Sėkmės veiksniai

Dr. Ž. Stankevičius, atsakydamas į susirinkusiųjų klausimus, visų pirma pabrėžė, kad svarbiausia susitelkti į esminius klausimus. Tokios problemos kaip patogiausio analizės įrankio ar valiutos konvertavimo pasirinkimas išsispręs savaime, nes, kad ir kiek nulį konvertuotum, vis tiek bus nulis, todėl svarbiausia pradėti dirbti ir nulį paversti realiais skaičiais.

Žydrūnas Stankevičius

„Pirmasis laimėjimo veiksnys – koncentracija. Reikia išsirinkti tinkamą produktą, kuriuo prekiausite „Amazon“, negalima blaškytis. Tam, kad išsirinktumėte jį iš viso sąrašo geriausiai reitinguojamų produktų, reikia suvokti „Amazon“ reitingavimą ir gebėti atskirti, kas yra perspektyvu. Tam būtina mokytis, domėtis, skaityti ir tik tada rinktis. Be atliktų namų darbų dar prieš startuojant nebus nieko“, – tikino pranešėjas.

Anot jo, kitas ne mažiau reikšmingas veiksnys – atkaklumas. Tam pritarė ir didmeninės prekybos „Amazon“ atstovas R. Jackus, sakydamas, kad atkaklumas padeda ir pasirinkus didmenos kelią.

„Jeigu norite rasti tiesioginę prieigą prie gamintojų ir susiderėti geresnes sąlygas, siųskite jiems laiškus. Jeigu į jūsų pirmąjį laišką nebuvo atsakyta, negalvokite, kad su jumis kažkas blogai ar įmonei neįdomus bendradarbiavimas. Tiekėjai dažniausiai yra labai užimti ir išnaudoja kiekvieną resursą savo veikloje, todėl nebijokite parašyti antro ar trečio laiško. Jeigu atsakymo vis tiek nesulaukiate, po savaitės paskambinkite“, – rekomendavo R. Jackus ir pabrėžė, kad jeigu savo puslapyje įmonė yra nurodžiusi platintojus, labai svarbu ir kreiptis į juos, o ne tiesiogiai į patį gamintoją. Ne mažiau reikšmingas ir gebėjimo būti lanksčiam veiksnys. Pranešėjas atkreipė dėmesį ir į laiko juostų skirtumus, tad, bendraudami su kitoje laiko juostoje esančiu tiekėju, būkite kuo lankstesni ir reaguokite į jo atsakymus kuo greičiau.

Robertas Jackus

Dr. Ž. Stankevičius atskleidė ir trečiąjį sėkmės elementą, kurį įvardijo kaip kontroliuojamą riziką. Anot jo, niekas nėra užtikrintas, kad pradėjus prekiauti „Amazon“ pasiseks, kad prekės bus išpirktos, tačiau nerizikuodami sėkmės galimybės apskritai neturėsite.

Kaip pasirinkti?

K. Šiuipys išskyrė tris esminius būdus, kuriuos galima pasirinkti prekybai „Amazon“: gamintoju galite būti pats, galite pasiūlyti savo paslaugą pažįstamam gamintojui arba galite rasti produktą, kuris gerai parduodamas už „Amazon“ ribų, tačiau šioje platformoje jo konkurencija maža.

Klaidas Šiuipys

„Prieš pradėdami prekybą atkreipkite dėmesį į tai, kiek jūsų pasirinktoje kategorijoje yra konkurentų, kaip vyksta jų pardavimai, būtinai išanalizuokite konkurentų produktų trūkumus, atsiliepimus, pobūdį ir skaičių, pagrindinius raktinius žodžius. Išskirtinumas „Amazon“ yra gerai, tačiau būti visiškai nepritampančiam kategorijoje nėra naudinga. Netgi keliant nuotraukas vertėtų atkreipti dėmesį, kokios nuotraukos vyrauja pas konkurentus“, – teigė pranešėjas.

