Tokia žinia feisbuko paskyroje pasidalijo Vilniaus miesto vicemeras Gintautas Paluckas.

„Žinią girdėjot – atliekų vežėjai apsiskaičiavo teikdami siūlymus ir nutraukia sutartis su Vilniumi. Kas toliau? Toliau vėl konkursas, vėl tie patys dalyviai, tik brangesni pasiūlymai. Nes taip veikia rinka, kurioje nėra realios konkurencijos. Apsiskaičiavom? Na, kam nepasitaiko. Skelbsit konkursus tol, kol pataikysim į mūsų norimą, reikalingą ar „optimalią“ kainą.

Ne kartą sakiau, bet dar kartą pakartosiu. Toks Konkurencijos ir Viešųjų pirkimų įstatymas, koks yra dabar, – absurdas. Savivaldybės yra eliminuotos iš dalies akivaizdžiai viešąjį interesą nešančių paslaugų teikimo“, – komentavo politikas.

Jo vertinimu, dabar sprendimas būtų toks: savivaldybės įmonė aptarnautų bent ketvirtį miesto teritorijos ir rinkai neveikiant perimtų paslaugų teikimą. Esą taip savivaldybės įmonė atliktų saugumo ir garantijos vaidmenį – apsaugotų nuo rinkos tyčinio ar netyčinio neveikimo.

G. Palucko įsitikinimu reikėtų keisti įstatymus, įtraukti į galimą vidaus sandorių išlygą atliekų tvarkymą ir leisti savivaldybės įmonėms, pvz., iki 1/3 miesto teritorijos aptarnauti pačioms.

Ketvirtadienį Vilniaus miesto savivaldybė informavo, kad dvi iš trijų mišrių komunalinių atliekų surinkimo ir vežimo paslaugas Vilniaus mieste teikiančių įmonių – UAB „Ecoservice” ir UAB „VSA Vilnius“ – Vilniaus miesto savivaldybės administracijai pranešė dėl patiriamų nuostolių norinčios stabdyti paslaugų teikimo sutartį.

Tačiau, bent kaip teigiama savivaldybės pranešime, pokyčių vilniečiai nepajus – pagal sutartį, esami vežėjai atliekas veš dar 12 mėnesių, o per tą laiką bus įgyvendintas naujas konkursas.

Tuo metu vilniečiai jau gavo pirmąsias naujas sąskaitas už atliekų tvarkymą po reformos įgyvendinimo, ir didžiajai daliai miestiečių šios išlaidos sumažėjo bent dviem – trim kartais, o kai kurių sąskaitų sumažėjimas siekė ir 5–6 kartus.

„Suprantame, kad verslo įmonių sprendimas – normali verslo situacija, siekiant išvengti nuostolingų paslaugų. Tiekėjas pripažino, kad konkurse neįvertino visų aplinkybių, pasiūlė per mažą kainą ir dabar dirba nuostolingai, todėl pagal galiojančią sutartį jis gali inicijuoti sutarties nutraukimą, įspėdamas mus prieš 6 mėn., o po to dar iki 6 mėn. gali tekti tęsti darbus, kol mes išrinksime naują atliekų tvarkymo įmonę. Padarysime viską, kad šis procesas būtų sklandus ir neturėtų jokių pasekmių vilniečiams”, – pranešime cituojamas Administracijos direktoriaus pavaduotojas Julius Morkūnas.

Savivaldybė artimiausiu metu paskelbs naują viešą konkursą kitąmet atliekas tvarkyti Verkių, Fabijoniškių, Žirmūnų, Šnipiškių, Antakalnio, Naujosios Vilnios seniūnijose, šiaurinėje Rasų seniūnijos dalyje, taip pat Pašilaičių, Justiniškių, Šeškinės, Viršuliškių, Karoliniškių, Pilaitės ir Lazdynų seniūnijose, Senamiestyje, Žvėryne, Naujamiestyje ir Vilkpėdės seniūnijose.

„Vertiname vežėjų patirtį bei profesionalumą, tiekiant šias paslaugas, todėl tikimės, kad dar turėsime bendradarbiavimo galimybių. O vilniečius galime užtikrinti – jų poreikiai mums ir toliau išliks prioritetu, todėl nei atliekų surinkimo tvarka, nei kaina nesikeis”, – teigia J. Morkūnas.

Savivaldybė informuoja, kad vilniečiai pokyčių dėl po metų planuojamų konkursų nepajus, nes rinkliavą renka ne vežėjas, o pati Savivaldybė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (327)