Šiandien Vilniaus meras Remigijus Šimašius ir miesto vyr. architektas Mindaugas Pakalnis pristatė naują savivaldybės projektą – Ukmergės g. vystymo ir viešųjų erdvių viziją.
Atrodys visiškai kitaip
Planuojama, kad Ukmergės g. pasikeis eismo organizavimas, padaugės žalumos – taip tikimasi ištaisyti sovietinio planavimo klaidas.
Beveik 10 km gatvę planuojama apsodinti medžiais, įrengti žaliųjų erdvių. Pašilaičių pusėje tarp Ateities ir Šiaurinės gatvių siūloma rengti itin platų želdyną.
„Ši gatvė jau dabar formuojasi kaip centras: daug paslaugų, parduotuvių, labai visko daug – yra ir darbo vietų, ir judančių žmonių ir rajonų, todėl norėtume, kad ta gatvė labiau sujungtų žmones, o neatskirtų“, – sakė architektė Justina Muliuolytė.
Visoje gatvėje projektuojamos 4 automobilių juostos, jos bus siaurinamos iki minimalių norminių dydžių. Tai atlaisvins vietos A viešojo transporto juostoms, kurios turėtų būti įrengtos abejose pusėse visoje gatvėje.
Dviračių takai turėtų atsirasti taip pat abejose gatvės pusėse, kad nereikėtų nuolat kirsti gatvės, jie susijungs su kitais suplanuotais magistraliniais dviračių takais.
Siūloma vystyti viešąsias erdves aplink Šeškinės polikliniką ir turgų. Šalia prekybos centro „Senukai“ esanti „Statyk ir važiuok“ aikštelė turėtų įgauti patrauklesnį pavidalą, ji bus apsodinta medžiais ir kitais želdiniais.
Dar viena „Statyk ir važiuok“ bus įrengta arčiau įvažiavimo į miestą – ties Mykolo Lietuvio gatve.
Dešimtmečių projektas
Anot R. Šimašiaus, projektas yra ilgalaikis ir per 15–20 metų turėtų būti įgyvendintas atskirais suplanuotais etapais.
M. Pakalnis pridūrė, kad gatvės viziją jau seniai reikėjo keisti.
„Anksčiau, prieš kokių 20 metų būti Ukmergės gatvėje buvo kieta – daug parduotuvių ir pan. Po to Vilnius vis labiau europiškėjo, o Ukmergės g. taip ir liko nei greitkelis, nei miesto gatvė.
Kažkada pats bandžiau nueiti iki „Senukų“, o kelnės liko aplipusios varnalėšomis.
Kai pasistatėme Vakarinį greitkelį, greitas eismas persikėlė ten, o visos kitos gatvės tapo centrinėmis, todėl ten reikia pritraukti įvairias veiklas, reikia padaryti, kad žmonės galėtų vaikščioti iš vienos vietos į kitą, judėtų.
Meras teigė, kad vystant gatvės projektą bus kalbamasi ir su verslu, kadangi kai kuriose vietose jų pastatai ar stovėjimo aikštelės yra pastatytos ant valstybinės žemės. Tokia situacija yra, pavyzdžiui, su „Senukų“ stovėjimo aikštele, per kurią turėtų eiti dviračių, pėsčiųjų takai, želdynai.
„Aišku, šnekėsim su verslu, nes tikslas, kad per stovėjimo aikštelės vidurį praeitų normalus pėsčiųjų ir dviračių takas“, – pažymėjo R. Šimašius.
Meras pridūrė, kad pertvarka nereiškia, jog palei Ukmergės g. bus pristatyta daugybė gyvenamųjų namų: „Svarbu suvokti, kad nėra tikslo tankinti gyvenamuosius rajonus, jie neturėtų tankėti ten, kur ir taip yra tankūs. Bet, kita vertus, kur yra dykrai palei gatves, būtent ten yra vieta, kur gali tankiau stovėti aukštesni pastatai. Miestas turi tankėti ten, kur vieta, ir jokiu būdu ne kitur.“
Paklausus, kiek projektas galėtų kainuoti, Savivaldybė kol kas negalėjo pasakyti.
„Bendrą sąmatą būtų labai sunku pasakyti. Šiaurinė g., pavyzdžiui, bus sutvarkyta anksčiau, be to, tuo pačiu metu vystomi ir kiti gatvių projektai. Tai labai sunku dabar būtų pasakyti bendrą sumą“, –sakė M. Pakalnis.
Gatvės ir jos prieigų viziją parengė architektų grupė „Pupa – strateginė urbanistika“ architektai.
Kritikavo viziją
Vilniaus miesto vicemeras Valdas Benkunskas pristatytą viziją vertino kritiškai.
Jis pasigedo realių sprendimų, padėsiančių gyventojams išsivaduoti iš spūsčių: „Vertinčiau paprastai, matyti, kad prasidėjo rinkimų laikotarpis. Prieš tai meras A. Zuokas labai daug gražių paveiksliukų buvo ištraukęs, kur tiek Neries pakrantė sutvarkyta, tiek apžvalgos bokštai įvairūs, tai čia motyvas tas pats.
Tačiau nežiūrima kompleksiškai į miesto raidos planą, imama viena gatvė, pripiešiama takelių, pribraižoma medžių ir tai pristatoma visuomenei.“
V. Benkunskas teigė, kad visiškai nediskutuota apie tai, kaip palengvinti susisiekimą, be to, pamiršta tramvajaus linijos galimybė.
„Mes norime matyti, kaip viešasis transportas bus išdėstytas, kaip kis susisiekimas, o labiausia meras kritikavo, kad gatvės vizualinis lygis yra žemas. Taip, dėl to ginčytis neverta, bet vis dėlto pasigendu rimtos analizės ir pasiūlymų dėl transporto, vis dėlto tai bene intensyviausia gatvė“, –sakė jis.