Antradienį susitikime su žurnalistais „Avia Solutions Group“ valdybos pirmininkas ir verslo plėtros direktorius apžvelgė pagrindinius 2018 metų įvykius aviacijos paslaugų įmonių grupėje.

„Sėkmingai baigėme pasitraukimą iš Varšuvos akcijų biržos tiek „Avia Solutions Group“, tiek „AviaAM Leasing“. Svarbu paminėti kelis dalykus: 99 proc. akcininkų buvo instituciniai investuotojai – Lenkijos pensijų fondai, kurie po 2015 metų pabaigos dėl nacionalizavimo iš esmės aktyvios veiklos nerodė.

Beveik visi smulkūs akcininkai tiek vienoje, tiek kitoje bendrovėje išliko, bet tarp jų Lietuvos piliečių labai mažai. Visi jie pažįsta mane asmeniškai ir greičiausiai jie toliau liks, žiūrint, ką toliau darysime. Taigi, smulkūs akcininkai nenukentėjo.

Laikome, kad 2011–2013 metų etapas, kai per krizę gavome 17 mln. ir 32 mln. eurų injekcijas, baigtas. Išpirkome akcijas ir šiandien tai yra pilnai privačios įmonės. Įdomu tai, kad „Avia Solution Group“ preliminari apyvarta 2018 metais sudarė 435 mln. eurų. 2017 metais buvo 354 mln. eurų. Augimą išlaikome daugiau nei 20 proc. ir tai yra iš esmės organinis augimas, šioje apyvartoje nėra įsigijimų“, – dėstė jis.

G. Žiemelis sakė, kad lėktuvų pirkimo, pardavimo ir nuomos paslaugas teikianti „AviaAM Leasing“ taip pat rodo neblogus rezultatus.

„Preliminariai per visas šalis konsoliduotai uždirbome 27 mln. eurų pelno. Tačiau „AviaAM Leasing“ turi kitą tikslą, tai – „cash cow“ (angl. stabilus pajamų šaltinis), o „Avia Solutions Group“ yra auganti paslaugų įmonė, kuri pirmiausia turi augti, o tik po to siekti pelno“, – pasakojo jis.

Eina į Aziją

G. Žiemelis dėstė, kad šiandien jo įmonės yra ant slenksčio, kai svarsto, ką daryti toliau.

„Padarėme kelis svarbius žingsnius 2018 metais ir visi jie susiję su Azija. Pasirašėme ketinimų protokolą su senu partneriu, su kuriuo turime bendrą jungtinę veiklą lėktuvų lizingo srityje, kad 500 mln. dolerių jie investuos į vagonų nuomą.

Čia mūsų antrinė įmonė „Baltic Ground Services“ pernai įsigijo nedidelę įmonę Ukrainoje, kuri nuo šiol vertikaliai integruos visas transporto sritis. Šalia pavojingų krovinių vežimo turime ir šiek tiek geležinkelių, nuomojame vagonus, matome galimybių langą Ukrainoje.

Kitas dalykas – mūsų Indonezijos bendrovė „FL Technics“ (tai klonas, bet pagal angarų plotą didesnė nei Lietuvoje) gavo JAV sertifikatą ir šiandien gali atlikti sudėtingiausias užduotis. Esame antra bendrovė Indonezijoje ir didžiausias investuotojas iš Lietuvos.

Trečias svarbus veiksmas – pasirašėme jungtinės veiklos sutartį su „China Aircraft Leasing“. Tai yra antra pagal dydį privati Honkongo biržoje listinguojama lėktuvų nuomos bendrovė. Su jais vystome lėktuvų remonto bazę Charbine. Angarai jau stovi, o infrastruktūra Kinijoje visur išvystyta, trūksta operavimo bendrovių, kurios galėtų ateiti ir užkurti veiklą.

Pagal sutartį valdysime 40 proc. akcijų. „FL Technics“ technologinis procesas bus perkeliamas ten. Kinijoje šiuo metu yra per 3 tūkst. lėktuvų, o mes planuojame gauti apie 10 proc. jų remonto rinkos. „China Aircraft Leasing“ valdo per 200 lėktuvų ir dar apie 100 turi užsakymuose.

Vietname, Hošimine pradėjome statyti „BAA Training“ kloną. Tai bus keturių treniruoklių mokymo akademija, kuri jau gegužę turėtų stovėti. Dar yra daugybė kitų projektų, kuriuos pradedame Azijoje“, – pasakojo verslininkas.

Jis apibendrino, kad augindama apyvartą Europoje, dabar „Avia Solutions Group“ kopijuoja visas bendroves, kurios gali konkuruoti Azijoje – remonto, mokymo, antžeminio aptarnavimo srityse – ir planuoja, jog 2022–2023 metais iki 30 proc. pajamų nuo konsoliduotos apyvartos sudarys Azija.

„Kuriame „Southeast Asia equity story“ (angl. Pietryčių Azijos kapitalo koncepcija), žvalgomės, ką galime padaryti toje rinkoje daugiau. Prieš kelis metus pasakėme, kad pas mus yra per 1 tūkst. smulkių bendrovių nekonsoliduotoje aviacijos industrijoje, kurias mes galime įsigyti.

Šiandien esame paskutinėje stadijoje su keliomis didelėmis bendrovėmis, planuojame kovą gauti visus konkurencijos leidimus, tada paskelbsime apie susijungimus. 2019 metus pasitinkame augdami, kaip pilnai privati bendrovė, su neblogomis emocijomis ir turime pagrindo tikėti, kad šie metai bus su šiokiais tokiais įspūdžio elementais“, – sakė G. Žiemelis.

Kinijos ypatybės

G. Žiemelis teigė, kad Europoje įmonės augs panašiai kaip ir praeityje.

„Tikėtina, kad čia augimo tempai sumažės. Azijoje savo veiklas ir produktus klonuojame. Iš paslaugų tiekėjo tampame produktų tiekėjais – turime informacinių technologijų sprendimus, apskaitos modelius, platformas. Beveik visose mūsų interneto svetainėse jau yra kinų kalba.

Azijos rinkos užimtumas yra palyginus nedidelis, o lėktuvų kiekis auga sparčiau nei kituose pasaulio regionuose. Todėl ten galime su mažesne konkurencija augti“, – sakė jis.

Verslininkas teigė rimtai svarstantis apie galimybę 2019 metais pradėti prekybą grupės akcijomis Honkongo akcijų biržoje.

„Pagal apyvarta ji yra tokia pati kaip Niujorko, atvira užsienio įmonėms, bet į Niujorką eiti mums nėra prasmės – mes ten nežinomi būtume“, – pasirinkimo motyvus aiškino jis.

Kalbėdamas apie plėtrą Kinijoje, G. Žiemelis išskyrė geopolitines rizikas.

„Pavyzdžiui, sankcijos. Per pastaruosius 10 metų Kinija sustiprėjo, tapo „megavalstybe“, prieš 5–6 sakiau, kad taip bus. Prekybiniai karai vyksta ne šiaip sau. Jei atsuktume 20 metų atgal, tai Kinijai buvo per 40 įvairių sankcijų, iš tos pačios Amerikos. Todėl neatmetu galimybės, kad tie klausimai bus vis aštriau ir aštriau keliami. Neaišku, kaip didžiosios valstybės susitars.

Kinija kitaip nei kitos šalys, susitarti bando tyliai ir taikiai. Jie tai vadina „win-win situation“ (angl. kad laimėtų abu). Jie niekada nedarė ekspansijos, nekariavo, bet jų jėga yra milžiniška. Manau, dar 5–7 metai ir jie dominuos pasaulyje“, – svarstė jis.

G. Žiemelis pasakojo, kad verslo vystymas Kinijoje vyksta visiškai kitaip nei Europoje.

„Yra kultūriniai skirtumai, valstybė visur turi lemiamą vaidmenį. Kinijoje yra šeši trilijonieriai (juaniais), bet jie visi gyvena pakankamai paprastą gyvenimą, nes jie gali kitą dieną nebebūti trilijonieriais. Valstybė ten turi labai didelį vaidmenį, užduoda strateginę kryptį visose srityse. Kadangi žmonių daug, sprendimai priimami kolegialiai, negali su vienu žmogumi pasėdėti ir susitarti.

Dar yra milžiniškas kalbos barjeras, nes 80 proc. žmonių nekalba angliškai. Yra valiutų kontrolė, pinigai iš Kinijos praktiškai negali būti išvedami. Kinija kažkada garsėjo kaip padirbtų prekių rinka, kur brangias rankines ar aksesuarus galima gatvėje nusipirkti dešimtkart pigiau, bet tuo pat metu didžiausios „Louis Vuitton“ ar „Chanel“ parduotuvės yra Kinijoje. Beje, „Prada“ listinguota Honkongo biržoje“, – pasakojo jis.

G. Žiemelis sakė, kad šiuo metu Azijoje praleidžia apie 20 proc. savo laiko.

Privati valda – asmeniniams kontaktams

Verslininkas dar pasakojo, kad Vilniaus rajone Maišiagalos seniūnijoje vystomas projektas „Loop Svečių namai” bus skirtas labai svarbiems asmenims.

„Kam man dešimt vienodų apartamentų? Ten bus VIP`ai (angl. labai svarbūs asmenys). Mes tokius žmones į Lietuvą atvežame, kurių negalime išleisti į gatvę, nes jei pašaliečiai sužinos, kas jie tokie, būtinai norės susipažinti.

Atsiveži savo klientą, pavalgydini, aptarnauji, išsiveži. Kad niekas su juo nebendrautų, nes tai yra mūsų kontaktas. Kontaktas yra pagrindinis verslo variklis. Pavyzdžiui, Cristiano Ronaldo skraido mūsų lėktuvu.

Pas mus angaruose per metus buvo remontuojami šeši prezidentiniai lėktuvai (neįsivaizduojate, kokių prezidentų), bet mes negalime kalbėti (kas jie tokie – DELFI)“, – kalbėjo G. Žiemelis.

Anksčiau skelbta, kad į „Loop Svečių namai” planuojama investuoti 5 mln. eurų, o pradėti veikti jis turėtų 2020 metų pabaigoje.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (149)