„Už darbuotojo sėkmingą karjerą atsakingas pats darbuotojas, jo tiesioginis vadovas ir personalo departamentas“, – teigia Alice Cowell, Jungtinės Karalystės duomenų valdymo bendrovės „Callcredit“ vyriausioji mokymų ir darbuotojų kvalifikacijos kėlimo konsultantė. Ji tai pat pastebi, kad asmeninio tobulėjimo plano naudojimas šiais laikais yra labai svarbus, taip pat patvirtina, kad sėkmę lemia ne tik profesinės savybės.

Kintanti motyvacija

Darbuotojų motyvacija laikui bėgant keičiasi. Taigi naivu būtų tikėtis, kad prieš metus su ta pačia motyvacija dirbęs darbuotojas ir dabar išlaikys tą patį motyvacijos lygmenį. Tokioje situacijoje svarbu yra žinoti atsakymą į klausimą, kas įkvepia ir skatina darbuotojus dirbti vienoje ar kitoje įmonėje.

Personalo specialistė pastebi, kad be motyvacijos žmonėms vis svarbesnis tampa jų, kaip specialistų ir žmonių, asmeninis tobulėjimas, asmeninis įvaizdis (angl. personal brand). „Jiems taip pat aktualu turėti asmeninio tobulėjimo planą, matyti galimybę, kaip jie gali tobulėti ir augti savo profesiniame kelyje. Darbuotojai taip nusistato tikslus ir siekus, jaučiasi atsakingi ir galintys turėti įtakos savo asmeninei karjerai“, – mano specialistė.

Asmeninis tobulėjimo planas

Pasak konsultantės, įmonių siekis turėtų būti ne tik talentų pritraukimas, bet ir jų išlaikymas. „Manome, kad darbuotojai turi asmeniškai įsitraukti į savo tobulėjimą. Pastebime, kad karjeros planavimo programos, kurių metu darbuotojai patys nusistato asmeninio tobulėjimo planą, ypatingai motyvuoja savęs ieškančią jaunąją kartą. Šiame plane įtraukiami konkretūs darbuotojo trumpalaikiai ir ilgalaikiai tikslai, priemonės jiems pasiekti, įvardijamos kompetencijos, kurių jam trūksta. Darbuotojai patys nusistato, kada ir kaip nori šias kompetencijas kelti“, – savo patirtimi dalijasi A. Cowell.

Taip pat yra svarbu padėti darbuotojams galvoti apie savo karjeros tikslus, įsivertinti praėjusių metų pasiekimus ir planuoti, ko norima pasiekti ateityje. „Mes skatiname savo kolegas galvoti apie savo, kaip specialisto ir profesionalo, identitetą ir reputaciją. Todėl klausiame jų, už ką jie norėtų būti žinomi, kokį konkretų profesinį rezultatą jie nori pasiekti ir ko dar trūksta, kad jis realizuotųsi“, – teigia A. Cowell.

Ne tik tavo vieno atsakomybė

Įkvėpimas nepaiso kartų skirtumų – ar darbuotojas yra X, Y ar Z kartos atstovas. Tyrimai rodo, kad įkvėpimas veikia labiau nei įsitraukimas ir yra stipriausia motyvacija, nesvarbu, kokio amžiaus darbuotojas būtų. Įkvėpto žmogaus produktyvumas siekia 225 proc., įsitraukusio – 100 proc., o nepatenkinto darbuotojo – tik 71 proc.

Dažnam vadovui gali atrodyti, kad jo darbuotoją motyvuoja tie patys dalykai, kaip ir jį. Visgi tokia logika yra ydinga, tačiau ją panaikinti galima skatinant vadovo ir jo darbuotojo dialogą bei atvirą pokalbį profesiniais ir karjeros planavimo klausimais.

Kvalifikuoti specialistai yra didysis įmonės turtas. Pastangos, siekiant išlaikyti geriausius darbuotojus ir suvaldyti jų kaitą, yra to vertos ir duoda rezultatus.

„Karjeros planavimas nėra tik vieno darbuotojo siekis. Darbuotojai, kurie siekia tobulėti, turėtų sulaukti personalo departamento palaikymo su konkrečiais mokymų pasiūlymais jiems. Įsitraukęs ir suinteresuotas turėtų būti ir pagrindinis vadovas. Jis ne tik patartų, bet taip pat taptų darbuotojo įkvėpėju ir patarėju, nustatančiu didelius, bet pasiekiamus tikslus“, – pastebi konsultantė.

Svarbu ne tikslas, o priemonės?

Profesinės darbuotojų savybės šiais laikais nėra pagrindinis ir lemiamas veiksnys ieškant naujų specialistų. Taip pat tai nėra esminis niuansas vertinant esamus darbuotojus.

„Tikime, kad darbuotojo sėkmė priklauso ne tik nuo to, jis veikia ir atlieka įmonėje, tačiau ir kaip jis tai daro. Techniniai gebėjimai nėra esminiai, svarbu ir emocinis intelektas, siekis bendradarbiauti ir komunikuoti komandoje įgyvendinant bendrus tikslus“, – pastebi specialistė.

Alice Cowell priduria, kad sėkmingose tarptautinėse įmonėse itin vertinamas žmogiškumas, bendruomeniškumo požiūris. „Savo komandoje mes tai vaizdžiai apibrėžiame britų posakiu „people people“. Asmeninės sąsajos su kolegomis, bendrumo jausmas ir tapatinimasis su įmone, pritarimas jos kultūrai ir vertybėms yra tai, kas išlaiko ir motyvuoja darbuotojus siekti savo profesinio tobulumo būtent su jumis. Tai turėtų būti visų įmonių tikslas, nepaisant, kokio dydžio jos būtų“, – priduria konsultantė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama Delfi paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti Delfi kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (68)