Dalia pateko į kasmet sudaromą „FERD‘s list“ verslininkų sąrašą – į jį įtraukiami tie verslininkai, kurie ne tik valdo sėkmingas ir įkvepiančias bendroves, bet ir kuria poveikį visuomenei. Vienas iš išskirtinių šių verslininkų bruožų yra tai, kad jie dar mokyklos suole mokėsi verslumo pagrindų ir praktinio įmonių kūrimo pagal „Junior Achievemt“ mokomųjų bendrovių, startuolių programą, o šiandien yra stiprių verslo įmonių atstovai.

Ferd – tai verslą plėtojančios ir į daugybę skirtingų verslų investuojančios norvegų šeimos pavardė. Ferd dažniausiai investavo į pramonines ir finansines bendroves, jų veikla buvo tik komercinė. Išplėtoję savo verslus šeimos nariai nutarė investuoti į socialinio verslo skatinimą bei teikti mikro paskolas tiems, kuriems tuo metu jų labiausiai reikia. Taip gimė ir Ferd sąrašas, renginys, kurio metu apdovanojami 6 Europos verslininkai.

„FERD‘s list“ apdovanojimai

„Parduotos Kalėdos“ nulėmė tolimesnius pasirinkimus

Dalia Lašaitė prisimena, jog besimokydama mokykloje ir dalyvaudama „Junior Achievement“ programoje pirmąją savo moksleivišką bendrovę įkūrė su broliu ir klasės draugėmis.

„Mokydamasi mokykloje turėjau ir ekonomikos pamokas, ir kūriau moksleivių bendrovę. Ši patirtis suformuoja bazinį supratimą apie ekonomiką ir tai, kaip veikia verslas. Tai buvo viena labiausiai įstrigusių patirčių: turėjome ir savo akcijų, tvarkėme visą apskaitą, prisimenu, kad visą Kalėdų sezoną dirbome nuo ryto iki vakaro. Tai davė gerą supratimą apie tai, kaip verslas vyksta, kas tai yra“, – prisimena D. Lašaitė.

Ši patirtis turėjo įtakos vėliau D. Lašaitei renkantis studijas – Stokholmo ekonomikos mokyklos Rygos padalinyje ji baigė Verslo administravimo bakalaurą, Lozanos universitete – Finansų magistrą.

„Baigusi universitetą dirbau finansų srityje, tačiau iškart galvoje sukosi mintys, kad noriu turėti savo verslą. Kadangi neturint pradinių investicijų sritis, kur gali daug pasiekti vien savo darbu, yra internetas, pradėjau galvoti, ką naujo galima sukurti internetinėje erdvėje. Prieš „CG Trader“ turėjau dar du startuolius. Vienas iš jų buvo keleivių paieškos startuolis, jis vadinosi vaziuojam.lt. Per šią platformą vartotojai galėjo susirasti pakeleivį arba jiems reikiamu maršrutu važiuojantį vairuotoją. Kitas įkurtas startuolis matuodavo „Facebook“, „Twitter“ ir kitų socialinių tinklų kampanijos aktyvumą“, – apie savo patirtį iki prisidedant prie „CG Trader“ pasakoja verslininkė.

Sukūrė platformą prekiauti 3D grafika ir modeliais

Pirmieji du startuoliai nebuvo sėkmingi ir turėjo užbaigti veiklą. Tačiau D. Lašaitė iš šios patirties įgavo vertingų pamokų. Trečią kartą ji vis tiek nepabijojo prisidėti prie interneto platformos arba, kaip įvardija „FERD‘s list“ kūrėjai, 3D modelių „prekybvietės“ kūrimo.

Šiuos modelius perka kino filmų kūrėjai, mokslo institucijos, animacinių filmų kūrėjai, architektai ir interjero dizaineriai.

„Turime ir 3D spausdinimui skirtus modelius, tačiau daugiausia nuperkama skaitmeninių 3D modelių, kitaip tariant, jie skirti ne 3D spausdinimui, o programėlėms, animaciniams filmams. Mes esame įpratę orientuotis 3D erdvėje, tačiau dauguma įrenginių (kompiuteriai, išmanieji telefonai), mums atvaizduoja vaizdą 2D erdvėje. Todėl yra daug bendrovių, dirbančių, kad technologijos irgi „matytų“ vaizdą trimatėje erdvėje. Vienas iš paprasčiausių pavyzdžių – kai pirkdamas sofą gali „įkelti“ ją į savo kambarį ir apžiūrėti iš visų kampų, kaip ji vis dėlto atrodytų“, – pasakoja D. Lašaitė.

