Kalbama apie „juodųjų kasų“ sistemos naudojimą, praneša „Deutsche Welle“.


Pasitelkusi korupcines schemas, „Airbus“ tariamai sugebėjo 2016 metais parduoti orlaivius tam tikroms šalims, įskaitant Kazachstaną, Kiniją ir Indoneziją.


„Der Spiegel“ straipsnyje minima frazė, kurią „Airbus“ vadovas Tomas Endersas ištarė birželį įvykusiame uždarame koncerno vadovų posėdyje: „Esame itin sudėtingoje padėtyje.“


Leidinio duomenimis, korupcija visų pirma įtariamas „Airbus“ Paryžiaus biuras, kuris dalyvavo kuriant su Londono įmone „Vector Aerospace“ susijusių priedangos įmonių tinklą.


Miuncheno prokurorai įsitikinę, kad įmonės buvo steigiamos siekiant perduoti kyšius atsakingiems asmenims Austrijoje, kurie dalyvavo sudarant naikintuvų „Eurofighter“ įsigijimo sandorį. Be to, per šias įmones galėjo būti perduodami ir pinigai, susiję su keleivinių bei krovininių orlaivių pardavimo sandoriais.


Žurnalistai pažymi, kad „Airbus“ vadovas buvo informuotas apie „Vector Aerospace“ sukūrimą buvusios grupės orlaivių priežiūros patronuojamosios įmonės pagrindu. Ir 2016 metais „Airbus“ vadovybė Didžiosios Britanijos kovos su stambiu sukčiavimu tarnybai (SFO) pati pranešė apie neteisėtus veiksmus. „Airbus“ patikrinimus dėl įtarimų korupcija tuomet taip pat atliko Prancūzijos ir Vokietijos institucijos.


Jeigu įtarimai bus patvirtinti ir bus pareikšti kaltinimai, koncernui grės milijardinės baudos.
Tuo tarpu Miuncheno prokuratūros atstovė spaudai agentūrai AFP pareiškė, kad tyrimas dėl korupcijos orlaivių gamintojai „Airbus“ parduodant naikintuvus Austrijai „netrukus bus baigtas“.


Bavarijos prokurorai Europos orlaivių gamintojos veiklą tyrė „nuo 2012 metų“, pažymėjo Hildegard Baeumler-Hoesl (Hildegard Boimler-Hiosl) ir pridūrė, kad „iki šiol surinkta nedaug korupcijos įrodymų“.
Anot jos, ar pareikšti kaltinimus, ar ne, prokurorai spręs tik užbaigę tyrimą.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją