„Small Planet Group“ vadovas Vytautas Kaikaris teigia, kad norima sumažinti orlaivių parką Lenkijoje ir pritraukti investicijų.

„Vokietijoje restruktūrizacija prasidėjo sklandžiai – šiuo metu bendrovė įgyvendina pertvarkas. Tikimės, kad pavyks tą patį padaryti ir Lenkijoje, kur restruktūrizacijos tikslas – kelis kartus sumažinti bendrovės valdomą orlaivių parką ir pritraukti investicijų“, – pranešime sakė V. Kaikaris.

Small Planet Airlines“ rinkodaros vadovas Simonas Bartkus BNS teigė, kad Lenkijoje, kaip ir Vokietijoje, dėl leidimo pradėti restruktūrizavimą buvo kreiptasi į teismą.

„Vis dėlto skiriasi teisminio proceso terminai – jei Vokietijoje leidimas išduodamas (įprastai) tą pačią dieną, Lenkijoje tai gali užtrukti iki kelių savaičių ar net mėnesių. „Small Planet Airlines“ dėl restruktūrizacijos Lenkijoje į teismą kreipėsi tą pačią dieną, kaip ir Vokietijos bendrovė – rugsėjo 18-ąją, tačiau leidimą vykdyti pertvarkas gavo tik spalio 5 dieną“, – BNS teigė S. Bartkus.

Lenkijos orlaivių parkas mažės kelis kartus

Didžiausia Lenkijos užsakomųjų skrydžių bendrove pagal pervežtų keleivių skaičių 2017 metais paskelbta „Small Planet Airlines“ šią vasarą Lenkijoje skraidino 10-čia orlaivių. Pasak S. Bartkaus, norima jų skaičių sumažinti iki dviejų ir pritraukti investicijų.

„Restruktūrizaciją matome kaip kelią investuotojams pritraukti. „Small Planet Airlines“ turi Lenkijos civilinės aviacijos administracijos išduotą oro vežėjo pažymėjimą (kuris leidžia skraidyti į trečiąsias šalis už ES ribų) ir įdirbį šioje sparčiai augančioje rinkoje – šią vasarą joje dirbo beveik 100 pilotų ir 300 orlaivių palydovų, įmonė valdo leidimosi/pakilimo teises Varšuvos oro uoste bei vasaros piko metu ypač paklausiuose Graikijos salų oro uostuose (Zakinte, Rode, Heraklione ir kituose)“, – sakė S. Bartkus.

„Investicijos ypač domina kelionių organizatorius, kuriems reikalingi skrydžiai į kurortus“, – pridūrė S. Bartkus.

Pokyčių Lietuvoje nenumatoma

„Small Planet Airlines“ Lenkijoje veikia savarankiškai, tad bendrovės pertvarka neturės įtakos jos skrydžiams iš Lietuvos ir užsienio šalių bazių. Veiklą tęs ir su „Small Planet Airlines“ prekės ženklu veikianti bendrovė Kambodžoje, tikina įmonė.

Lietuvos įmonė jau pasirašė susitarimus dėl esamų programų pratęsimo ir naujų programų vykdymo artėjantį žiemos sezoną. Spalį pradėti skrydžiai iš Suomijos miestų, taip pat bus atidaryta nauja bazė Bilunde Danijoje – Skandinavijos keleivius „Small Planet Airlines“ daugiausiai veš į Kanarų salų kurortus.

„Siekdami sumažinti sezoniškumo keliamus iššūkius, dalį orlaivių perkelsime į Vietnamą. Čia „Small Planet Airlines“ dirbs kartu su partneriais „Bamboo Airways“. Be to, ir toliau glaudžiai bendradarbiausime su po „Small Planet Airlines“ prekės ženklu veikiančia įmone Kambodžoje“, – komentavo S. Bartkus.

Pasak pranešimo, Lietuvos „Small Planet Airlines“ šiemet planuoja pelningą veiklą – per 8 mėnesius jos pajamos išaugo 17 proc. iki 86 mln. eurų, jos operacinis pelnas siekė 1,9 mln. eurų.

„Nors pokyčiai Lenkijoje ir Vokietijoje gali turėti įtakos galutiniam šių metų pelningumui, kartu su partneriais – kelionių organizatoriais, veiklą tęsime, kaip suplanuota. Be to, Lietuvoje pavyko pasiekti gerus skrydžių punktualumo rodiklius: per devynis mėnesius patyrėme vos 1,3 proc. vėlavimų, ilgesnių nei 3 val., o nuo liepos pabaigos iki šios dienos tik vienas iš daugiau nei 700 įvykdytų skrydžių susidūrė su ilgesniu vėlavimu”, – pranešime sakė įmonės vadovas Lietuvoje Kristijonas Kaikaris.

2018–2019 m. žiemos atostogų sezono metu „Small Planet Airlines“ kelionių organizatorių užsakymu planuoja pervežti apie 100 tūkst. keleivių iš Lietuvos.

CAA laukia paaiškinimų dėl finansinės būklės

Civilinės aviacijos administracija (CAA) laukia „Small Planet Airlines“ vadovybės paaiškinimų dėl įmonės finansinės būklės. Kai kurie jos partneriai, pavyzdžiui, kelionių organizatorė „Novaturas“ anksčiau skelbė esanti sunerimusi dėl galimų neįvardijamo tiekėjo problemų.

CAA vadovas Joris Gintilas anksčiau BNS sakė, kad bendrovės atstovų bus prašoma atsakyti, kokią įtaką Lietuvos įmonei gali turėti grupės „Small Planet Group“ plėtros planai Azijoje bei Vokietijoje inicijuotas antrinės įmonės restruktūrizavimas.

Administracijos atstovai BNS antradienį sakė, jog atsakymų iš „Small Planet Airlines“ laukiama kitą savaitę.

„Kol kas stiprių indikacijų, kad bendrovėje („Small Planet Airlines“ – BNS) kažkas yra blogai, mes neturime (...), o rizikų šiame versle visąlaik yra – šiandien gali būti labai pelningas, o rytoj – labai nuostolingas“, – tuomet BNS sakė CAA vadovas Joris Gintilas.

Dėl nuostolingos veiklos Vokietijoje įmonė kreipėsi į teismą, prašant restruktūrizuoti antrinę grupės įmonę. Grupės vadovas ir pagrindinis akcininkas Vytautas Kaikaris BNS tuomet teigė, kad dėl techninių gedimų bei vėluojančių skrydžių antrinei įmonei Vokietijoje nepavyko pasiekti plėtros planų.

Vokietijos įmonės administratorius naujienų agentūrai „Reuters“ teigė, kad bendrovei ieškoma pirkėjo, tačiau potencialių investuotojų paiešką apsunkina „reikšmingo dydžio įmonės skolos“. Pati „Small Planet Group“ konkrečių įsiskolinimų Vokietijoje neatskleidžia.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)