Didžiausia pasaulyje prabangos prekių grupė LVMH, kuriai priklauso tokie prekių ženklai kaip „Louis Vuitton“ odos gaminiai ir „Dom Pérignon“ šampanas, taip pat lošimo namų operatorės Makao, rodo ženklų, kad prekybos konfliktas su Jungtinėmis Valstijomis ir dėl to sulėtėjęs ekonominis augimas toli gražu nežlugdo Kinijos klestėjimo elitinės mažmeninės prekybos rinkoje. Tai didžiąja dalimi kompensuoja niūresnius scenarijus BMW ir „Mercedes“ automobilių prekybos salonuose.

Prancūzijos milžinė LVMH antradienį pareiškė, kad jos padalinys, prabangos prekių mažmenininkė DFS, nudžiugino itin gerais rezultatais pagrindinėse Kinijos turistų lankomose vietose Honkonge ir Makao, garsėjančiame savo lošimo namais, nors bendrovės vynų ir stiprių alkoholinių gėrimų verslas ne mažiau sparčiai auga Kinijoje. LVMH teigia pasiekusi gerų rezultatų visose savo rinkose – įmonės ketvirtiniai pardavimai trečiąjį ketvirtį šoktelėjo 10 procentų.

Kinijos paklausa „sveika sveikutėlė“, – pakomentavo „Bloomberg Intelligence“ Londone vyresnioji analitikė Deborah Aitken: „LVMH pirmoji, kuri gali patvirtinti, kad Azijos rinkos klesti.“

Ekonominis atšalimas Kinijos ir Jungtinių Valstijų santykiuose įgavo dar didesnį mastą praėjusį mėnesį, kai JAV prezidentas Donaldas Trumpas įvedė 10 proc. importo muitus 200 mlrd. dolerių vertės Kinijos prekėms, įskaitant ir rankines, ir pareiškė, kad 2019 metais muitai gali būti padidinti iki 25 procentų. Kinija pažadėjo į tai sureaguoti atsakomosiomis priemonėmis – įvesti muitus 60 mlrd. JAV dolerių vertės JAV prekėms. Mažmenininkams perkeliant muitus vartotojams ir rinkose prasidėjus aktyviam išpardavimui, nerimaujama, kad konfliktas pasitelkiant politiką akis už akį pažabos pirkėjų išlaidavimą.

Auksinė savaitė

Prabangos prekių verslo augimą didžiąja dalimi lemia Kinijos vartotojai, nes vis daugiau gyventojų, norėdami praturtėti, viršija savo gaunamų pajamų slenkstį.

Tokia tendencija išryškėjo ir per Kinijos Nacionalinės dienos šventę, arba Auksinę savaitę, kuri dažnai vertinama kaip „Kinijos ekonominės situacijos termometras“. Kinijos turistų, plūstelėjusių į didžiausią pasaulyje lošimų namų centrą, skaičius per sekmadienį pasibaigusią šventę pašoko 14 proc., palyginti su ankstesniais metais. Stambūs lošėjai statė dešimt kartų didesnes sumas per pirmąsias šešias spalio dienas, nei tuo pačiu laikotarpiu prieš metus, rodo „Morgan Stanley“ banko duomenys.

Vis dėlto lošimo namų geri finansiniai rodikliai nešvelnina analitikų prognozių, esą pramonė per artimiausius kelis mėnesius augs lėtesniais tempais, silpstant Kinijos makroekonomikai.

Kitiems prabangos prekių rinkos sektoriams Auksinė savaitė nebuvo tokia sėkminga. Nors paprastai per šią šventę naujų namų pardavimai klesti, šiais metais sandorių apimtys buvo žemiausios nuo pat 2014 metų, rodo „China Securites Co.“ duomenys. Oficiali Kinijos naujų namų pardavimų spalio mėnesio statistika bus skelbiama kitą savaitę.

Kinijos namų ūkiai taip pat apeina ir kitus brangius pirkinius. Indijos bendrovės „Tata Motors“ valdomas Didžiosios Britanijos prestižinių automobilių gamintojas „Jaguar Land Rover“ pranešė apie 46 proc. smukusius pardavimus Kinijoje spalį. Tam daugiausia įtakos turėjo netikrumas dėl importo mokesčių politikos pokyčių ir prekybos sektoriuje tvyrančios įtampos.

Tuo tarpu madų pramonėje padėtis atrodo geresnė. „Chow Tai Fook Jewellery Group Ltd.“, didžiausia pasaulyje juvelyrinių dirbinių mažmenininkė pagal pajamų apimtis, pranešė apie dviženklius skaičius siekusį augimą žemyninėje Kinijoje ir Honkonge per tris mėnesius, pasibaigusius birželį. Parduotuvių, veikiančių daugiau nei metus, pardavimai Honkonge padidėjo 26 proc., tam įtakos turėjo išaugusios vietos vartotojų išlaidos ir augantis kelionių iš žemyninės Kinijos skaičius.

LVMH pranešė apie savo rezultatus, pasibaigus antradienio akcijų prekybai Europos rinkoje. Akcijų vertė nukrito 5,2 proc. ankstyvoje trečiadienio prekyboje, po to, kai „Morgan Stanley“ sumažino prabangos prekių sektoriaus prognozę dėl lėtėjančio pelno augimo.