Lyderių sąrašo viršūnėje yra bendrovė „Thermo Fisher Scientific“, antra - „Sicor Biotech“, trečia „Western Union“. Toliau rikiuojasi „Barclays“, „Telia“, „Nasdaq“, „Swedbank“, „Blue Bridge“, „Lidl“, dešimtuką užbaigia „Lietuvos draudimas“.

Ryškiausi buvo šių įmonių reputacijos pokyčiai: sumažėjusi koncerno „MG Baltic“ ir valstybės valdomų „Lietuvos geležinkelių“ reputacija bei padidėjusi telekomunikacijų bendrovės „Telia" reputacija.

Nuo 2016 metų, kai indeksas pristatytas pirmą kartą, bent vienoje tikslinėje grupėje prastėjo šių sektorių reputacija: vaistinių, valstybinių įmonių, alkoholinių gėrimų gamintojų bei mažmeninės prekybos sektorių.

Tyrimo metu apklaustos trys tikslinės grupės: visuomenė; sprendimų priėmėjai (verslo, valdžios elitas, didžiųjų įmonių vadovai, reguliuojančiųjų institucijų vadovai, politikai); nuomonės lyderiai (žurnalistai, tinklaraštininkai, ekspertai ir kiti).

Tyrimą atlikusios bendrovės „Socialinės informacijos centras“ (SIC) Tyrimų strategijų vadovė Rūta Gaudiešienė teigia, kad kaip ir ankstesniais metais, geriausiai įmonių reputaciją vertina būtent šalies gyventojai, o sprendimų priėmėjai bei nuomonės lyderiai gerokai kritiškesni.

„Pirmas dalykas, kuris net plika akimi krinta į akis, tai tas, kad visuomenė daug pozityviau į visus žiūri. Labiausiai visuomenė „myli“ vaistines, paskui eina telekomunikacijos, technologijų centrai“, - pristatydama tyrimą sakė R. Gaudiešienė.

Nors lyginant sektorius tarpusavyje, matyti visuomenės teikiama pirmenybė vaistinėms, bet vertinant konkrečias įmones situacija yra kitokia, ir čia (visuomenės požiūriu) jau pirmauja bankas „Swedbank“ bei telekomunikacijų bendrovė „Tele2“, paskui jau rikiuojasi vaistinių tinklas „Camelia“ arba „Lietuvos paštas“ (priklausomai nuo indekso dedamosios).

Etiškumas, sąžiningumas, teikiamų paslaugų ar prekių kokybė bei vartotojų poreikių tenkinimas, kaip ir pernai, lieka esminiais faktoriais, nuo kurių priklauso įmonės reputacijos vertinimas.

Pagrindinės Lietuvos verslo stiprybės: produktai ir paslaugos yra aukštos kokybės, puikiai tenkinami vartotojų poreikiai. Savo ruožtu esminiai trūkumai: nesąžiningumas, neetiškas elgesys ir konkuravimas.

Tyrimas atliktas 2017 m. kovo-balandžio mėnesiais, jo metu respondentų buvo klausiama nuomonės apie konkrečią įmonę. Tyrimas atliktas bendradarbiaujant su Investuotojų forumu (Investors' Forum).

Lietuvos įmonių Reputacijos tyrimas vykdomas antrus metus iš eilės siekiant ištirti Lietuvos verslo ir visuomenės lyderių požiūrį į didžiausias šalies bendroves, jų veiklą bei įvertinti įmonių reputaciją ir jos pokytį per metus.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (5)