Svarbu nuoseklumas

Socialinis tinklas „LinkedIn“ vis garsiau ir dažniau tituluojamas profesionalų baze, tačiau ne mažiau svarbu suprasti, kad jis gali sėkmingai veikti ir kaip verslo reprezentacinė erdvė, tik svarbu žinoti pagrindinius pasiruošimo žingsnius. Bendrovės „Httpool“, atstovaujančios socialiniams tinklams „LinkedIn“, „Twitter“, „Snapchat“, „Spotify“, „WeTransfer“, „TripAdvisor“ ir kt., vadovas Lietuvoje Šarūnas Sakalauskas įsitikinęs, kad, kaip ir visuose tinkluose, „LinkedIn“ taip pat turi karaliauti turinys.

Šarūnas Sakalauskas
„Pirmieji žingsniai kuriant paskyrą „LinkedIn“ yra panašūs kaip ir kituose socialiniuose tinkluose – reprezentatyvaus įmonės puslapio (angl. Company Page) susikūrimas ir nuoseklus bendravimas su auditorija. Kad paskyra būtų mėgstama esamos bendruomenės ir pritrauktų naujų sekėjų, svarbiausia yra turinys. Jis turi būti reguliarus – bent du kartai per savaitę. „LinkedIn“ yra bene draugiškiausia platforma organiniam turiniui – įrašai po paskelbimo pasieks visus per 24 valandas prie „LinkedIn“ prisijungusius įmonės sekėjus. Ir bene pati didžiausia „LinkedIn“ pridėtinė vertė pajuntama per asmeninių ir įmonės profilių sinergiją“, – teigia Š. Sakalauskas.

Nugali turinys

Kalbėdama apie turinį, Š. Sakalauskui pritaria ir kūrybos agentūros „BigNow“ vadovė Jarūnė Narkevičiūtė. Ji teigia, kad visų svarbiausia prieš publikavimą patiems tikėti savo kuriamu turiniu ir jo sėkme.

Jarūnė Narkevičiūtė
„Įrašus visada bandykite sieti su kontekstu, kokie įvykiai šiuo metu yra aptarinėjami visuomenėje, kas vyksta pasaulyje ir Lietuvoje. Kurdami turinį pirmiausia pagalvokite apie savo tikslinę auditoriją, kas jiems įdomu, kokias jų bėdas išsprendžia jūsų paslauga ar produktas, o tik tada kurkite dar vieną akcijos įrašą. Naudokite kuo daugiau įvairių turinio formų, kurios įtraukia vartotojus: 360, vaizdo turinys. Visgi svarbiausia, jeigu prieš paspausdami „Publikuoti“, patys netikite, kad tai įdomus turinys, tai geriau jo ir nepublikuokite“, – pataria J. Narkevičiūtė.

Panašiai apie sėkmę ne tik socialiniuose tinkluose, bet ir „Google“ paieškos sistemos pozicijose kalba „RAIBEC | Be efficient online“ SEO specialistas Tomas Morkūnas. Anot jo, norint iškilti į aukštas paieškos pozicijas, svarbus įdirbis ir kokybė visomis prasmėmis.

Tomas Morkūnas
„Esminis veiksnys – kokybė (ir tinklalapio turinio, ir jo išorinių nuorodų tinklo). Svarbiausias patarimas – visada pirmiausia galvoti apie vartotoją ir tik paskui apie paieškos sistemas. Laimingas vartotojas – lengvesnis kelias į aukštas „Google“ pozicijas“, – įsitikinęs T. Morkūnas.

Jam antrina kolega, RAIBEC vadovas Remigijus Kuliešius, pabrėždamas reprezentatyvumo svarbą populiariausiuose tinkluose.

Remigijus Kuliešius
„Pagal 2018 m. sausio mėn. statistiką lietuvių lankomiausi tinklalapiai mažėjančia pagal lankomumą tvarka yra šie „Google”. „Youtube” ir „Facebook”. Akivaizdu, kad „Google“ su savo paieška ir „Youtube” kanalu susirenka daugiausiai lankytojų ir susilaukia daugiausiai dėmesio. Šie kanalai ir daro didžiausią įtaką. Pirmiausiai susitvarkykite tinkamai „Google Business” paskyras. Neskaitant kitų to privalumo lengviau būsite randami „Google” žemėlapiuose. Antra užtikrinkite, kad būtumėt randami paieškoje ne tik pagal pavadinimą, bet ir pagal paslaugas, produktus. Tą galite padaryti SEO pagalba arba prikdami „AdWords” reklamą. Jeigu su SEO sudėtingiau, pirkti reklamą per „Google AdWords” sistemą bus tikrai greičiau ir paprasčiau”,- pataria R. Kuliešius.

Lengviau nei realybėje

Socialiniai tinklai jau seniai tapo tiltais, jungiančiais vartotoją ir verslą, nesvarbu, kurioje pasaulio vietoje jis būtų. Tam šiuo metu, ko gero, labiausiai praverčia verslo jau pamėgtas „Facebook“ tinklas. Anot rinkodaros agentūros „Berklis“ vadovės Evelinos Tamulaitienės, čia vartotoją pasiekti kur kas paprasčiau nei realybėje.

Evelina Tamulaitienė
„Planuojant reklaminę kampaniją, kiekvienam verslui verta prisiminti, koks tai žmogus, kuriam reikia būtent mano verslo prekių ar paslaugų. Galbūt mūsų produktas ar paslauga tinkami keletui tipų klientų. Reikėtų tikrai gerai apsvarstyti visus įmanomus savo pirkėjų tipus. Viską susirašius iki smulkmenų, bus galima nepraleisti nė vienos tikslinės auditorijos, formuojant joms atskirus reklaminius skelbimus. „Facebook“ suteikia fantastiškas galimybes. Veikiant kruopščiai, galima labai tiksliai pataikyti į savo tikslinės auditorijos taikinį“, – atskleidžia pašnekovė.

Aiškūs žingsniai

E. Tamulaitienė pradedantiesiems verslininkams pateikia tris pirmuosius žingsnius, pradedant savo veikla „Facebook“ tinkle. „Pradedančiajam verslui svarbiausia nusistatyti savo „Facebook“ kampanijos tikslą. O nusistačius dar ir gerai jį suvokti. Ir ar „Facebook“ tikrai būtent ta vieta tikslui pasiekti? Tarkim, jeigu verslo atstovas tikisi per vieną kampaniją surinkti 100 tūkst. savo puslapio sekėjų, reikėtų suvokti, kad tai didelis tikslas, kalbant apie Lietuvos rinką, ir kad tokie tikslai siekiami po žingsnį, nusistačius tinkamą „Facebook“ strategiją. Tai apima ir visus tikslus, susijusius su dideliais pinigais. Apskritai pirmąją kampaniją rekomenduočiau laikyti bandomąją, nes „Facebook“ vartotojai gali nustebinti“, – pataria pašnekovė.

Kiti du žingsniai, pasak jos, turėti veiksmų planą ir turinio bei kainodaros strategiją bent dviem mėnesiams į priekį. „Reikėtų atsakyti sau į šiuos klausimus: kaip atrodys jūsų pranešimai? Kaip dažnai juos skelbsite? Kaip bendrausite su savo sekėjais? Kas administruos ir analizuos puslapį? Ar bus žmogus, kuris greitai sureaguotų ir atrašytų į užklausas? Daugybė verslininkų net neįsivaizduoja, kad didžioji prekyba „Facebook“ kanalu vyksta vėlų vakarą.

Verta prisiminti ir tai, kad vakariniai pirkėjai yra „just do it“ tipo, t. y., jeigu jiems iš karto niekas neatrašys, jie kitą dieną gali ir nenupirkti. Kalbant apie turinį ir kainodarą, ypač svarbu neišprotėti kišant tik akcijas. Geriau veikti pagal kruopščiai apgalvotą kainos strategiją. Ją visada rekomenduoju skaidyti į planus arba ankstyvąsias registracijas. Kalbant trumpiau, kas nuperka anksčiausiai, tas gauna daugiausia, kas vėliau, tas mažiau. Pavyzdžiui, kas anksčiausiai nusiperka bilietą į renginį, gauna didžiausią nuolaidą, vėliau pirkdamas jau turi mokėti daugiau. Ši sistema tobulai veikia. O jeigu turinio pateikimo strategijoje dar nepamiršite išlaikyti riboto termino ir laiku išlįsti su riboto termino priminimų skelbimais, pinigų mašina pradės veikti labai efektyviai“, – atskleidžia E. Tamulaitienė.

Ekspertų patarimai

Gegužės 30–31 d. vyksiančiame #LAUNCH2018 savo įžvalgomis dalysis patyrę verslo, rinkodaros, teisės ir kitų sričių specialistai, pranešimus pristatys daugiau nei 20 ekspertų, vyks aštuonių sričių mokymai, aprėpiantys visus socialinius tinklus ir jų subtilybes.

Renginį organizuoja „BZN start“ ir ilgamečiai draugai: „Investicijų ir verslo garantijos“ (INVEGA), advokatų kontora PRIMUS, skaitmeninės rinkodaros agentūra RAIBEC, „Socialus marketingas“, Socialinių mokslų kolegija, SEO ir interneto rinkodaros mokymų agentūra „SEO akademija“, naujienlaiškių platforma „Omnisend“, spaudos paslaugų bendrovė „Spaudos departamentas“, naudingas ir sveikas užkandis biuro darbuotojams „Snack box” ir projekto informacinis draugas – skaitomiausias naujienų portalas DELFI.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją