Į DELFI kreipėsi Nona Paulauskienė, skridusi su „Wizz Air“ aviakompanija iš Palangos į Lutono oro uostą Anglijoje, kuri, kaip ir įprasta, turėjo įlaipinimo kortelę mobiliojoje programėlėje, tačiau susidūrė su problema – programėlė užstrigo būtent tada, kai moteris jau buvo oro uoste.

„Būkite atidūs! Aukso gysla Palangos oro uoste arba oro uostas tapęs muitine. Atvykus į Palangos oro uostą aš tiesiai ėjau pro patikrą išvykimo vartų link, kadangi turėjau tik rankinį bagažą. Viskas buvo tvarkingai sudėta, parfumerija maišeliuose, jokio viršsvorio rankinėje. Buvau išsipirkusi „priority“ (prioritetą laipinimui suteikiančią paslaugą – DELFI), vieną iš brangiausių sėdimų vietų, check-in (registracija skrydžiui – DELFI) padarytas internetu, tiesiog nėra ko jaudintis.

Išdėjus bagažą ir visus daiktus, manęs paprašė parodyti boarding card (įlaipinimo kortelę – DELFI).
Aišku, aš išsitraukiau mobilų telefoną, kadangi visada jį naudoju, ten turiu parsisiuntusi „Wizz Air“ programėlę, kurioje yra visa informacija apie mano skrydį. Popierinių įlaipinimo kortelių nespausdinu jau treji metai.

Bandau atidaryti telefone įlaipinimo kortelę – neatsidaro, nors visa informacija apie skrydį yra, matyti mano sėdima vieta, kad turiu prioritetą ir t. t.
Palangos oro uostas

Man yra taip keletą kartu buvę Kauno oro uoste, Lutone, Rygoje, Tel Avive, kai dėl kažkokių trukdžių neatsidaro įlaipinimo kortelė.

Be jokių problemų nueidavau į departamentą, kur priduodamas bagažas, ir tiesiog parodžius pasą ar pasakius pavardę su vardu, kompiuteryje būdavo surastas mano bilietas. Jokio mokesčio! Kadangi registracija skrydžiui padaryta laiku.

O štai Palangos oro uoste reikia mokėti 30 eurų“, – pasakojo ji.

Tačiau dar labiau Noną įskaudino darbuotojų oro uoste elgesys: „Taip man ir pasakė pasienio darbuotojas su didele pašaipa veide: eik susimokėsi ir grįši. Sakau: nieko nemokėsiu, nes yra buvę tokių atvejų ne vienas, kai tiesiog atspausdindavo įlaipinimo kortelę departamento skyriuje.

Bagažo priėmimo skyriuje kartojasi ta pati istorija ir dar pašaipiau. Išrašo 30 eurų čekį ir liepia eiti į kasą susimokėti.

Po pasiaiškinimų, parodymų, kad viskas telefone atsidaro ir visa informacija yra buvau išvadinta nepadoriomis frazėmis, man buvo pasiūlyta skraidyti per kitas oro linijas, o jei noriu per „Wizz Air“ – turiu mokėti.“

Moteriai taip pat nebuvo normaliai paaiškinta, kur yra toji kasa, kurioje ji turi užsimokėti.

„Jos neradau, grįžau atgal, tačiau vėl buvau išguita ir buvo paaiškinta, kaip eiti. Ten kasos vis tiek neradau, bet atsidariau vienas kabineto duris ir paklausiau, kur kasa. Viduje buvo darbuotoja ir kitas vyras, kuris įširdęs rėkė, nes, pasirodo, jis mokėjo už tą patį ir bandė su darbuotoja aiškintis.

Ta darbuotoja liepė man laukti už durų. Žmogus išėjo trinktelėdamas durimis, streso pagautas, po nosimi vadindamas žulikais tuos, kurie krausto kišenes tiesiog akyse.
Palangos oro uostas

Man įėjus – kartojasi ta pati jų režisuota programa, visi darbuotojai tame pačiame stiliuje – vienas kitą palaiko ir verčia visas bėdas ant „Wizz Air“, – prisimena karčią patirtį.

Galiausia moteris padavė 40 eurų eurų, tačiau jai buvo grąžinta ne 10 eurų grąžos, o tik 5 eurai.
Todėl ji vėl kreipėsi į darbuotojus klausdama, kur likę 5 eurai.

