Tokias tendencijas rodo komunikacijos agentūros „Nova media“ ir žiniasklaidos planavimo agentūros OMD atliktas sudėtinis visuomenės nuomonės tyrimas, skirtas nuolatinei verslo reputacijos stebėsenai ir vertinimui.

„Vartotojai verslo atžvilgiu turi išankstinį neigiamą nusistatymą, kuris praktiškai nekinta jau daugybę metų. Taigi verslas visada yra po padidinamuoju stiklu - vartotojai nesuteikia jokio pasitikėjimo kredito. Turint omenyje, kad informacija šiais laikais sklinda žaibiškai, net ir iš pirmo žvilgsnio kasdienė situacija bet kuriai kompanijai gali tapti krizine, o ilgalaikis rūpinimasis reputacija turi tapti kompanijų higiena“, - sako „Nova media“ vyresnysis partneris Arijus Katauskas.

Tyrimo duomenimis, dauguma gyventojų mano, kad verslas siekia pelno nepaisydamas darbuotojų poreikių ir gerovės - 68 proc., taip pat kad padarys viską, net jei dėl to tektų nusižengti teisės aktams - 64 proc., o įvairius projektus, socialines iniciatyvas remia siekdamas tik naudos sau - 62 proc.

Verslo sąžiningumu Lietuvoje labiausiai abejoja moterys - 72 proc. jų mano, kad verslas yra nesąžiningas. Taip pat didžiausią nepasitikėjimą verslu reiškia asmenys, kurių pajamos yra žemiausios (72 proc.).

Vis dėlto verslą sąžiningu laiko bene trečdalis šalies gyventojų - 31 proc. Dažniau teigiamai į verslą žiūri vyrai (36 proc.), taip pat gaunantieji didesnes pajamas (41 proc.).

Per ilgesnį laikotarpį Lietuvos gyventojai šiek tiek keitė nuomonę, kuriais verslo sektoriais pasitiki labiausiai. „Šiuo metu lyderės - telekomunikacijų ir ryšių, informacinių technologijų bei profesinio ugdymo ir mokslinių tyrimų įmonės. Pastarieji du sektoriai iš lyderių trejeto išstūmė transporto ir pervežimų įmones ir bankus bei draudimo įmones, kuriomis 2014-aisiais atitinkamai pasitikėjo 12 ir 10 proc.“, - sako žiniasklaidos planavimo agentūros OMD generalinis direktorius Darius Gricius.

Daugiausia gyventojų 2018 m. pasitikėjimo sulaukusių įmonių viršūnėje - telekomunikacijų ir ryšių įmonės - jomis pasitiki 14 proc. Taip pat gyventojai linkę labiau pasitikėti informacinių technologijų įmonėmis - 12 proc. Šalies gyventojai pasitiki ir profesinio ugdymo ir mokslinių tyrimų įmonėmis - 8 proc.

Tarp mažiausiai pasitikėjimo 2018 m. sulaukusių įmonių - statybos ir nekilnojamojo turto (pasitiki 1 proc.), energetikos ir gamtinių išteklių įmonės (1 proc.), prekybos tinklai, fizinės ir elektroninės parduotuvės (2 proc.).

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (13)