Šios istorijos nėra iš piršto laužtos – tokioms patirtimis dalijasi lietuviai, užsisakę prekes per e. parduotuves.

Feisbuke galima rasti daug grupių, kaip „Ali Express lobiai“, „Wish pamišusios gerbėjos“ „Ali Express pamišusios gerbėjos“, „eBay ir Aliexpress mylėtojai“, vienijančių dešimtis tūkstančių lietuvių, besisiunčiančių prekes internetu.

Jose lietuviai dalinasi sėkmingomis ar ne tokiomis vykusiomis apsipirkimų patirtimis, patarimais, nuotraukomis. Pasirodo, pirkimas internetu laiko ir pastangų reikalaujantis darbas, kitaip galima nemenkai nusvilti.

Prekės už nulį

Lietuvių užsisakomi pirkiniai internetu – patys įvairiausi. Dažniausiai tai būna įvairios smulkmenos – šepečiai, geliniai nagų lakai, priedai mobiliems telefonams, dėklai, įkrovikliai.

Kartais pirkėjų akis užkliūna ir už itin keistų dalykų, kuriuos jie nutaria pabandyti. Pavyzdžiui, „Ali Expres“ šiuo metu galima rasti keistą aparatą, leidžiantį užsimauti kojines nesilenkiant prie pėdų.
Prekės iš e. parduotuvių

Tokių daiktų kainos yra simboliškos, dažnai jos siekia vos vieną dolerį. Kai kada už prekes nė nereikia mokėti. Šiais metais platformą „Wish“ atradusi Gabrielė pasakoja jau užsisakiusį ne vieną daiktą, kurio kaina buvo apvalus nulis.

„Internetu užsisakau tik visiškus menkniekius, dėl kurių man neskauda sumokėti porą dolerių ir jeigu prekė neateis – nesuksiu sau galvos. Taip išeina, kad tai būna visokie daikteliai šuniui, pavyzdžiui, dažnai užsisakinėju maišelius šunų išmatoms surinkti, kurie kainuoja dolerį.

Esu pirkusi šuniui aksesuarą ant pavadėlio, kuris kainavo nulį – taip ir buvo prirašyta prie prekės, tik atsiuntimas kainavo gal dolerį

Brangiausias dalykas iš tos svetainės, kurį esu pirkusi, specialus vandens buteliukas šuniui. Su siuntimu kainavo 12 eurų ir atkeliavo išties kokybiškas“, – džiaugiasi.

Tačiau Gabrielė teigia, kad nusprendusiems pirkti internetu reikia apsišarvuoti kantrybe, mat visiškai neaišku, kada prekė atkeliaus, tai gali užtrukti ir iki dviejų mėnesių. Be to, reikia įvertinti riziką, nes prekė nuotraukoje gali būti visai kitokia nei realybėje.

„Kažkada, kai šuo dar buvo mažas, užsisakinėjau palutes. Nuotraukoje buvo pavaizduotas didelis pakelis tų palučių, kainavo dolerį, todėl nė dvejodama jį sumokėjau.

Tačiau kai atėjo siuntinys su vyru mirėme iš juoko, jie ir atsiuntė tik vieną palutę – ir tiek“, – juokiasi Gabrielė.
„Kažkada, kai šuo dar buvo mažas, užsisakinėjau palutes. Nuotraukoje buvo pavaizduotas didelis pakelis tų palučių, kainavo dolerį, todėl nė dvejodama jį sumokėjau. Tačiau kai atėjo siuntinys su vyru mirėme iš juoko, jie ir atsiuntė tik vieną palutę – ir tiek“, – juokiasi Gabrielė.

Kita dažna pirkėja internetu Miglė taip pat įspėja kitus pirkti tik pigius daiktus, kad netektų nusivilti gauti siuntiniu.

„Anksčiau daug siųsdavausi iš „eBay“, dabar dažniausiai iš „Ali Express“, ir tai būna smulkmenos. Paprastai siunčiu prekes vaikui – ką tik gavau skrybėlaitę, ir ji išties kokybiška, užsakinėjau kojines iki kelių labai madingas vos už dolerį.

Taip pat esu siuntusis gražių šiaudelių su gyvūnėlių iškarpomis, girliandų. Vaikų gimtadieniui tokie pirkiniai yra labai smagūs, nedaug kainuoja ir tai daug pigiau nei pirkti parduotuvėse“, – sako ji.

Užsakė kelnes vyrui – turėjo dėvėti pati

Iš feisbuko grupių galima spręsti, kad lietuviai nevengia užsisakinėti drabužius internetu, tačiau neretai tokie pirkiniai nuvilia.

Vieną incidentą turėjo ir Miglė, tačiau jo nesureikšmina: „Kažkada užsakiau vyrui kelnes. Jos buvo labai madingos, tokios, kaip sakoma, žemu klynu. Bandžiau visais būdais persiskaičiuoti dydį pagal jų pateiktas dydžių lenteles, bet buvo sudėtinga.

