Kaip DELFI informavo „Oro navigacijos“ komunikacijos vadovas Vytautas Beniušis, K. Oženeckas rugpjūčio 22 dieną buvo atleistas už šiurkščius darbo drausmės pažeidimus pagal Darbo kodekso 58 straipsnį „Darbo sutarties nutraukimas darbdavio iniciatyva dėl darbuotojo kaltės“.

V. Beniušis taip pat papasakojo, kad 2017 metų birželį įmonėje buvo pradėtas vidinis tyrimas dėl Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo centro veiklos. Tyrimo metu buvo nustatyti pažeidimai, kurie atskleidė, kad K. Oženeckas tinkamai nevykdė savo pareigų.

„K. Oženeckas jokios išeitinės išmokos negavo“, – sakė „Oro navigacijos“ komunikacijos vadovas.

Atleidus K. Oženecką, laikinai vadovauti Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo centrui paskirtas Virginijus Žikas, turintis ilgametę patirtį dirbant Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo centre bei oro eismo vadybos srityje.

„Remiantis Darbo kodeksu ir vidiniais įmonės teisės aktais bei atsižvelgiant į pareigybei keliamus reikalavimus, įmonė vykdys atranką iš įmonėje dirbančių specialistų“, – pridūrė V. Beniušis.

Šalių susitarimu neišėjo

DELFI jau rašė apie K. Oženecko padarytą nusikaltimą, kai jis apsvaigęs nuo alkoholio vairavo automobilį.

Tuomet buvęs Vilniaus aerodromo skrydžių valdymo centro viršininkas DELFI sakė, kad „Oro navigacijos“ vadovybė jam jau siūlė iš darbo išeiti šalių susitarimu, pagal kurį išeitinė nepriklauso, tačiau jis su tuo nesutiko.

K. Oženeckas „Oro navigacijoje“ dirbo daugiau nei 20 metų, todėl galėjo tikėtis įspūdingos išeitinės išmokos. Pagal naująjį Darbo kodeksą, tokį stažą turintiems darbuotojams priklauso penkių mėnesių vidutinio darbo užmokesčio išeitinė.

Valstybės valdomos įmonės (VVĮ) internetinėje svetainėje skelbiamais duomenimis, 2017 metų antrąjį ketvirtį K. Oženeckas „ant popieriaus“ gavo 2 410 eurų dydžio atlyginimą, tad jo išeitinė būtų sudariusi 12 050 eurų.

„Tokios galimybės dar nesvarsčiau“, – paklaustas apie pagal Darbo kodeksą priklausančią išeitinę rugpjūčio viduryje sakė jis.

DELFI nepavyko susisiekti su K. Oženecku, redakcija pasilieka galimybę pateikti jo nuomonę apie atleidimo aplinkybes.

Pasisakė ir ministras

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis anksčiau DELFI sakė, kad neblaivus prie vairo sėdęs „Oro navigacijos“ darbuotojas pasielgė labai neatsakingai.

„Iš įmonės vadovybės lauksiu principingo tokių veiksmų vertinimo“, – tada sakė jis.

R. Masiulis taip pat komentavo, kad iš principo labai griežtai vertina asmenis, kurie girti sėda prie vairo.

„Tai neleistina ir netoleruotina. Juodosios statistikos skaičiai yra tragiški – neblaivūs vairuotojai, kurių organizme nustatoma daugiau nei 1,5 promilės etilo alkoholio, sukelia apie 80 proc. mirtimi pasibaigiančių avarijų. Kad ir kokie būtų formalūs įstatymo aspektai, visada lieka žmogiškoji ir moralinė atsakomybė bei sveiko proto jausmas“, – sakė ministras.

Rokas Masiulis

Teismas pasigailėjo

Kaip nurodoma Vilniaus miesto apylinkės teismo 2017 metų rugpjūčio 8 dienos nuosprendyje, nustatyta, kad K. Oženeckas 2017 metų gegužės 7 dieną apie 13.58 val. Versmių g. ties 40 namu vairavo automobilį „BMW X REIHE X6“ būdamas apsvaigęs nuo alkoholio.

