„RVLhub.com“ platformos įkūrėjas Paulius Vėgėlė portalui DELFI pasakoja, kad bando sukurti naują rinką – tarp verslų egzistuojančią praktiką perkelti į pirkėjo–prekybininko lygmenį. Kaip įprasta verslai tariasi dėl įvairiausių sąlygų, kad tik jų prekės atsidurtų parduotuvių lentynose, tačiau šiuo atveju norima, kad pats pirkėjas pasakytų, kokios prekės jam reikia, o verslai siūlytų geriausius įmanomus variantus.

„Mūsų platformoje nėra prekių. Pavyzdžiui, norima įsigyti televizorių „Sony“, kuris parduotuvėje kainuoja 1000 eurų. Bet aš jo noriu už 100 eurų. Nurodoma prekė, kokios nori ir už kokią sumą. Tuomet žiūrima, kas įvyks: gal viena kompanija pasiūlys, gal kita negalės, bet pasiūlys ilgą garantiją. Taip yra kuriama tiesioginė konkurencija tarp kompanijų. Iš ekonominės perspektyvos tokia tiesioginė konkurencija skatina pasiūlyti geriausią pasiūlymą. Bandome apeiti kainų manipuliacijas ir sukurti kainų skaidrumą. (...) Kuo ir skiriasi nuo kainų palyginimo portalų, nes pastarieji uždirba iš kompanijų, kurios jiems moka, kad būtų tame sąraše ir jie gauna kažkokį mokestį už tuos paspaudimus. Tai kur čia kainų skaidrumas? Visi nuo kažko uždirba. Mes sakome, palik reklamas nuošalėje, sutaupyk nuo jų ir duok pirkėjui“, – apie sukurtą platformą pasakoja P. Vėgėlė.

Pasak jo, taip pat ir „Google“ paieškos naudojami algoritmai pirkėjui ne visada leidžia gauti geriausią pasiūlymą, nes nurodomi geografiškai artimiausi prekybininkai, bet nebūtinai pigiausią variantą siūlantys.

„Kad atsidurtum didžiųjų prekybos tinklų lentynose turi atitikti jų reikalavimus. Verslai konkuruoja dėl lentynos ir šis modelis tarp verslų labai daug metų gyvuoja. Kodėl pirkėjai negali turėti tų pačių galimybių kaip verslai? (...) Mes negalvojame apie save kaip sujungėją, galvojame kaip apie derybininką grąžinantį pirkimo galią pirkėjams. Bet tuo pačiu verslai turi pamatyti tame naudą. Mes visus verslus, net ir pačius mažiausius, suvedame į lygią konkurenciją. Net pats mažiausias versliukas gatvės kampe gali konkuruoti prieš didžiausią prekybos tinklą. Nes kainos – ne vienintelis faktorius, kuriuo konkuruoji, o tai ką pateiki klientui, kaip atitinki jo vertinimus“, – DELFI sako lietuvis.

Idėja gimė mokantis finansus

Vaikinas DELFI pasakoja, kad idėja sukurti tokią platformą jam gimė prieš pusantrų metų, mainų programos metu, studijuojant Šveicarijoje Lugano universitete. Ten Paulius mokėsi finansų ir bankininkystės.

„Ten profesorius pradėjo kalbėti apie finansų rinkas, kaip vyko visos derybos ir visi mainai prieš dešimt metų ir dabar. Prieš dešimt metų visi bankininkai, jei ieškodavo kokių kursų, tiesiog skambindavo į bankus, eidavo į sutikimus ir darydavo visą tą sunkų darbą, galia buvo sutelkta bankuose. Pagalvojau, kodėl negali būti atvirkščiai ir, kodėl to negalima pritaikyti e–komercijoje. Nes dabar tas pats su pirkėjais vyksta, jie ieško geriausių prekių, pasiūlymų, o kompanijos padeda viską ant prekystalio ir sako pirkite“, – pasakoja jis.

Paulius Vėgėlė

Po mainų programos Paulius grįžo tęsti studijų Danijoje ir, kaip pats sako, sudėjęs visas savo santaupas pradėjo įgyvendinti turimą idėją. Taip 2018 metų liepą paleista platforma „RVLhub“.

„Iš pradžių žinojome, kad bus be galo sunku ir nesitikėjome, kad pačioje pradžioje įmonės prie to prisidės. Žinojome, kad idėja grąžinti galią pirkėjams iš įmonių užtruks laiko. Vis tiek siekėme sujudimo ir naujos rinkos kūrimo“, – sako jis.

Kaip pasakoja lietuvis, jo projektas susidomėjimo sulaukė pirmiausia pačioje Danijoje, o vėliau ir kitose šalyse.

Skaičiuoja pirmuosius susidomėjusius

P. Vėgėlė DELFI teigia, kad per pirmąjį veiklos pusmetį platformoje užsiregistravo virš 10 tūkst. pirkėjų ir 35 įmonės.

„Mūsų sistema yra globali. Pirkėjų turime ne tik Danijoje, bet ir Šveicarijoje, Amerikoje, Australijoje ir toje pačioje Lietuvoje. Tai sistema, kuri veikia visur. Ji neapribota sienų, nes mes grindžiame savo veiklą „blockchain“ technologija, kur principas yra gauk kada nori, kaip nori ir kur nori.

Dabar turime prisiregistravusių apie 10 įmonių iš Lietuvos. Tai ir kompiuterių pardavimai, kelionių agentūra, turime ir baldų pardavėją. Tai yra labai skirtingos nišos ir matome gan daug žmonių prašančių skirtingų produktų. Ne tik kompiuterio ieškojo, bet ir mašinos, žieminių padangų. Kai kuriems reikia prabangaus laikrodžio ar bilietų lėktuvo skrydžiui. Bandome aprėpti visas gyvenimo sritis su šia sfera, nenorime koncentruotis tik į vieną sferą, mes tai matome kaip pokytį rinkoje“, – sako vaikinas.

P. Vėgėlė vardija, kad platformoje pirkėjai ieško ne tik baldų, laikrodžių ar kitų apčiuopiamų prekių, tačiau ir kelionių. Pasak jo, platformoje būtų galima prekiauti ir gėrimais, maisto produktais. Jo teigimu, idėja buvo sukurti platformą, o pasiūla ir paklausa turėtų sutvarkyti, kokių prekių galima rasti.

Platformą, kiek įmanoma ilgiau, nori išlaikyti nemokama

P. Vėgėlė tikina, kad nuo kitų tinklalapių, kurie lygina kainas ar sutelkia pardavėjus skiriasi ir tuo, kad iš to neužsidirba. Pasak jo, tai yra iniciatyva pakeisti dabartinę situaciją, o apie ateities planus, ar kažką iš to užsidirbs, negalvoja.

„Iš tikrųjų platformą norime kaip įmanoma ilgiau palaikyti nemokamą, išsilaikome iš savų santaupų. Aš idėją pradėjau, dar prisideda draugas danas, dirbantis finansų sektoriuje, jis – tylusis investuotojas. Kuo toliau tuo labiau plėstis norime. Kol kas mums tai nėra tikslas uždirbti iš to, bet padaryti pokyčius rinkoje. Skirtumas yra labai didelis, nes mes grąžiname pirkimo galią atgal pirkėjui. Pirkėjui nieko nereikia daryti, kompanijos varžosi dėl tavęs“, – paklaustas, ar nebus taikomas vėliau mokestis įmonėms naudojantis šia platforma atsakė P. Vėgėlė.

Pasak jo, projektą norisi dar tobulinti, ateityje turėti ir mobilią aplikaciją.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (95)