„BaltCap“ infrastruktūros fondo partneris Šarūnas Stepukonis sako, kad 60 proc. fondo lėšų tikimasi pritraukti iš didžiausių Baltijos šalių pensijų fondų.

„Tai iki šiol rekordinio dydžio įsipareigojimas iš vietinių pensijų fondų“, - spaudos konferencijoje Vilniuje sakė Š.Stepukonis.

Anot jo, fondas bus skirtas finansuoti transporto ir energetinio efektyvumo projektus.

„Paklausą tokiems projektams pastebėjome prieš keletą metų. Mes nusprendėme, kad turime sukurti ilgesnio laikotarpio fondą ir norėdami pritraukti vietinius pensijų fondus, mes turėjome pritraukti investuotoją, kuris turėtų patirties šioje srityje. Būtent Europos investicijų banko pritraukimas mums tai leido padaryti“, - kalbėjo Š.Stepukonis.

„Fondas turi griežtus aplinkosauginius reikalavimus, todėl negalime tikėtis, kad pinigai bus nukreipti visiems projektams“, - pridūrė jis.

„BaltCap“ pirmadienį pasirašė fondo sutartį su investuotojais - EIB, Šiaurės šalių aplinkos finansų korporacija (NEFCO), „SEB investicijų valdymas“ ir „Swedbank investicijų valdymas“.

EIB 20 mln. eurų investicija bus garantuota Europos strateginių investicijų fondo (EFSI), dar vadinamo Junckerio planu.

EFSI planu 2014-2018 metais tikimasi pritraukti apie 315 mlrd. eurų privačių investicijų. Jis sukurtas iš EIB skirtų 5 mlrd. eurų, o dar 16 mlrd. eurų skiriant iš ES biudžeto. Šiomis lėšomis yra garantuojamos EIB arba privataus sektoriaus investicijos. EFSI dar yra vadinamas Junckerio planu, nes iniciatyvą pristatė Europos Komisijos vadovas J.C.Junckeris.