Seimo teisės departamento išvadoje taip pat nurodoma, kad nusprendus grąžinti PVM lengvatą, reikėtų spręsti dėl šių metų gegužę priimtų Piniginės socialinės paramos nepasiturintiems gyventojams įstatymo pataisų, išplėtusių į kompensaciją už šildymą galinčių pretenduoti gyventojų skaičių. Kol kas naujoji kompensavimo tvarka nekeičiama.

Lengvatinį 9 procentų PVM tarifą siūloma taikyti tik centriniam šildymui, nors gyvenamosios patalpos gali būti šildomos ir kitais būdais - pavyzdžiui, dujomis arba elektra. Anot Seimo teisininkų, objektyvūs tokio skirtingo apmokestinimo kriterijai įstatymo pataisų aiškinamajame rašte nenurodomi, todėl lengvatos taikymas tik centriniam šildymui gali pažeisti Mokesčių administravimo įstatyme įtvirtintą mokesčių mokėtojų lygybės principą ir diskriminuotų kitomis energijos rūšimis besišildančius gyventojus.

Teisininkai nurodo, kad Teisėkūros pagrindų ir Mokesčių administravimo įstatymas prieštarauja siūlymas, kad įstatymo pakeitimai įsigaliotų nuo jų oficialaus paskelbimo. Pabrėžiama, kad Seimas turi užtikrinti, jog mokesčių įstatymai, nustatantys mokesčio lengvatą, turėtų įsigalioti ne anksčiau kaip po 6 mėnesių nuo jų paskelbimo dienos.

Taip pat atkreipiamas dėmesys į Biudžeto sandaros įstatymą, numatantį, kad atitinkamų metų biudžeto pajamoms įtaką darantys mokesčių įstatymai turi būti priimami ne vėliau kaip tų biudžetinių metų valstybės biudžeto ir savivaldybių biudžetų finansinių rodiklių patvirtinimo įstatymas.

Pridėtinis vertės mokesčio (PVM) įstatymo pataisą parengusi Finansų ministerija aiškinamajame rašte nurodo, kad dėl šios lengvatos taikymo valstybės biudžetas šiemet negaus 11 mln. eurų pajamų.

ES direktyvoje dėl bendros PVM sistemos numatyta, kad lengvatiniai tarifai gamtinių dujų, elektros energijos ar centralizuoto šildymo tiekimui gali būti taikoma tik pasikonsultavusios su ES PVM komitetu. Anot Seimo teisininkų, atsižvelgiant į šią nuostatą, Lietuva siekdama įvesti PVM lengvatą šildymui privalo apie tai pranešti Europos Komisijai.

Parlamentinis Ekonomikos komitetas, ketvirtadienį apsvarstęs lengvatos grąžinimą numatančią įstatymo pataisą, didžiąją dalį Seimo teisininkų argumentų atmetė. Tokį sprendimą komitetas motyvavo tuo, kad siūlomais pakeitimais nustatoma ne nauja lengvata, o tik pratęsiamas galiojusios lengvatos taikymas. Komitetas palaikė tik teisininkų nuomonę, kad apie ketinimus taikyti lengvatą turi būti informuota Europos Komisija.

Šildymui nuo birželio taikomas įprastas 21 proc. PVM tarifas. Liepos pradžioje valdantieji „valstiečiai“ sutiko su konservatorių siūlymu grąžinti lengvatą mainais į pastarųjų paramą urėdijų reformai.

Vyriausybė siūlo 9 proc. PVM lengvatą šildymui grąžinti nuo spalio 1 dienos iki šių metų pabaigos. Vyriausybė anksčiau yra pasiūliusi, kad nuo kitų metų sausio šildymui būtų taikomas 15 proc. PVM. Šis pasiūlymas Seimui bus teikiamas kartu su kitų metų biudžeto projektu.

Valdančiųjų „valstiečių“ požiūriai su koalicijos partneriais ir opozicija skiriasi - socialdemokratai ir konservatoriai pasisako, kad 9 proc. lengvata liktų ir kitais metais.

Šaltinis
Temos
It is prohibited to copy and republish the text of this publication without a written permission from UAB „BNS“.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (60)