Susisiekimo ministerija tokį pasiūlymą argumentavo tuo, kad susitarimo tikslai - infrastruktūros plėtojimas, geležinkelių technikos ir technologijų tobulinimas ir derinimas - dubliuojasi su kitų organizacijų, kurioms priklauso Lietuva, veiklos tikslais ir sprendžiamais klausimais.

Lietuva priklauso Tarptautinio geležinkelių transporto organizacijai, Geležinkelių bendradarbiavimo organizacijai, dalyvauja įvairiuose Europos Komisijos formatuose, todėl dalyvavimas, pasak ministerijos, minėtoje organizacijoje nekuria šaliai pridėtinės vertės.

„Tai yra techninis susitarimas. Jis neneša praktinės naudos, darbuotojai nelabai ir važiuoja į susitikimus, o narystė kainuoja beveik 10 tūkst. eurų per metus“, - sakė susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Pasak ministro, TER veikla yra labiau apžvalginio pobūdžio, t. y. apžvelgiami šalyse narėse vykstantys ir planuojami plėtros planai, o konkrečios rekomendacijos nėra teikiamos, todėl Lietuvai išstojus iš TER ir toliau bus užtikrinamas geležinkelių transporto saugos ir infrastruktūros plėtros klausimų sprendimas.

Denonsavus susitarimą, bus sutaupytos valstybės biudžeto lėšos - po 8730 eurų kasmet. Tiek atsieina kasmetis nario mokestis.

Jungtinių Tautų Europos ekonomikos komisijos Transeuropinio geležinkelio projektas (TER) - 1990 m. įkurtas centrinės, rytinės ir pietrytinės Europos šalių bendradarbiavimo projektas, kurio pagrindiniai tikslai - skatinti geležinkelių transporto efektyvumą ir paslaugų kokybės užtikrinimą, Europos geležinkelių transporto infrastruktūros sistemų integraciją, plėtoti nuoseklią ir veiksmingą tarptautinę geležinkelių ir kombinuoto transporto sistemą. Lietuva susitarimą pasirašė 1998 m.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (12)