Sąskaitą užsidaryti norėjusiai moteriai bankas pasiūlė atvažiuoti į Lietuvą arba kreiptis į notarus, o tai lietuvei kainuotų apvalią sumą.

Irma yra pasibaisėjusi tokia situacija ir teigia, kad tai sutarties sudarymo laisvės ir laisvo asmenų judėjimo pažeidimas. Be to, ji pažymi, kad su tokia situacija susiduria ne vienas lietuvis.

Vis dėlto SEB bankas komentavo, kad veikiausia įvyko nesusipratimas, nes užsidaryti sąskaitą, naudojantis interneto banku, – galima.

Pinigus išsiimti pačiai ir uždaryti sąskaitą užtruktų tris mėnesius

Irma nusprendė užsidaryti sąskaitą, kadangi užsienyje planuoja likti ilgam, ir sąskaita tiesiog nereikalinga, o už jos tvarkymą kas mėnesį turi mokėti papildomus mokesčius.

„Internetu galima uždaryti sąskaitą, bet tik, kai ji neaktyvi. Vadinasi, jei joje nėra lėšų. Mano situacija truputį kitokia – joje yra lėšų, todėl ją užsidaryti ne taip paprasta“, – pasakoja Irma.

Pradėjusi domėtis, kaip pinigus persikelti į kitą naudojamą užsienio banko sąskaitą, ji suprato, kad perkėlimas ne tik ilgai užtruks, bet ir kainuos.

„Pažiūrėjau operacijų, grynųjų išsiėmimo limitus per dieną ir per mėnesį, kurie nustatyti sutartyje, ir supratau, kad anksčiausiai, kada persivesčiau visus pinigus, būtų spalio 12 diena.

Sąskaitai ištuštinti man reikėtų daryti 9 operacijas, tai užtruktų tris mėnesius. O kas, jeigu tų pinigų man reikėtų dabar?, – klausia ji. – Be to, tai man papildomai kainuotų apie 10-15 eurų, kadangi už kiekvieną operaciją reikėtų mokėti, taip pat ir už trijų mėnesių kortelės aptarnavimą.“

Irma pripažįsta – tai jai nėra didelė suma, tačiau vis tiek pikta: „Įsivaizduokite, žmogus gali turėti ir daugiau pinigų sąskaitoje, nei kad aš turiu, tai jam tų 9 operacijų neužtektų, o laikas dar labiau išsitęstų. Aš galiu per dieną daugiausia 1000 eurų pervesti, o per mėnesį – ne daugiau nei 3000 eurų. Faktas, kad bankas pelnosi iš to“.

Pasiūlė kreiptis į notarus arba atvykti į Lietuvą

Tada moteris nusprendė kreiptis į SEB banko padalinį Lietuvoje. Tačiau paskambinusi išeities irgi nerado.

„Pasirinkau asmeninę konsultaciją, suvedžiau visus reikiamus generatoriaus, atpažinimo kodus ir pan.

Atsiliepusiam vaikinui apibūdinau situaciją, paklausiau, kaip man galėtų padėti, ar kaip normaliose Europos Sąjungos valstybėse galiu atsiųsti pažymą internetu uždaryti sąskaitą su mano parašu, ar, jeigu netinka elektroniniu būdu, – užpildyti prašymą ir išsiųsti registruotą laišką.

Tačiau jis patikrino visus įmanomus būdus ir pasakė, kad man vis tiek reikia atvykti į Lietuvos banko skyrių. Operacijų limitus irgi gali dar labiau pakelti tik pačiame bake, o tokios didelės sumos pavedimą padaryti galiu taip pat tik atvykusi į banką.

Belgijos banke, įdomumo dėlei pasižiūrėjau, tėra specialios formos, kurias reikia atsisiųsti iš interneto svetainės, užpildyti prašymą, pasirašyti ir nurodyti savo naujo banko sąskaitos numerį“, – piktinosi ji.

Jai taip patarė kitą būdą – kreiptis į notarą, kuris patvirtintų lietuviškai surašytą įgaliojimą, su kuriuo tvarkyti Irmos reikalus Lietuvoje toliau galėtų artimieji. Tačiau moterį šis variantas nesužavėjo, kadangi jis reikalauja daug pinigų ir laiko.

„Suprantu, kad bankas daro biznį, bet čia yra akivaizdus sutarties sudarymo laisvės pažeidimas, kadangi negaliu nutraukti sutarties. Suprantu, kad yra saugumo dalykai, bet juk prigalvota pilna slaptažodžių, kurie yra sutartyje.

Nepaisant to, jie sako: iš kur mums žinoti, ar ten tikrai jūs, bet šiandien juk turime elektronines paslaugas, pildome elektronines deklaracijas, įsijungę interneto bankininkystę. Kažkodėl mokesčių inspekcijai nekyla klausimų, ar deklaraciją kitoje kompiuterio pusėje pildo būtent tas žmogus“, – svarsto ji.

Irma mąsto kreiptis į Vartotojų teisių apsaugos tarnybą ir aiškintis atvejį, kadangi žino, kad tokia problema kyla ne vienai jai.

„Tai yra pasipinigavimo būdas, kitaip neįvardyčiau“, – teigia ji. Grįžti į Lietuvą Irma planuoja tik per Kalėdas.

Tvirtina, kad kliūčių nėra

SEB banko atstovė žiniasklaidai Jovita Bazevičiūtė tvirtino, kad veikiausia įvyko nesusipratimas, kadangi užsidaryti banko sąskaitą, naudojantis interneto banku, anot jos, yra įmanoma.

„Jei SEB banko klientas yra sudaręs Elektroninių paslaugų teikimo sutartį ir naudojasi „SEB“ interneto banku, nenaudojamą sąskaitą jis gali uždaryti internetu.

Prašymą uždaryti sąskaitą galima pateikti laisva forma pasirinkus SEB interneto banko meniu punktą „Pranešimai“.

Kai nėra galimybės pateikti prašymą per interneto banko sistemą, uždaryti sąskaitą SEB banko klientas gali arba atvykęs į banko skyrių, arba pateikęs prašymą per įgaliotą asmenį“, – tvirtino ji.

Ji teigė, kad šiuo metu bandoma išsiaiškinti, kodėl banko darbuotojas klientei pasakė kitaip.

„Detaliai nagrinėjame atvejį. Siūlome jūsų minimai SEB banko klientei parašyti prašymą per interneto banką – banko darbuotojai su ja susisieks ir išaiškinus negrįžtamas pasekmes, o klientei vis tiek pageidaujant uždaryti sąskaitą, ją uždarys“, – pridūrė J. Bazevičiūtė.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (202)