3D spausdinimas irgi sparčiai tobulėja – jau spausdinami ne tik prototipai, tačiau ir galutiniai produktai. Verslininkams pradėjus šių produktų masinę gamybą, prognozuoja D. Lašaitė, stipriai išaugs ir 3D dizainerių poreikis.

„Dabar daug užklausų gauname iš dirbtinio intelekto produktus kuriančių bendrovių. Tuos pačius autonominius automobilius reikia išmokyti, kaip atrodo mūsų pasaulis. Kūrėjai nenori kompiuterį mokyti realybėje – jie moko trimatėje sukurtoje erdvėje“, – dar vieną 3D modelių panaudojimo sritį atskleidė pašnekovė.

Platformoje CGTrader.com galite rasti modelių, kuriuose nupieštas kiekvienas tigro plaukelis ir kailio atspalvis bei paprastesnių, kuriuose gyvūnas ar objektas yra stilizuotas, kampuotas. Modelių kainos svyruoja nuo kelių iki kelių šimtų dolerių. D. Lašaitė sako, jog yra ir nemokamų modelių, kuriuos kuria dar tik pradedantys, šio amato besimokantys 3D dizaineriai.

„Patyrę 3D dizaineriai dažniausiai specializuojasi tam tikrose srityse: vieni kuria įspūdingus animacijos personažus, kiti – labai realistiškus automobilius, baldus. Skatiname visus dizainerius įkelti savo darbus, tačiau galiausiai branduolys yra profesionalų bendruomenė, kur vieniems reikia klientų, o kitiems – atrasti trūkstamą modelį savo projektui“, – sako D. Lašaitė.

Apdovanojimai primena, kaip svarbu dar mokykloje mokytis verslo

„Džiaugiuosi, kad šiandien verslininkai apdovanojami ne tik už sėkmingus ir pavyzdingus verslus, bet ir už indėlį visuomenei bei aplinkai, – sako Lietuvos „Junior Achievement“ vadovė Andželika Rusteikienė. – Šiandiena visi pripažįstame, kad verslo vaidmuo visuomenėje yra ne tik kurti ekonominę vertę, bet ir būti bendruomenės nariais, kurti socialinę vertę žmonėms, aplinkai, valstybei, pasauliui. Kuo toliau, tuo labiau suprantame, kad socialinė atsakomybė įmonei – tarsi kasdienė higiena. Tokie pavyzdingi verslai yra naujos kultūros, keliančios pasitikėjimą verslo sektoriumi, pavyzdys. Ir džiaugiuosi, kad laimėjimų pasiekia globalūs startuoliai, gimę Lietuvoje.“

„Labai smagu, kad „CG Trader“ komandos darbas yra įvertinamas. Mes iš tiesų daug pasiekėme per trumpą laiką – šiuo metu trijose šalyse (Lietuvoje, Izraelyje, Vokietijoje) dirba ambicinga 50-ies žmonių komanda. Taip pat smagu būti šiame sąraše kaip atstovei iš Lietuvos – tai galimybė pagarsinti Lietuvos vardą ir parodyti, kad Lietuvos startuolių erdvėje vyksta tikrai įdomių dalykų“, – sako D. Lašaitė.

6 jauni Europos verslininkai spalio dešimtąją apdovanoti Norvegijos rūmuose Briuselyje. „Junior Achievement“ programos Europoje vadovė Caroline Jenner sako, jog sudarant „FERD‘s sąrašą“ norima akcentuoti ankstyvojo švietimo įtaką jaunuolių karjeroms ir verslams.

Viena iš nominuotų jaunųjų verslininkų, „Skimlink“ bendraįkūrėja bei prezidentė Alicia Navarro apdovanojimuose dalinosi įkvepiančia mintimi: „Būdamas verslininku neturi laukti, kol kas nors tave pasamdys. Gali sukurti ne tik savo verslą – gali sukurti ištisą savo industrija!“

„Kasmetinio FERD‘s sąrašo esmė – ne tik pripažinti jaunuosius verslininkus, tačiau ir parodyti, kokios svarbios yra verslumo pamokos dar mokykloje. Praėjusiais mokslo metais (2017–2018) „Junior Achievement“ programa pasiekė 4 milijonus moksleivių visoje Europoje. Bet to mums negana – procentaliai tik apie penktadalis moksleivių gauna verslumo ar ekonomikos pamokas“, – sakė C. Jenner. „Junior Achievement“ programa pasiekia 40 Europos šalių.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (1)