Geriausio „Junior Achievement“ mokinių startuolio rinkimai vyko penktadienį. Juose dalyvavo 40 komandų, jau pripažintų regionuose.

„Planuojame viską pradėti nuo nulio ir šimtu dešimt procentų geriau. Visada yra kur tobulėti, gavę sveikos kritikos norime viską padaryti dar aukštesniu lygiu“, - savo planais ir džiaugsmu dalinosi nugalėtojų komanda, kuri vasarą keliaus į Serbiją, atstovauti Lietuvai Europos geriausių bendrovių konkurse.

„Džiaugiuosi kuriančia Lietuva ir verslia jaunąja karta, kuri šiemet augino savo verslumo raumenis. Tai moksleiviams unikali, daug gyvenimiškų pamokų suteikusi patirtis ir būtina kiekvienam 21 amžiaus žmogui, kuris turi nuolat tobulinti savo kompetencijas šiame sparčiai besivystančiame technologijų pasaulyje: tai finansinis raštingumas, medijų raštingumas, inovatyvumas ir kūrybiškumas, mokėjimas mokytis, kritinis mąstymas ir analitiškumas, komandinis darbas. Tai buvo puikus projektas šioms kompetencijoms ugdyti ir tobulinti. Linkiu, kad ši patirtis moksleiviams praverstų ateityje, kuriant tikrus verslo milžinus“, - pranešime spaudai cituojama švietimo ir mokslo ministrė Jurgita Petrauskienė.

Tarp geriausių šalies komandų, pasak „Junior Achievement“ pranešimo, buvo išmaniųjų programėlių kūrėjai, 3D spausdintuvu sukurti produktai, išorinės baterija šildomi rūbai, lempiniai stiprintuvai, tautiniai aksesuarai, namų kvapai, elektros lemputėse sukurtos ekosistemos, privatumą saugantys akiniai ir kiti įdomūs produktai bei paslaugos, sukurti jaunimo mokymosi procese.

Kasmet Lietuvoje per pasaulinio „Junior Achievement“ tinklo programas realų verslą išbando keli šimtai mokinių komandų. Šiais metais buvo įkurta 193 „Junior Achievement“ Mokomosios mokinių bendrovės, kuriose veikė net 1228 mokiniai, išplatintos 7165 akcijos.

„Džiugu matyti, kad mokiniai šiandien daug dėmesio skiria vertybėms ir inovacijoms. Verslus kuria bendradarbiaudami su senelių namais, į komandas įtraukia negalią turinčius asmenis, kuriamas technologijas pritaiko savanorystės skatinimui ir taip atsigręžia į bendruomenę. Šiandien svarbus aspektas mokiniams yra ne tik kokį verslą jie kuria, bet ir kaip jie jį kuria. Kokia pridėtinė šių verslų vertė visuomenei, aplinkai ir ekonominiam progresui“, - komentuoja Lietuvos „Junior Achievement“ vadovė Andželika Rusteikienė.

Programa, kuri veikia per daugiau kaip 300 Lietuvos mokyklų, suteikia galimybę mokiniams dar mokyklos suole įkurti mokomąją, pagal UAB modelį veikiančią įmonę. Dalyvaudami šioje programoje, jaunuoliai patiria visą realaus verslo procesą: generuoja verslo idėją, įkuria bendrovę, kuria verslo, rinkodaros, finansų planus, juos įgyvendina, vysto ir plėtoja produktą, atsižvelgdami į savo klientų poreikius, o mokslo metų gale uždaro bendrovę, atsiskaito su akcininkais ir pateikia veiklos ataskaitą.

Tarptautinių tyrimų duomenimis įrodyta, kad „Junior Achievement“ programų abiturientai įgauna šiuos įgūdžius, yra linkę net 3-6 kartus dažniau kurti verslą po mokyklos. Net baigus mokyklą dar po 8-15 metų vis dar lengvai įsilieja į darbo rinką. Todėl organizacija kelia sau tikslą antreprenerystės įgūdžių suteikti kiekvienam Lietuvos jaunuoliui.

Kiekvieną pavasarį geriausi šalies „Junior Achievement“ mokinių startuoliai susirenka į finalinę mugę. Šio renginio metu yra išrenkama geriausia bendrovė. Nugalėtoją renka kompetentinga komisija, sudaryta iš verslininkų ir kitų savo srities profesionalų. Geriausia „Junior Achievement“ mokomoji mokinių bendrovė nustatoma sumuojant surinktus taškus už tris konkurso dalis: interviu, stendą, ataskaitą ir prezentaciją.

Moksleiviška veikla ruošia rimtai ateities karjerai, todėl bendrovėms taikomi profesionalūs kriterijai. Interviu metu vertinamas gebėjimas parduoti prekę, supratimas apie prekės aktualumą, problemą ir konkurentus. Taip pat labai svarbūs komunikaciniai įgūdžiai, kurie leidžia greitai ir aiškiai atsakyti į komisijos klausimus. Vertinant stendą atsižvelgiama į bendrą vizualumą, įvaizdžio suderinamumą su produktu ir komandinę atmosferą. Ataskaitose svarbu jų teisingas pateikimas, išvados ir įgytos žinios bei ateities perspektyvos. Sėkmingam verslui yra labai svarbus teisingas prekės pateikimas, todėl daug dėmesio skiriama bendrovių prezentacijoms.

Šaltinis
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją