Barselonos taksi darbuotojai, apsivilkę geltonas liemenes, kaip ir gerai žinomi protestuotojai kaimyninėje Prancūzijoje, blokavo centrines gatves ir bandė įsiveržti į Katalonijos regiono parlamentą, tačiau buvo sustabdyti policijos.

Katalonijos policijos atstovo Mossoso d'Esquadra teigimu, policija streikuotojus sutramdė lazdomis, tačiau trys pareigūnai buvo sužeisti daiktų, kuriuos į policijos pareigūnus mėtė demonstrantai.

Tuo tarpu Ispanijos sostinėje šimtai taksi vairuotojų susirinko centrinėje Saulės aikštėje prie pat Madrido regioninės vyriausybės. Taksistų streikas Madride prasidėjo likus vos 2 dienoms iki vienos didžiausių pasaulyje tarptautinės turizmo parodos „Fitur“.

Ispanijos taksi vairuotojai skundžiasi dėl neva nesąžiningos pavėžėjimo programėlių, kaip „Uber“ ir „Cabify“, veiklos. Taksistų teigimu, pavėžėjimo programėlių vairuotojų veikla nėra taip pat griežtai reguliuojama.

Sandra Serrano, 32 metų amžiaus taksi vairuotoja Madride, tikino, kad pavėžėjimo programėlėmis besinaudojantys vairuotojai turi būti griežčiau reguliuojami, nes „jie važinėja gatvėmis ir pasiima mūsų klientus, o mums tai jau atsibodo“.

„Neprieštaraujame jų veiklai, tačiau ji turi būti reguliuojama“, - Saulės aikštėje protestuojanti moteris sakė naujienų agentūrai AFP.

Tuo tarpu Barselonoje pavėžėjimo programėlėmis besinaudojantys vairuotojai pradėjo savo protestą, iš dalies užblokuodami Įstrižąjį prospektą. „Uber“ ir panašiomis programėlėmis klientus susirandantys vairuotojai pyksta dėl naujo reguliavimo, kurį penktadienį atskleidė Katalonijos regiono parlamentas. Pagal naująjį reguliavimą, klientai turės užsisakyti pavėžėjimo paslaugą likus bent 15 minučių iki tol, kol jie įlips į automobilį.

Katalonijos regiono parlamento sprendimas supykdė ne tik „Uber“ vairuotojus, bet ir tradicinius taksistus, kurie tikino, kad pavėžėjimo paslaugų programėlės pagal įstatymą neteikia taksi paslaugų, todėl jos turi būti užsakomos iki kelionės likus bent 12 valandų.

Angelis Ionas, dirbantis „Cabify“, kaltino taksi vairuotojus siekiant išmesti iš pavėžėjimo verslo konkurentus.

„Kadangi iki šiol taksi vairuotojai nesulaukdavo konkurencijos, jie užsidirbdavo daug be jokių pastangų. Dabar, atsiradus konkurencijai, jie turi prisitaikyti, sumažinti kainas, kaip bet koks kitas verslas“, - agentūrai AFP sakė A. Ionas.

Be kita ko, „Uber“ ir panašių programėlių vairuotojai skundėsi, esą taksi vairuotojai neretai daužo jų automobilius. Mohamedas Bermadas, 55 metų alžyrietis, teigė, kad per 20 mėnesių laikotarpį, kai jis dirbo „Cabify“, jo automobilio langai buvo sudaužyti dukart, o kartą buvo pradurtos padangos.

„Taksistų problema yra ta, kad jie užstrigo laike. Kai atvykau į Ispaniją prieš 35 metus, buvo tik viena televizijos stotis ir viena telefonų bendrovė. Pažiūrėkite, kiek jų yra dabar“, - AFP piktinosi M. Bermadas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (8)