Verslo parke „Technopolis“ „BZN start“ organizuotame didžiausiame verslo pažinčių renginyje „Network day 2017“ (http://networkday.lt/) diskutuota apie pažintis, kurios atveria galimybes sparčiau išauginti verslą, ir tai, kaip versle pelnyti autoritetą.

Žmogiškasis faktorius

Tardamas diskusijų įžanginį žodį, verslininkas, „GetJar“ ir „Nextury Ventures“ įkūrėjas Ilja Laurs atkreipė dėmesį, kad viena emocija verslo susitikimo eigą gali pakeisti kardinaliai, todėl žmogiškasis faktorius ir emocinis fonas verslui yra ypač svarbūs. „Kai žmonės bendrauja elektroniniu paštu – neišvengiamai kyla labai daug konfliktų, tačiau susitikus asmeniškai pasikeičia jų mąstymas, žmonės ima ieškoti sąlyčio taškų“, – pasakojo I. Laursas.

Kita vertus, verslininkas, „Carbon War Room“ bendraįkūrėjis, „TEDx“ globėjas Vladas Lašas įsitikinęs, kad visų pirma svarbu stabtelėti ir pagalvoti, ar pakankamai išmokome iš mums artimiausių žmonių – mūsų šeimos – nes jie yra tikrosios žvaigždės mūsų gyvenime. Pasak diskusijos dalyvio, tikrasis ryšys užsimezga tada, kai išmokstama klausytis ir mokytis iš aplinkos. Anot „Carbon War Room“ bendraįkūrėjo, reikia žinoti aiškų tikslą, kodėl norima užmegzti pažintį su žvaigžde. „Jei nori su kuo nors susipažinti – padėk susipažinti kitiems“, – patarė V. Lašas.

Bendravimas tampa pragmatiškas

„Bendravimas Vakarų pasaulyje tampa vis pragmatiškesnis, todėl svarbu kuo anksčiau pradėti kalbėti apie esmę, nes svetimo laiko taupymas yra ypač vertinamas“, – sakė I. Laursas.

Pasak „Nextury Ventures“ įkūrėjo, bendravimas su įtakingais žmonėmis turi būti abipusis. „Telefonas ir „šaltieji“ skambučiai yra beviltiškas kanalas mezgant verslo pažintis – daug naudingiau parašyti trumpą laišką“, – sakė I. Laurs. Anot jo, joks žmogus nesėdi ir nelaukia, kol jam paskambins nepažįstamasis, nes dažniausiai esame užsiėmę kita veikla, o „šaltieji“ skambučiai atitraukia dėmesį ir sukelia neigiamas emocijas.

„Swedbank“, AB, Finansų instituto vadovė Jūratė Cvilikienė, kalbėdama apie pažintis, kurios įkvėpė sukurti savo verslą, atkreipė dėmesį, kad supratimas, jog visi esame labiau panašūs nei skirtingi, tampa paskata žengti ryžtingą žingsnį.

„Laiko labai trūksta net svarbiausiems dalykams, todėl, siekiant užmegzti pažintį su įtakingu asmeniu, reikia gerai įvertinti ne tik savo tikslus, bet ir tai, ką galiu jam pasiūlyti, – tai turi būti apgalvotas kontaktas, kad jis būtų tinkamai priimtas“, – sakė J. Cvilikienė.

Žinių svarba

Verslininkas, „Biotechpharma“ valdybos pirmininkas, knygos „99 %. Pamąstymai apie gyvenimą, darbą, mokslą, verslą“ autorius prof. Vladas Bumelis įsitikinęs, kad autoritetas – tai žmogus, kuris žino daugiau nei kiti, todėl, norint būti autoritetu, reikia labai daug žinių. Pasak jo, autoriteto nereikėtų vertinti pinigais.

„Žmogaus vertė atsiskleidžia per sąžiningumą, norą perduoti žinias, daug dirbti ir daug pasiekti, – sakė diskusijos dalyvis. – Reikia gerbti kitus, kitaip niekas negerbs tavęs.“

Advokatų kontoros PRIMUS partnerė, advokatė Ernesta Žiogienė įsitikinusi, kad autoritetu gali būti tik nuoseklus ir integruotas žmogus, turintis vertybinį pagrindą.

Verslininkas, „VP Market“ bendraįkūrėjis, autorius Ignas Staškevičius tvirtino, kad susikurtas įvaizdis gali slėpti tikrąsias asmens savybes: „Juntama pagarba žmogui yra per žingsnį nuo autoriteto. Statusas sukuria pagarbą ir tai transformuojasi į autoritetą.“ Pasak diskusijos dalyvio, versle lengviau atskirti žinomumą ir reputaciją, nes tai yra skirtingos sąvokos. „Verslas išryškina tikruosius autoritetus“, – įsitikinęs I. Staškevičius. Anot jo, autoritetu tapti lengviau nei pasiekti verslo sėkmę, nes nereikia sėkmės, užtenka asmeninių savybių ir asmeninio žavesio.

Darbas, kaip vidinis poreikis

„Sunkiai dirba tik arkliai, reikia dirbti efektyviai“, – įsitikinęs „Biotechpharma“ valdybos pirmininkas V. Bumelis. Pasak diskusijos dalyvio, gabumų užtenka visiems, nes tereikia 1 proc. gabumų, o 99 proc. sudaro sąžiningas darbas ir žinios, leidžiančios pasiekti viską. Jis tvirtino, kad darbas turi būti vidinis poreikis užsiimti norima veikla. „Dirbu ne tam, kad nusipirkčiau megztinį, dirbu tam, kad nusipirkčiau laiko sau“, – sakė V. Bumelis.

Šiai minčiai pritarė advokatų kontoros PRIMUS partnerė, advokatė E. Žiogienė, sakydama, kad reikia pačiam atrasti formulę, kaip save motyvuoti. Pasak I. Staškevičiaus, žmonės darbais įrodo savo vertę ir tampa autoritetais.