Pasak „Rolls-Royce“ generalinio direktoriaus Warreno Easto, „kuo toliau atsidursime nuo faktinės padėties, tuo bus sunkiau“.

Variklių gamintojos teigimu, svarbu išsaugoti automobilių dalių bei personalo judėjimo tarp JK ir bloko galimybę.

Jei tektų palikti muitų sąjungą ir bendrąją rinką, darbo jėgos bei prekių laisvas judėjimas būtų neįmanomas, teigia gamintoja.

Jungtinės Karalystės iždo sekretorius Philipas Hammondas sekmadienį dar kartą pasisakė už ketinimą trauktis iš abiejų struktūrų.

Kalbėdamas Paryžiuje vykstančioje parodoje, W. Eastas pareiškė, kad kitos įmonės taip pat pajustų „kietojo „Brexit“ padarinius.

„Aeronautikos pramonė yra tarpusavyje susijusi tampriais ryšiais, todėl kitos sektoriaus bendrovės, veikiančios tarp JK ir ES, taip pat patirtų tų pačių sunkumų kaip ir mes“, - sakė jis.

Toks W. Easto perspėjimas nuskambėjo tuo metu, kai didžiųjų bendrovių vadovai aktyviai ragina britų vyriausybę siekti švelniojo „Brexit“. Derybos dėl Jungtinės Karalystės pasitraukimo iš ES oficialiai prasidėjo Briuselyje pirmadienį.

W. Eastas taip pat pažymėjo, kad pasitraukusi iš ES, Jungtinė Karalystė nebebūtų Europos aviacijos saugumo agentūros (EASA), reguliuojančios pramonę ir sertifikuojančios aviacijos produktus, dalimi. Toks scenarijus taptų rimta problema tokioms bendrovėms kaip „Rolls“, gaminančioms variklius komerciniams orlaiviams.

Tačiau jis pridūrė, kad Jungtinė Karalystė gali pasekti Šveicarijos ar Norvegijos pavyzdžiu ir tapti asocijuotąja agentūros nare.

„Rolls-Royce“ kelerius pastaruosius metus patyrė rimtų sunkumų. Sausį jai teko sumokėti beveik 700 mln. svarų JK ir JAV valdžios institucijoms dėl įtarimų kyšininkavimu.

Šis pretenzijų sureguliavimas, taip pat smarkiai kritęs svaro kursas brangiai kainavo bendrovei - 2016 metais koncernas patyrė 4,6 mlrd. svarų nuostolių.

W. Eastas, tapęs „Rolls“ generaliniu direktoriumi prieš beveik dvejus metus, išsakė vilčių, kad šiais metais bendrovės finansiniai rezultatai turėtų „šiek tiek pagerėti“. Jis taip pat užsiminė, kad artimiausiu metu nebenumatoma jokių masinių atleidimų. Pernai gruodį dėl vangios klientų paklausos įmonei teko panaikinti 800 darbo vietų laivybos skyriuje.

Jungtinėje Karalystėje dirba 23 000 „Rolls Royce“ darbuotojų, visame pasaulyje - 55 tūkst.