„Žinių radijo“ eteryje kalbėjusi „Maxima LT“ vadovė Kristina Meidė teigė, kad prekybininkai ir premjeras Saulius Skvernelis susitikimo metu suprato vienas kitą, nors pats premjeras po susitikimo tvirtino, kad prekybininkai nepripažįsta kainų problemos. Pati K. Meidė tvirtina, kad kalbėta apie tą patį tik skirtingais žodžiais. Jos nuomone, pagrindinė problema ne kainų didėjimas, o tai, kad didžiąją dalį savo pajamų žmonės skiria maisto prekėms.

„Maisto produktai, neskaičiuojant alkoholio ir tabako, kur akcizai darė įtaką kainų pokyčiui, brango 4,2 proc. Mes pasitikriname per savo prekių krepšelį, ką turime lentynose. Ir čia reikėtų paminėti, kad lyginame palyginamas prekes. Tos, kurios šiandien lentynoje ir, kurios buvo prieš keturis metus.

Tikrai šiandien žmonės maistui išleidžia labai daug savo šeimos pajamų. Bendrų savo mėnesinių pajamų apie 21 proc. Suprantame, kad tie žmonės turi kiekvieną centą skaičiuoti, nes ne tik maistas galvoje. Pritariu, kad nėra normalu tokią dalį išleisti ir tai kelia nerimą. Dėl to suprantu ir Vyriausybės susirūpinimą. Šiandien gyventojų pajamos auga ir labai norėtųsi, kad tas santykis išleidžiamų pinigų maistui nuo tų pajamų mažėtų sparčiau“, – kalbėjo K. Meidė.

Tikrai galiu garsiai pažadėti, jei toks veiksmas būtų atliktas, visą tą skirtumą perkeltume į kainą klientui ir ta kaina klientui tikrai sumažėtų.
Kristina Meidė

Memorandumą pasirašytų pati pirma

„Maximos“ vadovė įsitikinusi, kad labiausiai maisto produktų kainas padėtų sumažinti pridėtinės vertės mokesčio (PVM) sumažinimas. Jos teigimu, jeigu būtų priimtas toks sprendimas, ji pati pirmoji pasirašytų ir pasižadėtų, kad visą PVM sumažinimo naudą pajustų vartotojas.

„Tikrai galiu garsiai pažadėti, jei toks veiksmas būtų atliktas, visą tą skirtumą perkeltume į kainą klientui ir ta kaina klientui tikrai sumažėtų. (...) Jei prekė kainuos mažiau, jis galės dar kokią kitą prekę nusipirkti, kuri šiandien gal jam daugiau prabangos prekė. Jis galėtų paįvairinti stalą, kažkokių papildomų prekių ar paslaugų įsigyti. Ir jeigu šiandien reikėtų pasirašyti memorandumą ir pasižadėti, kad tą kainos pokytį, kurį gautume dėl sumažinto PVM, tikrai pirmoji imčiau tušinuką ir pasirašyčiau, kad tikrai vartotoją pasiektų“, – patikino K. Meidė.

Po susitikimo su premjeru Sauliumi Skverneliu, „Iki“ valdančios bendrovės „Palink“ generalinis direktorius Gerardas Rogas taip pat patikino, kad didžiausią įtaką kainoms turėtų mažesnis PVM tarifas.

„Norėdami pasiekti efektyviausių pokyčių, visų pirma turime sumažinti PVM dydį būtiniausiems maisto produktams. Žinoma, turime užtikrinti, kad visą PVM sumažinimo naudą pajaustų tiesioginis pirkėjas per mažesnes maisto produktų kainas“, – tuomet komentavo G. Rogas.

"Maxima"

Tuo tarpu Finansų ministerija yra komentavusi, kad PVM sumažinimas maisto produktams būtų trumpalaikis efektas. Ilguoju laikotarpiu kainos padidėtų ir didesnę naudą pajustų prekybininkai.

Kai kurių produktų kainas mažins iki 2012 metų lygio

K. Meidė tvirtina, kad į iškeltas problemas ir diskusijas jau yra atliepiama ir reaguojama, nelaukiant Vyriausybės pristatomo kainų mažinimo priemonių plano. Pasak jos, „Maxima“ savo „Mažos kainos garantijos“ prekių sąrašą išplėtė nuo 1000 prekių iki 2000 prekių. Be to, bus siūlomas specialus būtiniausių produktų maisto krepšelis.

„Tos šeimos, kur maistui skaičiuoja pinigus ir nori sutaupyti kiekvieną centą, tai mes norime pasiūlyti prekių krepšelį, kur bus 10 produktų, kurie patys būtiniausi – pienas, duona, kiaušiniai, makaronai, grikiai. Kainas mažiname iki 2012 metų lygio. To krepšelio. Tas krepšelis kainuos šiek tiek daugiau nei 5 eurai ir už jį galima beveik savaitę gyventi, nusipirkus papildomų kažkokių ruošimui produktų“, – tvirtino K. Meidė.

Premjeras po susitikimo su prekybininkais taip pat pranešė, kad į Lietuvą kvies 12 didžiųjų prekybos tinklų. Jo nuomone, taip padidėtų konkurencija, mažėtų kainos. K. Meidė mano, kad rinka yra per maža, jog ateitų naujas žaidėjas.

„Mano asmenine nuomone, šiandien rinka yra maža pakankamai. Įpročiai pirkėjų nusistovėję ir nėra taip lengva. Ir yra pavyzdžių, „Prisma“. Lietuvoje nėra tiek daug pirkėjų ir, manau, kad čia mažos šalies kriterijus yra svarbus“, – pridėjo „Maximos“ vadovė.

DELFI primena, kad į diskusijas, kaip suvaldyti kainas įsitraukė ir pati prezidentė. Pirmadienį ji pranešė, kad inicijuos įstatymų pataisas, kurios numatytų griežtesnes baudas už žmonių apgaudinėjimą ir klaidinančią reklamą, mažiau galimybių išsisukti nuo baudų, perkeliant verslą į užsienį ar tyčia bankrutuojant.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (618)