Kai gavau kelnes, su vyru juokėmės, nes jis į jas neįtilpo, tačiau kelnės puikiai tiko man. Ir iš tiesų buvo kokybiškos, puikiai jas atnešiojau“, – sakė Miglė.
Prekės iš e. parduotuvių

Tuo metu Garbielė prisiminė, kaip kažkada užsisakė suknelę iš e. parduotuvės „Zaful“.

„Atrodė graži suknelė, tokia marga, graži, vasariška. Kainavo gal 5 eurus, o kai atsiuntė – buvo baisu žiūrėti, tokia popierinė – nei graži, nei ką“, – sako ji.

Kita mergina Austėja sako susidūrusi su kitu kuriozu: užsisakinėjo vienos spalvos sijoną – gavo kitos.

„Užsisakinėjau iš „Rosegal“, sijonas buvo plus size (didesnio dydžio – DELFI), kainavo nemažai – apie 25 dolerius, bet viliojo ypatinga nuolaida, nes šalia buvo pateikta nubraukta kone perpus didesnė kaina. Užsisakiau juodą, tačiau gavau mėlyną“, – sakė ji.
Prekės iš e. parduotuvių

Vis dėlto Austėja dėl to nesikrimto, o mėlynas drabužis jai patiko netgi labiau.

Apskritai perkantys drabužius internetu dalijasi universaliu patarimu: jeigu drabužis siunčiamas iš Kinijos – rinkitės didesnį dydį, nes jie būna pamažinti, jeigu iš Amerikos – atvirkščiai, derėtų rinkti mažesnį dydį, nei vilkite.

Užsisakė e. paspirtuką, bet gavo tik dėklą

Miglė po savo patirties su madingomis kelnėmis, kurias pirko vyrui, pasimokė ir taip pat turėjo ką patarti pirkėjams.

„Dabar visada paskaitau po tam tikra komentarus: kas patiko, kas nepatiko, ar prekė buvo kokybiška. Tų komentarų tikrai būna daug, dažnai prie jų prisegamos nuotraukos, todėl nepamirškit jų perskaityti“, – pataria ji.
Prekės iš e. parduotuvių

Dažnai internetu prekes užsisakinėjantis Andrius turi kitą patarimą: skaitykite ne tik komentarus po nuotrauką, bet ir prekės aprašą.

„Labai atidžiai perskaitykite, ką perkate. Labai labai atidžiai, – akcentuoja. – Nepasikliaukite tik nuotrauka, nes jeigu yra nuotrauka su e. paspirtuku už 12 eurų, nereiškia, kad nusipirksite paspirtuką. Aš vietoje jo gavau odinį dėklą, apsaugantį paspirtuką nuo lietaus“, – dalijasi savo patirtimi.
Prekės iš e. parduotuvių

Taip apsigauti jam teko ne kartą: „Pirkau kažkada telefonui įkroviklį, bet ne tą, kur reikia į telefoną laidą įkišti, o tą, kur galima telefoną ant jo tiesiog padėti ir jis jį krauna. Tačiau iš tiesų gavau kažkokia mikroshemą, kurią reikia ant telefono užsiklijuoti, o tą įkroviklį atskirai nusipirkti.“

Tačiau aprašymas išgelbėja ne visada: „Pirkau žiūronus su naktiniu matymu, tačiau gavau paprasčiausius žiūronus. Po tokių patirčių perku tik labai pigius dalykėlius, pavyzdžiui, žvejybai visokių įrankių, kurių nesunku palaukti ir kelis mėnesius, o jeigu jie neatkeliauja – ne tragedija.“

Pirkinio kaina gali išaugti labai stipriai

Pirkėjai pataria atkreipti dėmesį ir į dar vieną detalę – iš kur prekė bus siunčiama, kokia jos vertė. Kitaip gali nustebinti muitai, dėl kurių gali tekti pakloti netgi didesnę sumą, nei kainavo pati prekė.

„Aš esu visiškai išsidūrusi. Užsisakiau iš kažkurios e. parduotuvės, jau nebeprisimenu, kurios, paltuką, dar kažką ir viskas susidėjo į maždaug 40 eurų sumą. Buvau nustebinta, kad turėjau už pirkinį dar susimokėti muitą, kuris buvo prie pirkinio vertės dar plius 50 eurų. Išsidūriau juodai“, – pasakojo Inga.

Andrius taip pat perspėja: „Kas kainuoja kelis dolerius – jokių problemų, bet jei prekės vertė yra daugiau nei 25 eurai – viskas, ji iškart keliauja į muitinę, ir turi viską pasakyti, iš kur siunti, ką, kokios tai medžiagos. Tai reikia įvertinti prieš siunčiantis, nes gali labai neapsimokėti.“
Prekės iš e. parduotuvių

Tačiau net išsinagrinėjus, iš kurios šalies turėtų keliauti prekė, nereiškia, kad bus būtent taip.

