„Ganfeng“, vykdydama nemažai bendradarbiavimo projektų įvairiose pasaulio šalyse – nuo Pietų Amerikos iki Australijos, siekia pajamas iš šią savaitę planuojamo akcijų pardavimo Honkonge panaudoti tolesniam augimui ir tikisi dar šiais metais tapti antra didžiausia pramonės gamintoja.

„Jie suprato jau prieš daugelį metų – dar 2000-ųjų pradžioje, – kad litis taps bet kokios žaliosios, ekologiškos energijos varomąja jėga, – sakė Kirillas Klipas, buvęs pirmosios „Ganfeng“ užsienio partnerės, „International Lithium Corp.“, vadovas, prisijungęs prie darbo grupės Airijoje.

„Tai į praktiką orientuotas požiūris, jie, tikra ta žodžio prasme, dirba su mūsų geologais, tyrinėjančiais visus ličio turinčius riedulius“, – sakė K. Klipas, šiuo metu einantis „TNR Gold Corp.“ bendrovės vykdomojo pirmininko pareigas.

Nuo pat ekspedicijos Airijoje pradžios „Ganfeng“ perdirbto ličio apimtys šoktelėjo nuo maždaug šešių procentų 2013 metais iki vienuolikos šiais metais, rodo „Roskill Information Services Ltd“ duomenys. Tai sudaro apie ketvirtadalį baterijų gamybai naudojamo ličio hidroksido, medžiagos, į kurią šiais laikais labiausiai nusitaikę automobilių gamintojai, rodo tyrimo bendrovės duomenys.

Kinijos ličio supergalia
„Ganfeng“, kuri įsikūrė 2000 metais pietrytinėje Dziangsio provincijoje ir kurios akcijos po dešimtmečio buvo įtrauktos į Šendženo akcijų biržos sąrašus, perdirba ličio žaliavas, paprastai gaunamas iš Pietų Amerikos druskingųjų ežerų arba Australijos kasyklų, į cheminius produktus, kurie gali būti naudojami ličio jonų baterijų gamyboje.

Įmonės spartus augimas ir planai panaudoti pajamas, gautas iš akcijų pardavimo, tolesnei gamybos plėtrai pritraukė aukštos klasės produktais garsėjančias bendroves-užsakovus, siekiančius užsitikrinti stabilų ilgalaikį tiekimą. Nuo rugpjūčio „Ganfeng“ sudarė naujus sandorius su automobilių gamintojomis „Tesla Inc.“, vokiečių „BMW AG“ ir baterijų gamintoja „Chem Ltd.“.

„Jie sureagavo greitai besikeičiančioje rinkoje ir tai leido jiems padidinti gamybos apimtis, prisitaikius prie rinkos poreikių“, – telefonu sakė Londono analitikas Robertas Baylis. – Kitos bendrovės nesugebėjo taip greitai sureaguoti.“

Toks spartus augimas buvo pačiu laiku. Beveik milijonas elektrinių transporto priemonių buvo praduota 2016 metų pradžioje, dabar pasaulio keliuose jų yra apie keturis milijonus ir prireiks tik dar kokių šešių mėnesių, kad šis skaičius išaugtų dar milijonu, rodo „Bloomberg New Energy Finance“ duomenys.

Spartus šuolis ličio produkcijos sektoriuje ženkliai pagerino „Ganfeng“ pelno rodiklius – prognozuojama, kad įmonės pelnas šiais metais padidės apie trečdalį – ir pagal apimtis net leido aplenkti žinomas pramonės lyderes, tokias kaip „FMC Corp.“. Įmonė jau šiais metais, manoma, gali pralenkti antrą didžiausią pramonės gamintoją Čilės „Sociedad Quimica y Minera de Chile SA“, teigia konsultacinė grupė „CRU Group“; galiausiai, ji meta iššūkį pasaulio lyderei korporacijai „Albemarle Corp.“.

„Ji faktiškai pakeitė pramonės paveikslą – anksčiau buvo didysis trejetas, o dabar jau turime didįjį penketą“, – sakė Mike‘as Tamlinas, bendrovės „Neometals LTd‘, bendradarbiaujančios su partnerėmis „Gangfeng“ ir „Mineral Resources Ltd“, generalinis administracijos direktorius.

„Be abejonės, didžiojoje penketo pozicijų tvarka jau pasikeitusi“, – plečiantis „Ganfeng“ ir korporacijai „Tianqi Lithium Corp.“ sakė jis.

„Ganfeng“ įsigijo dalį „Mt Marion“ kasyklos akcijų 2015 metais, o 2011 metais skyrė savo pirmąją užsienio investiciją, lėšas investuodama į Kanados korporaciją „International Lithium Corp“, kuri toliau ketina bendradarbiauti prie plėtros projektų Argentinoje ir „Avalonia“ projekto Airijoje.

Remiantis pranešimais, „Ganfeng“ kartu su korporacija „Lithium Americas Corp“ ketina pradėti gamybą 2020 metais, ėmus įgyvendinti „Cauchari-Olaroz“ projektą Argentinoje, šiaurės vakarinėje Chuchujaus provincijoje.

Vis dėlto įmonė ir toliau apdairiai ir drausmingai kuria augimo planus, šią savaitę duodamas interviu Šanchajuje sakė įmonės vicepirmininkas Wang‘as Xiaoshenas.

„Mes, ličio tiekėjai, ir toliau turime būti apdairūs, kad pernelyg smarkiai neišplėstume savo verslo, turime būti atsargesni“, – sakė Wang‘as Xiaoshenas. – Norime veikti žingsnelis po žingsnelio, stebėti kasmet, kaip auga rinka, kaip artimiausioje perspektyvoje galėtų didėti paklausa.“

„Mes ne tik svajojame apie didelę paklausą“, – sakė jis, užsimindamas apie ilgalaikes tiekimo sutartis su klientais, tokiais kaip „LG Chem“ ir BMW. Wang‘as Xiaoshenas pridūrė, kad „Ganfeng“ galėtų plėstis ganėtinai greitai, jei prireiktų.

Tuo tarpu šią savaitę numatytas akcijų pardavimas pritraukė pagrindinius investuotojus, įskaitant baterijų gamintojus „LG Chem“ ir „Samsung SDI Co.“.

„Ganfeng“ akcijų vertė Šendženo mieste nukrito 10 proc., o konkurentės „Tianqi“ – devyniais procentais. Australijoje mineralinių išteklių bendrovės „Orocobre Ltd.“ akcijos nusmuko 6,4 proc., o „Neometalas“ – dviem procentais.

Tolesnėje perspektyvoje „Ganfeng“ ketina siekti galimybių už žaliavų sektoriaus ribų, pavyzdžiui, tokiose srityse kaip baterijų gamyba ir perdirbimas.

Gamintoja „visada laikėsi į ateitį orientuoto požiūrio“, sakė Londono „Benchmark Mineral Intelligence“ analitikas ir pramonės konsultantas Andrew Milleris. Veiklos plėtimas ir orientavimasis į perdirbimą ir akumuliatorių gamybą „bendrovei, siekiančiai išlaikyti augimą sparčiai besikeičiančioje baterijų rinkoje, bus labai svarbūs“, sakė analitikas A. Milleris.