Naujoji gamykla JAV bendrovei leis išvengti Pekino ir Vašingtono muitų karo, nes ji didžiausioje pasaulyje ekologiškų automobilių rinkoje galės prekiauti vietoje pagamintais elektromobiliais.

Gamykla Šanchajaus priemiestyje yra didžiausia ligšiolinė E. Musko investicija užsienyje. Galutinis metinis gamyklos gamybos pajėgumas sieks 500 tūkst. transporto priemonių.

„Pagal elektromobilių įsisavinimą Kinija tampa pasaulio lydere. Tai rinka, kuri yra lemiamai svarbi „Tesla“ siekiant savo tikslo paspartinti pasaulio perėjimą prie tvarios energijos“, – pareiškė E. Muskas, kuris cituojamas „Tesla“ paskelbtame pranešime.

E. Muskas neseniai buvo užsiminęs, jog netrukus ketina vykti į gamyklos statybos pradžios ceremoniją Šanchajuje, tačiau apie tai, kad renginys įvyks pirmadienį, nebuvo skelbiama, kol „Tesla“ vadovas sausio 7-osios ryte pats apie tai parašė socialiniame tinkle „Twitter“.

Kiek vėliau Šanchajaus miesto valdžia socialiniuose tinkluose paskelbė nuotraukas, kuriose matyti E. Muskas ir „Tesla“ bei miesto atstovai, stovintys ant didelės scenos, kuri specialiai šiai ceremonijai buvo pastatyta būsimos gamyklos statybvietėje.

Kiek bus investuota į gamyklą, kol kas neskelbiama, tačiau analitikai yra apskaičiavę, kad projektas kainuos iki 5 mlrd. JAV dolerių.

E. Muskas neatsisakė planų statyti gamyklą Šanchajuje, nors JAV prezidentas Donaldas Trumpas primygtinai reikalauja, kad JAV bendrovės gamybą vystytų vidaus rinkoje. Nesutrukdė jam ir tai, kad Pekinas ir Vašingtonas yra pradėję prekybos karą, dėl kurio įvedė importo muitus vienas kito prekėms, kurių bendra vertė siekia šimtus milijardų JAV dolerių.

Augimas lėtėja

Analitikai sako, kad gamyba Kinijoje JAV elektromobilių gamintojai padės išvengti priemonių, dėl kurių jau pakilo automobilių, kuriuos „Tesla“ dabar importuoja į Kinijos rinką, kainos.

Tačiau gamykla, dėl kurios „Tesla“ ir Šanchajaus valdžia su pertraukomis derėjosi ilgiau kaip metus, pradedama statyti kaip tik tuo metu, kai ima niauktis Kinijos vartojimo rinkos perspektyvos.

JAV technologijų milžinė „Apple“ praėjusią savaitę visame pasaulyje sukėlė nerimą dėl antro pagal dydį pasaulio ūkio perspektyvų, kai sumažino savo įplaukų prognozę ir paaiškino, jog tai padarė dėl Kinijoje lėtėjančio paklausos augimo ir prekybos karo poveikio.

Kinijos ir užsienio automobilių gamintojai skuba užimti dalį Kinijos elektromobilių rinkos, kuri jau yra didžiausia pasaulyje ir turėtų toliau augti, nes Kinijos vyriausybė skatina švarių technologijų plėtrą.

Tačiau šios rinkos, kaip ir visos Kinijos ekonomikos augimas turėtų sulėtėti.

Gamykla Šanchajuje bus pirmoji „Tesla“ gamybos linija už Jungtinių Valstijų ribų.

Kiek anksčiau pirmadienį E. Muskas tviteryje parašė, jog „Tesla“ „siekia šią vasarą užbaigti pradinius statybos darbus, metų pabaigoje pradėti „Model 3“ gamybą ir kitąmet pasiekti aukštą gamybos lygį“.

Šanchajaus gamykla „Didžiosios Kinijos regionui“ tieks „įperkamas“ „Model 3“ – pirmojo masinei rinkai skirto „Tesla“ modelio, – taip pat planuojamo „Model Y“ versijas, parašė „Tesla“ vadovas.

Pasaulio rinkai, įskaitant Kiniją, skirti „Model S“, „Model X“ ir „brangesnės“ „Model 3“ bei „Model Y“ versijos ir toliau bus gaminami Jungtinėse Valstijose, pridūrė jis.

Nors „Model 3“ yra pigesnis, palyginti su kitais „Tesla“ modeliais, pradinė JAV pagaminto „Model 3“ kaina šiuo metu sudaro apie 50 tūkst. JAV dolerių. Tačiau E. Muskas yra sakęs, jog siekia kainą sumažinti iki 35 tūkst. JAV dolerių. Kiek kainuos Kinijoje pagaminti automobiliai, jis nenurodė.

Kinija paprastai reikalauja, kad užsienio automobilių gamintojai, statydami gamyklas Kinijoje, steigtų bendrąsias įmones su vidaus bendrovėmis, o tai reiškia, kad užsienio gamintojams tenka su vietos partneriais dalytis pelnu ir technologijomis.

Tačiau „Tesla“ yra pareiškusi, kad ji bus vienintelė gamyklos Šanchajuje savininkė.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)