„Pirkau iš dealextreme.com – ši e.parduotuvė turi atskirą šaką „EU Direct“, kurios dėka prekės pristatomos per kelias darbo dienas, nes bendradarbiaujama su PostNL.

Pirkau smulkių prietaisų, surinkau krepšelį už 21 eurą, parduotuvė pasiūlė nemokamą pristatymą pasiekus 30eurų, kurio įprasta kaina 2,79 euro. Pagalvojau, kodėl gi ne, juk „EU Direct“ ir Post NL – viskas kvepia prekėmis ES ribose, o koks grynas lietuvis nenori sutaupyti išleisdamas daugiau.

Pridėjau prekių iki bendros sumos 33 eurų, dar paskutiniame punkte gavau pasiūlymą apsidrausti dėl importo mokesčio ir PVM taikymo, t. y. jeigu toks bus pritaikytas – jie kompensuos išlaidas, bet kam čia tą eurą mokėti, jeigu viskas ES viduje, pagalvojau.

Ogi visgi, prekės vis tiek siunčiamos iš Kinijos! Draudimo neužsisakiau – sutaupiau eurą, dar sutaupiau 2, 79 euro siuntimo mokestį, tačiau gavau susimokėti PVM mokestį – apie 7 eurus ir Lietuvos pašto tarpininkavimo mokestį – apie 8 eurus. Taip, tarpininkavimo mokestis didesnis nei PVM.

Galutinis rezultatas: [ne]sutaupyti 11€, prekės atvyko ne po kelių d.d., o po gero mėnesio, teko ieškoti į kokį ten tą Lietuvos pašto skyrių prekes pristatė, atstovėti eilėje su krūva pensininkų prie vieno dirbančio langelio, tada sužinoti jog Lietuvos paštas neleidžia už gautas siuntas atsiskaityti kortele, nors už tam tikras paslaugas leidžia – čia išvis atskiro straipsnio verta tema, ieškoti bankomato, iš naujo kitą dieną pusvalandį atstovėti eilėje ir pagaliau prekė buvo rankose“, – dalinasi karčia patirtimi kitas pirkėjas Rimas.
Didžioji bėda, kad tu gyveni Lietuvoje. Nes, pirma, daug prekių į Lietuvą išvis nesiunčiama, antra, ką pastebėjau, jeigu pasirenki šalį, į kurią nori atsisiųsti prekę, ir tai yra Anglija ar Vokietija – gauni vieną kainą, jei pasirenki Lietuvą – kaina išauga.

Jis taip pat pastebėjo kitą nemalonų kuriozą.

„Didžioji bėda, kad tu gyveni Lietuvoje. Nes, pirma, daug prekių į Lietuvą išvis nesiunčiama, antra, ką pastebėjau, jeigu pasirenki šalį, į kurią nori atsisiųsti prekę, ir tai yra Anglija ar Vokietija – gauni vieną kainą, jei pasirenki Lietuvą – kaina išauga.

Lygiai tas pats ir su tokiomis platformomis kaip „eBay“, – nuogąstavo jis.

Veiksmingiausia piliulė – blogi atsiliepimai

Nors neretai perkant internetu tenka apsigauti, nusivilti, gauti ne to dydžio, spalvos ar išvis ne tą prekę, pirkėjai turi ir labai veiksmingą patarimą.

Svarbu nebijoti kreiptis į pardavėją ir prašyti grąžinti pinigus už netinkamą prekę arba atsiųsti tinkamą. Dažnai e. parduotuvės ar platformos, kurios jungia daugybę pardavėjų, sutinka su prašymais nė neišsisukinėdamos.

„Jeigu gauni kažką blogos kokybės, būtinai reikia jiems rašyti ir jeigu jie nenori nieko daryti – pranešti jiems, kad įvertinsite prekę vienu balu, parašysite blogą komentarą ar panašiai. Tada jie išprotės, darys bet ką, kad tik negautų blogo komentaro.
Jeigu gauni kažką blogos kokybės, būtinai reikia jiems rašyti ir jeigu jie nenori nieko daryti – pranešti jiems, kad įvertinsite prekę vienu balu, parašysite blogą komentarą ar panašiai. Tada jie išprotės, darys bet ką, kad tik negautų blogo komentaro.

Man kartą buvo, kad gavau ne to dydžio kelnes. Parašiau parduotuvei, tai jie iškart pažadėjo man atsiųsti dar vienas kelnes. Sakau: kelnes, kurias gavau iš pradžių, galiu jums atsiųsti atgal, tačiau jie net nesutinka, sako pasilikti dvejas kelnes, labai atsiprašinėja ir tiek“, – pasakoja Andrius.

Tačiau jis pripažįsta, kad ne kartą yra girdėjęs kaip lietuviai ar kiti pirkėjai užsienyje naudojasi tokia situacija.

„Netgi jeigu gauna gerą daiktą jie pasiskundžia dėl blogos kokybės ir gauna dar vieną gerą daiktą. Lietuviai mėgsta pasukčiauti“, – sako jis.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (368)