„Vėl buvo atrėžta: ką, nežinai, kad 5 eurus dar reikia mokėti už paslaugą. Mano nuostabai, išėjus iš kabineto–kasos buvo susidariusi eilė, kiek suprantu, visi turėjo susimokėti už tą patį. Neturėjau laiko aiškintis, nes buvau labai sugaišinta. Labai norėtųsi, kad kažkas ištirtų šiuos atvejus, na, nesimėto 35 eurai, o žmonių nukenčia kiekvieną dieną šiame Palangos oro uoste.

Man buvo pasakyta: tu dirbi savo darbą, o mes savo – ir nesikišk, nes perspėjau, kad rašysiu į laikraščius, internetinius puslapius“, – pasakojo moteris.

Prabilo ir kiti

Paviešinusi savo patirtį ir feisbuke Nona sulaukė didelio kiekio laiškų iš keleivių, kurie dalijosi panašia patirtimi.

Nors kai kurie patarė turėti įlaipinimo kortelę ne tik mobiliojoje programėlėje, bet ir pasidaryti kortelės nuotrauką, kiti tvirtino, kad tai neišgelbėja.

„Ekrano nuotrauka netinka, kasoje darbuotoja sakė, kad reikia bilietą turėti pdf formatu. Turėjau, bet vis tiek neskenavo iš principo, reikalavo popierinio varianto. Darbuotoja, kuri atspausdino man tuos popierinius bilietus, atsivijo iki pat lėktuvo ir liepė eiti į kasą susimokėti. Tik ta kasa kitam oro uosto gale ir vėl per geležies vartus (turi omenyje metalo detektorius – DELFI) su visai aksesuarais lindau. Na, žodžiu, tikras cirkas“, – rašė Agnė.

Kita moteris teigė, kad su panašia situacija ji susidūrė ir Nicos oro uoste: „Įrodžiau, kad „Wizz Air“ neteisūs, tai persiuntė atgal sumokėtą mokestį, tik, aišku, tas administracinis mokestis Nicos oro uoste buvo 10 eurų, ne 5 eurai kaip Palangoje.“

Dovilė pasakojo, kad ir jos artimiesiems teko susidurti su situacija, kai net užsiregistravus skrydžiui, buvo pareikalauta būtinai turėti atspausdintą bilietą.

„Ta pati situacija buvo rugpjūčio 24 d., kai mano mama su mano dukra skrido iš Palangos oro uosto. Aš buvau padariusi check-in ir nusiuntusi screenshootus (bilietų nuotraukas – DELFI) abiejų bilietų, nes niekada neturėjau problemų su telefone esančiais bilietais.

Bet Palangos oro uoste mano mamai pasakė, kad šis bilietas netinka, reikia atsispausdinti, ir ji taip pat sumokėjo 35 eurus, tiksliau, 70 eurų, nes skrido su mano mažamete dukra.

Pirmiau, aišku, ji paskambino man paklausti, ką daryti. Susinervinau, pasakiau: duok tą telefoną moteriškei, kuri nesugeba nuskenuoti barkodo. Bet, aišku, ji nekalbėjo, tik pasakė pasitraukti į šalį, nes kiti laukia savo eilės. Po to, kai atskrido mano mama su dukra, pasirodo, tų bilietų net nemėgino skenuoti, net nežiūrėjo, ar nusiskenuos, ar ne, tik pasakė, kad netinka.

Negana to, mano brolis paskambino į oro uostą išsiaiškinti, dėl ko yra tas mokestis, tačiau ten pasakė, kad tokį mokestį ima tik tada, kai nepadarytas check-in. Tai kaip tada suprasti. Viskas buvo padaryta, bet niekas nieko nežino. Aš parašiau laišką į oro uostą, kad noriu atgauti pinigus, jokio atsakymo negavau.“, – sakė Dovilė.

„Wizz Air“ individualių atvejų nekomentuoja

Aviakompanijos „Wizz Air“ atstovai tvirtino, kad individualių atvejų bendrovė nekomentuoja, todėl pateikė tik bendrą komentarą.

„Šiuo atveju bendrovė dar kartą nori priminti savo keleiviams, jog jie turi atsiųsti arba atsispausdinti įlaipinimo bilietus likus mažiausiai 2 valandoms iki skrydžio. Neturint atsisiųsto ar atsispausdinto įlaipinimo bilieto, keleiviai gali registruotis skrydžiui oro uoste, sumokėję oro uoste taikomą registracijos mokestį.

