Regionuose keičiasi vartojimo įpročiai – renkasi nealkoholinius gėrimus

Fiksuojama jog vasaros sezono metu šalyje augo beveik visų gaiviųjų gėrimų bei nealkoholinio alaus kategorijų pardavimai.

Rinkos tyrimų bendrovė „Nielsen“, analizuodama pardavimų šalies prekybos tinkluose (išskyrus „Lidl“) duomenis, fiksuoja, kad šių metų birželio ir liepos mėnesiais beveik visų gaiviųjų gėrimų bei nealkoholinio alaus kategorijų pardavimai augo tiek kiekiu, tiek verte.

Didžiausias augimas stebimas nealkoholinio alaus kategorijoje: birželio mėnesį Lietuvoje nealkoholinio alaus nupirkta 2,6 karto (163 proc.) daugiau, o liepą – dvigubai (112 proc.) daugiau nei tais pačiais praėjusių metų mėnesiais. Didžiausias nealkoholinio alaus pardavimų augimas kiekiu stebimas būtent kaimiškose šalies vietovėse – birželį čia nealkoholinio alaus parduota beveik tris kartus (175 proc). daugiau, o liepos mėnesį 2,3 karto (139 proc.) daugiau nei 2017-ųjų vasarą.

„Nealkoholinio alaus populiarumas auga sparčiausiai visoje gaiviųjų gėrimų ir alaus kategorijoje. Tai reiškia, kad vartojimo įpročių pokyčiai, kuriuos fiksavome nuo metų pradžios, įsišaknija, o nealkoholinis alus iš tiesų rado savo pirkėją. Tiesa, nors nealkoholinio alaus ir jo kokteilių pardavimai šiemet ryškiai šoktelėjo aukštyn, bendra alaus segmento struktūra nepasikeitė – ir toliau daugiausiai parduodama alkoholinio alaus“, – sako „Nielsen“ vadovė Baltijos šalims Ilona Lepp.

Tarp gaiviųjų gėrimų birželį ir liepą labiausiai augo energetinių gėrimų pardavimai. Kiekiu jų nupirkta 36 proc. daugiau, o verte 44 proc. daugiau nei praėjusių metų vasarą.

Šešiasdešimties regioninių krautuvių tinklą valdančios UAB „Gulbelės“ vadovas Arūnas Tarnauskas patvirtina šių metų vasaros sezono prekių pardavimų pokyčius.

„Lyginant šių metų gegužės–rugpjūčio mėnesius su praėjusių metų to paties laikotarpio pardavimų statistika, nealkoholinio alaus pardavimai paaugo kone dvigubai (182 proc.), tuo tarpu mineralinio vandens paklausa padidėjo trečdaliu (32 proc.)“, – teigia A. Tarnauskas.

Pasikeitusius vartojimo įpročius mažesniuose miestuose atspindi ir tai, jog alkoholinius gėrimus vasaros metu, pavyzdžiui, vyną, UAB „Gulbelė“ parduotuvėse gyventojai renkasi rečiau – šio produkto pardavimai nuo gegužės mėnesio sumažėjo trečdaliu (37 proc.).

Sezoninių prekių pardavimai išliko aukšti

Itin šiltas pavasaris ir karšta vasara gyventojus skatino gaivintis ledais. Krautuvių tinklas „Gulbelė“ šiemet skaičiuoja 50 proc. išaugusius šio produkto pardavimus. Fiksuojama, jog per pastaruosius 3 mėnesius prekybos ledais apyvarta viršijo 500 tūkstančių eurų.

Be to, „Gulbelės“ prekybos centruose per karščius taip pat gerokai išauga rūgpienio pardavimai. Šiemet nuo gegužės iki rugpjūčio vidurio jo parduota 39 proc. daugiau nei tuo pačiu laikotarpiu pernai.

Pusmečio apyvarta pakilo dešimtadaliu

A. Tarnausko teigimu, padidėję vasaros sezono pardavimai taip pat prisidėjo ir prie bendros įmonės mažmeninės prekybos apyvartos augimo. Šių metų pirmojo pusmečio rezultatai rodo, jog, lyginant su tuo pačiu laikotarpiu praėjusiais metais, ji išaugo dešimtadaliu (9,4 proc.). A. Tarnauskas tvirtina, jog tam įtakos turėjo naujai atidaromos bei renovuojamos prekybos tinklo parduotuvės.

„Investuodami į krautuvių tinklo plėtrą prognozavome stabilų augimą bei esamų prekybos pozicijų šalies regionuose išlaikymą. Vien praėjusiais metais atidarėme 11 naujų prekybos taškų, o šiemet ėmėmės renovacijos. Pirmąjį pusmetį atnaujinome tris parduotuves, likusį pusmetį laukia dar tiek pat. Pastebime, jog gyventojai teigiamai vertina šiuos pokyčius, todėl ir toliau siekiame parduotuves pritaikyti pagal pirkėjų poreikius“, – komentuoja „Gulbelės“ vadovas.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (14)