuri ir gavo banko licenciją) ir „Revolut Payments“ – kokia yra antrosios įmonės paskirtis?

– „Revolut Payments“ yra elektroninių pinigų įstaiga. Kietasis „Brexit“ gali įvykti kovo pabaigoje, todėl šios licencijos Lietuvoje paprašėme dėl visa pikta.

Ch. Westas: Dabar naudojama mūsų el. pinigų licencija yra iš JK. Kietojo „Brexit“ atveju ji netektų galios Europoje ir mes netektume visų savo klientų. Todėl „Revolut Payments“ Lietuvoje skirtas nenumatytam atvejui.

– Kada „Revolut“ klientai galės pradėti naudotis investavimo paslaugomis?

N. Storonskis: Šiuo metu vykdome vidaus bandymus. Jei viskas veiks gerai, vartotojams paslaugą pristatysime vasarį.

– Kada atsiras galimybė padėti indėlį arba pasiimti paskolą?

– Dėl paskolų kol kas sunku pasakyti, o dėl indėlių – banko veiklos pradžią planuojame pirmoje šių metų pusėje.

– Kokias palūkanas pasiūlysite?

– Jungtinėje Karalystėje mūsų metinė procentinė norma siekia tarp 8 ir 14 proc. Palyginimui, bankuose ji siekia 20 proc. Lietuvoje skaičių kol kas neturime, nes dar visko iki galo neįvertinome, bet galite įsivaizduoti kaip yra JK – panašiai bus ir Lietuvoje.

Ch. Westas: Tik noriu pastebėti, kad kalbame apie mažas asmenines paskolas, pavyzdžiui, iki 15 tūkst. eurų, kuriuos grąžinti reikia per 3 metus. Jos nėra rizikingos, tuo ir užsiimsime.

Nikolajus Storonskis, Chadas Westas

– Turite planų teikti ir kitokių paskolų?

– Galbūt. Bet prieš bėgdamas iš pradžių turi pradėti eiti.

– Kiek šiuo metu turite klientų?

N. Storonskis: Lietuvoje – 170 tūkst., o visame pasaulyje apie 3,7 mln.

– Kokia jų dalis „Revolut“ naudojasi nuolat?

Ch. Westas: Kasdienių vartotojų Lietuvoje yra tarp 40 ir 50 tūkst. Bent kartą per mėnesį „Revolut“ pasinaudoja apie 100 tūkst.

– Jūsų tikslas, kad „Revolut“ taptų pagrindine asmens kortele? Dabar, panašu, kad dauguma turi bent vieną kito banko kortelę.

– Taip, žmonės paprastai turi „Swedbank“ ar SEB sąskaitą, o „Revolut“ naudoja greta jos. Tačiau virsdami tikru banku, tampame tiesioginiais konkurentais.

– Kaip manote, kokia dalis „Revolut“ vartotojų pasinaudos naujomis – banko – paslaugomis?

– Planuojame, kad pirmaisiais metais Europoje tai padarys 1 mln. klientų.

– Kaip užtikrinsite, kad žmonių pinigais bus saugūs?

N. Storonskis: Kaip jau sakiau, pirmiausia priimsime tik indėlius, o tai nėra rizikinga. Mūsų verslo modelis yra „freemium“ (nemokama su galimybe įsigyti papildomas funkcijas už tam tikrą kainą).

Ch. Westas: Kiekviena šalis Europoje turi indėlių draudimo fondą. Tai reiškia, kad iki 100 tūkst. eurų gyventojų indėliai yra apdrausti, kaip ir bet kurio kito banko.