Jeigu keleivis prieš registraciją oro uoste įsigyja papildomų paslaugų, jis turi atsispausdinti arba atsisiųsti įlaipinimo bilietą iš naujo, kad jame matytųsi papildomų paslaugų įsigijimas. Naują įlaipinimo bilietą, kartu su galiojančiais kelionės dokumentais, keleivis turi pateikti oro uosto apsaugos punkte ir prie įlaipinimo vartų.

„Wizz Air“ griežtai netoleruoja nemandagaus bei netinkamo elgesio ir nuoširdžiai atsiprašo, jei antžeminių paslaugų ar kitas personalas bendravo nederamai“, – teigė bendrovė.

Tikina, kad įlaipinimo korteles mobiliajame priima visi Lietuvos oro uostai

DELFI kreipėsi į Lietuvos oro uostus, kad paaiškintų, kodėl Palangos oro uoste keleiviai susiduria su tokiomis problemomis ir kodėl tai liečia būtent aviakompanijos „Wizz Air“ keleivius.

„Visų pirma, labai gaila, kad kelionė prasidėjo nemaloniais įspūdžiais. Siekiame, kad keleivių aptarnavimas visuose Lietuvos oro uostuose būtų malonus ir pagarbus. Tačiau aviakompanijos „Wizz Air“ taisyklės yra tokios: užsiregistravus, t. y. padarius check-in, reikia parsisiųsti įlaipinimo kortelę, kurią reikia pateikti einant į aviacijos saugumo patikrą“, – sakė Lietuvos oro uostų Komunikacijos skyriaus vadovas Marius Zelenius.

Jis tvirtino, kad įlaipinimo kortelę galima atsispausdinti arba turėti telefone – programėlėje arba e. pašte.

„Telefone esančios elektroninės įlaipinimo kortelės priimamos visuose Lietuvos oro uostuose. Įlaipinimo kortelių parsisiuntimo instrukcijos nurodomos aviakompanijų interneto puslapiuose arba jų mobiliose programėlėse“, – teigė jis.
Palangos oro uostas

M. Zelenius tvirtino, kad Lietuvos oro uostų žiniomis, keleivė buvo užsiregistravusi į skrydį, tačiau įlaipinimo kortelės neturėjo.

„Likus kelioms valandoms iki skrydžio prisijungus prie puslapio ar programėlės šios kortelės parsisiųsti jau nebegalima, tad už jos spausdinimą oro uoste imamas 35 eurų mokestis. Tai nėra oro uosto mokestis. Jį nustato aviakompanija ir jis yra vienodas visuose trijuose Lietuvos oro uostuose.

Dažniausiai mažų sąnaudų oro linijos turi tokio tipo mokesčius, jų dydis priklauso nuo pačios aviakompanijos“, – sakė jis.

Taigi keleiviai, kurie buvo įsiregistravę į skrydį ir atsisiuntę įlaipinimo korteles į mobilų telefoną, turėjo būti aptarnaujami be kliūčių. Kodėl jie turėjo mokėti mokestį už įlaipinimo kortelių atspausdinimą, jei buvo, kaip patys teigia, įsiregistravę skrydžiui, lieka neaišku.

Darbuotojų elgesį vertina savaip

M. Zelenius patikino, kad keleivę aptarnavo ir įlaipinimo kortelės atspausdinimo paslaugą Palangos oro uoste suteikė Orlaivių aptarnavimo agentūra.

„Atkreipiame dėmesį, kad tai ne oro uosto darbuotojai, todėl jų teikiamų paslaugų kokybės vertinti negalime“, – sakė jis.

DELFI kreipusis į Orlaivių aptarnavimo agentūrą, įmonės direktorius Robertas Žilys negalėjo pakomentuoti minėtų atvejų: „Su visa pagarba, mes neturime teisės komentuoti aviakompanijos procedūrų ir taisyklių. Nesame įgalioti nei vienos aviakompanijos, mums tai yra uždrausta.“

Paklaustas, kaip vertina kompanijos darbuotojų nepagarbų elgesį, jis atsakė dviprasmiškai.

„Vertiname, žinokite, iš savo pusės visai kitaip. Dabar viena pusė sako – taip, kita – kitaip, tai kaip surasti tą vidurį ir tą tiesą – nežinau. Mes stengiamės tikrai kiek galima tuos keleivius aptarnauti kuo mandagiau“, – sakė jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (126)