Šiuo metu 78 pasaulio šalyse veikia daugiau kaip 25 tūkst. „Starbucks“ kavinių, tačiau tinklo atėjimas į Italiją – espreso kavos gimtinę – yra svarbus įvykis įmonės istorijoje.

Tai bus ne įprasta kavinė, o ir „Starbucks“ pupelių skrudinimo cechas, kuris bus trečiasis pasaulyje. Pirmasis veikia įmonės būstinėje Sietle, o kitas – Šanchajuje.

Naujoji „Starbucks“ įstaiga įsikūrusi Milano centre, netoli Milano katedros esančiame pastate, kuriame anksčiau veikė pašto skyrius.

Pasak „Starbucks“ vadovo Kevino Johnsono, įprastos tinklo kavinės Milane pasirodys arčiau metų pabaigos.

Ekspertai sako, jog pasaulio kavos milžinė Italijoje gali susidurti su tam tikrais sunkumais, visų pirma dėl didelės konkurencijos su vietos barais ir kavinėmis, kurios kokybišką kavą siūlo už kur kas mažesnę kainą.

Pavyzdžiui, naujojoje „Starbucks“ kavinėje espreso kavos puodelis kainuoja 1,8 euro, tuo tarpu vidutinė kaina Milane neviršija 1 euro. Už kapučino puodelį teks pakloti 5 eurus – maždaug tris kartus daugiau, palyginti su įprasta šio gėrimo kaina išsinešimui.

„Tinkamas laikas“

Rinkos tyrimų bendrovės „NPD Group“ ekspertas Matteo Figura sako, kad „Starbucks“ į Italijos rinką žengia tinkamu laiku.

„Šiuo metu tinklams tenka tik 20 proc. Italijos viešojo maitinimo rinkos, o likusią dalį užima nepriklausomos įmonės. Tačiau tinklai sparčiai plečiasi, po daugiau kaip 4 proc.“ per metus, pareiškė jis agentūrai AFP.

Pastaraisiais metais gerokai pasikeitė ir tai, kaip italai vartoja kavą.

Anksčiau espreso puodelis buvo „galimybė pasikrauti energijos“, tačiau dabar vartotojams vis labiau rūpi kokybė ir patyrimai, aiškina ekspertas.

„Starbucks“ visų pirma orientuosis į 18–34 metų amžiaus grupę, mano M. Figura. Jo nuomone, Italijos rinkoje yra vietos ir tradicinėms, ir „Starbucks“ kavinėms, nes jos taikosi į skirtingus vartotojus.

„Įsitvirtinti kavos kultūros lopšyje yra didelis iššūkis ir daugelis italų šį [„Starbucks“] sprendimą vadina juokingu“, – pareiškė „Euromonitor International“ analitikas Alexandre Loeuras.

Visgi, „nors iš pradžių gali vyrauti snobiškumas, jaunesnės kartos yra atviresnės tokiems kavos gėrimams, kuriuos siūlo“ „Starbucks“, pridūrė jis.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)