„Weibo“, tviterio stiliaus platforma, jau ilgą laiką yra vienas populiariausių socialinių tinklų Kinijoje, pagarsėjęs dėl griežtos cenzūros ir turinio blokavimo sistemos, pramintos „didžiąja kinų ugniasiene“. Šiuo metu „Weibo“ nepasitenkina vien Kinijos rinka, įmonė siekia veikti ir užsienyje, teigė Zhe Zhangas.

„Norime, kad visas kiniškai kalbantis pasaulis naudotųsi „Weibo“ platforma. Taip pat siekiame paleisti naujus, nišinius produktus įvairiomis pasaulio kalbomis, tarp jų anglų“, - konferencijoje Donguane, pietų Kinijoje, kalbėjo Zhe Zhangas.

Pasak Zhe Zhango, „Weibo“ siekis plėsti veiklą užsienyje yra įkvėptas Kinijos „TikTok“ sėkmės Vakarų rinkose. Trumpų vaizdo įrašų dalijimosi programėlės „TikTok“ populiarumas šiemet įgavo staigų pagreitį. „TikTok“ kūrėjas „Bytedance“ šią savaitę paskelbė bendradarbiausiantis su Nacionaline krepšinio asociacija (NBA). Programėlė keliose šalyse, tarp jų JAV, rodys trumpus krepšinio rungtynių vaizdo įrašus.

„Mūsų „Weibo“ platforma yra visapusiškas produktas. Turime ne tik vaizdo įrašus, bet ir vaizdus, straipsnius, transliacijas internetu. Tai turime iš esmės viską. Tačiau negalime tiesiog perkelti „Weibo“ į kitas šalis, nes ten rinką yra užėmę „Facebook“, „Twitter“ ir kiti“, - tikino Zhe Zhangas.

„Netikslinga būtų tiesiogiai konkuruoti su kitais socialiniais tinklais, taigi, jei „Weibo“ plės veiklą kitose šalyse, pasirinkę tik vieną produkto nišą kaip „TikTok“, galėtume greitai įsiveržti į rinkas“, - įmonės planus komentavo Zhe Zhangas.

Nepaisant „Weibo“ ir kitų Kinijos įmonių planų plėsti veiklą užsienyje, šalies technologijų įmonės ne visada yra laukiami svečiai, nerimaujant dėl galimo šnipinėjimo ir duomenų apsaugos reikalavimų pažeidimų.

Plėtra užsienyje atvertų galimybę atidžiau stebėti „Weibo“ veiksmus, nes Kinijos socialiniai tinklai garsūs ne tik cenzūra, bet ir melagingų naujienų (angl. fake news) gausa.

Į tai Zhe Zhangas atsakė, esą šiuo metu „Weibo“ komandoje 1000 žmonių kasdien tikrina turinį socialiniame tinkle, o pati įmonė laikosi sąžiningumo ir skaidrumo principų.

„Nesirūpiname dėl melagingų naujienų, nes mūsų komandoje dirba daugybė ekspertų, užtikrinančių naujienų ir turinio patikimumą“, - įmonę gynė jos vykdomasis direktorius Zhe Zhangas.

Zhe Zhangas tikino, kad, nepaisant ambicingų tikslų užsienyje, Kinijos rinka įmonei išlieka svarbiausia. „Weibo“, paleistas 2009 m. ir turintis apie 400 mln. aktyvių vartotojų, yra antras po „WeChat“ pagal vartotojų skaičių socialinis tinklas Kinijoje.

Tačiau „Weibo“ turi nenugalimą Kinijos vyriausybės pagalbą konkurencinėje kovoje su „Twitter“ ir „Facebook“ - abu Jungtinių Valstijų galiūnai yra uždrausti Kinijos komunistų partijos.

„Manome, kad kinai Kinijoje ir visame pasaulyje sudaro milžinišką rinką, o mūsų pagrindinis tikslas yra užtikrinti „Weibo“ pasiekiamumą šioje rinkoje“, - interviu užbaigė Zhe Zhangas.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (2)