Jį papildė ir dr. Ž. Stankevičius, pridurdamas, kad dar labai svarbi ir produkto kaina, kuri turi būti didesnė nei 20 JAV dolerių, kad atskaičius visus mokesčius dar kažkiek uždirbtumėte, o savikainos ir kainos santykis turėtų būti didesnis nei penki, pasirinktas produktas turi turėti gerą pardavimo reitingą „Amazon“.

Be to, pranešėjai pabrėžė, kad labai daug kas priklauso ir nuo rinkos, į kurią ateinate, mat kiekvienoje jų mentalitetas ir pasirinkimo kriterijai skiriasi. Tarkime, eidami į Vokietijos rinką jūs turite sužibėti savo kokybe, o ne kaina. Be to, svarbi ir kalba, kuria kreipiatės į tos rinkos vartotojus.

„Nepagailėkite pinigų, pasisamdykite vietinį rašytoją, kuriam tos rinkos kalba yra gimtoji ir jis gali laisvai ją valdyti. Neverskite prekių kortelių su „Google“ vertėju. Nesutaupysite tiek, kiek galite prarasti“, – įsitikinęs K. Šiuipys.

Konkurencija milžiniška

Platforma „Amazon“ šiuo metu aktyviai kovoja su užplūdusia kinų prekybininkų banga. Visi pranešėjai sutartinai pastebi, kad šie prekybininkai platformoje „Amazon“ jaučiasi kaip namie, laužo visas taisykles, stipriai konkuruoja kaina, tačiau vienas esminių „Amazon“ šių metų iššūkių – suvaldyti šią situaciją.

„Jeigu taip nutiko, kad jūsų idėją nukopijavo ar pastebėjote nesąžiningą elgesį „Amazon“, būtinai surinkite visą informaciją, praneškite tai „Amazon“ administratoriams, jie turėtų problemą išspręsti. Jeigu nesąžiningai elgiasi Europos ar JAV prekybininkai, galima reikalauti nutraukti veiksmus ir už „Amazon“ ribų, pasitelkus teisines galimybes, tačiau jeigu taip elgiasi Kinijos pardavėjai, veikiausiai teks apsiriboti „Amazon“ teisinėmis galimybėmis, nes teisinei kovai su kinų pardavėjais prireiks pernelyg daug išlaidų“, – atskleidė G. Rimkūnaitė-Manke.

Giedrė Rimkūnaitė-Manke

Be to, advokatė pabrėžė brūkšninių kodų svarbą „Amazon“ prekyboje. Jeigu prekiausite per „Amazon“ sandėlius, jie jums bus reikalingi, tačiau pranešėja patarė nesusigundyti pigesnėmis alternatyvomis.

„Vienintelis legalus kelias įsigyti brūkšninių kodų savo prekėms, jeigu jų negaunate iš tiekėjų, yra „GS1“. Tik jie yra oficialūs pasauliniai brūkšninių kodų teikėjai. Jeigu brūkšninius kodus jums siūlo įsigyti „Ebay“ ar kitose platformose, nepasitikėkite tuo, net jeigu kaina atrodo viliojanti. Rezultatas gali nuliūdinti, mat paaiškės, kad brūkšninis kodas neegzistuoja, o „Amazon“ sandėliai prekių su tokiais kodais iš viso nepriims“, – dėstė G. Rimkūnaitė-Manke.

Laukia daugiau įdomybių

Antrą kartą didžiausios jauno verslo platformos „BZN start“ organizuoti „Amazon“ mokymai sulaukė didžiulio susidomėjimo, o vietų neliko akimirksniu. Matydami tokią kokybiško turinio už ekonomišką kainą paklausą, organizatoriai šiemet žada dar daugiau galimybių ir kokybiško turinio. Renginio vedėja ir „BZN start“ vadovė Živilė Baubonienė, apibendrindama renginį ir žadėdama naujoves, pabrėžė vieną svarbią tiesą: „Kuo daugiau žinių ir galimybių užsidirbti suteiksime jaunam verslui, tuo laimingesni būsime visi.“ Už šį kartą suteiktą galimybę mokytis organizatoriai dėkoja renginio partneriams: verslo miestui „Technopolis“, advokatų kontorai „Glimstedt“ ir naujienų portalui „Delfi“.