Automobilių pramonei siekiant paspartinti elektromobilių gamybą ir sumažinti aplinką teršiančių dujų išmetimą, baterijų gamybai naudojamų metalų, kaip kobaltas, nikelis ir litis, paklausa pakilo iki aukštumų.

„Vokietija turi tapti lyderiaujančia šalimi baterijų gamyboje. Didelė gamybos išlaidų dalis yra susijusi su žaliavomis. Todėl Vokietijos pramonė teisingai daro, užsitikrindama prieigą prie ličio atsargų iš anksto, taip išvengdama priklausomybės nuo kitų šalių“, - kalbėjo Vokietijos ekonomikos ministras Peteris Altmaieris. Jo teigimu, susitarimas su Bolivija yra svarbus žingsnis užsitikrinant pastovų ličio tiekimą Vokietijos baterijų gamintojams.

Bolivijos valstybinė įmonė YLB ir Vokietijos privati „ACI Systems“ plėtos didžiulį Bolivijos Ujunio druskos karjerą ir statys ličio hidroksido (LiOH) gamyklą bei elektromobilių baterijų fabriką Bolivijoje.

Projektu planuojama nuo 2022 metų pagaminti apie 40 tūkst. tonų LiOH per metus. Iš viso gamyba, planuojama, bus vykdoma net 70 metų.

Vokietija siekia paskatinti baterijų gamintojus Europoje ir padėti įmonėms kontroliuoti didesnę elektromobilių gamybos linijos dalį. Tuo tarpu Bolivijai šis susitarimas leis įkurti daugybę naujų darbo vietų regione, kuris kenčia nuo skurdo ir nedarbo. Taip pat bendradarbiavimas su Vokietija padės Pietų Amerikos šalies vyriausybei tesėti pažadus gyventojams sustiprinti ekonomiką laikantis aplinkosaugos ir socialinės gerovės reikalavimų.

Vokietijos Badeno-Viurtembergo žemės, kurioje įsikūrusi „ACI Systems“, ekonomikos ministrė Nicolė Hoffmeister-Kraut tikino, kad bendro projekto sėkmė priklausys nuo to, kaip abiem šalims pavyks suderinti ekonominį gavybos aspektą su aplinkosaugos iššūkiais.

„Ilgalaikė projekto sėkmė priklausys nuo to, ar visi dalyviai sugebės išvengti žalos unikaliai Bolivijos gamtai ir teigiamai paveikti vietos žmonių gyvenimus“, - teigė N. Hoffmeister-Kraut.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (10)