Jo kraujyje rasta 3,25 promilės etilo alkoholio, kas atitinka sunkų girtumo laipsnį.

K. Oženeckas teisme kaltę pripažino visiškai ir parodė, kad per Motinos dieną prisiminė prieš 3 metus mirusią mamą, išgėrė brendžio, pasidarė lengviau.

„Nutarė nuvažiuoti nupirkti šampano žmonai, t.y. asmeniui, su kuriuo gyvena. Norėjo eiti pėsčiomis, tačiau kilo mintis nuvažiuoti automobiliu.

Nupirkus parduotuvėje šampano, prie jo aikštelėje priėjo pilietis ir perspėjo, kad jis nevairuotų automobilių, nes atrodo išgėręs. Jis parėjo pėsčiomis namo, kur dar išgėrė. Tuomet sugalvojo nueiti ir parsivaryti automobilį. Vairuojant ir likus apie 150 m iki namų sustabdė policija“, – rašoma nuosprendyje.

Teisme liudijęs patrulis nurodė, kad nuo K. Oženecko sklido aitrus alkoholio kvapas, kalba buvo nerišli, judesiai nekoordinuoti, į klausimą ar yra vartojęs alkoholinius gėrimus atsakė teigiamai, nurodydamas, kad prieš kelias valandas gėrė.

„Pasiūlius minėtam automobilio vairuotojui pasitikrinti blaivumą, jis tą padaryti kategoriškai atsisakė. Paaiškinus, kad atsisakymas tikrintis blaivumą užtraukia administracinę atsakomybę, vairuotojas persigalvojo“, – teigė patrulis.

Nuosprendyje taip pat minima, kad K. Oženeckui priklausančio „BMW X REIHE X6“ vidutinė kaina Lietuvoje yra 24 130 eurų.

Teismas nurodė, jog K. Oženeckas nuoširdžiai gailėjosi padaryto nusikaltimo.

Perdavė sūnui

Nuosprendyje dar rašoma, kad teisme buvo gautas kaltinamojo sūnaus prašymas perduoti tėvą pagal laidavimą jo atsakomybei, tokiu būdu atleidžiant tėvą nuo baudžiamosios atsakomybės.

„Liudytojas D. O. (sūnus – DELFI) teisme parodė, kad jo tėvas padarė impulsyvią klaidą gyvenime bandydamas vairuoti automobilį išgėręs. Jis dirba kartu su tėvu, dažnai jį aplanko, po įvykio kurį laiką gyveno kartu, yra vienintelis vaikas šeimoje, tėvams išsituokus jis augo pas tėvą“, – rašoma dokumente.

Teismas taip pat nustatė, kad K. Oženeckui priklausančios transporto priemonės konfiskavimas šiuo atveju būtų neproporcinga (neadekvati) ir teisingumą pažeidžianti poveikio priemonė tiek padarytam teisės pažeidimui, tiek kaltininko asmenybei, dėl ko akivaizdžiai neatitiktų įstatymo leidėjo siekiamų tikslų.

Galiausiai teisėjas Mindaugas Striaukas nusprendė, kad K. Oženeckas turi būti atleidžiamas nuo baudžiamosios atsakomybės ir perduotas 35 metų sūnaus atsakomybei pagal laidavimą 1 metams be užstato ir bylą nutraukti. K. Oženeckui taip pat buvo grąžintas jo automobilis „BMW X REIHE X6“.

Jam taip pat buvo pritaikyta nuobauda – uždraudimas vairuoti 2 metams.

Pats K. Oženeckas sakė, kad teismo sprendimą laiko negriežtu, tačiau juo nesidžiaugia.

„Kaip šioje situacijoje galima džiaugtis? Nėra to džiaugsmo, suprantate, – sakė jis. – Suprantate, tai buvo sekmadienis, tai buvo nedarbo laikas, tai buvo Motinos diena. Tokią klaidą padariau.“