Reaguodama į anksčiau penktadienį Europos Komisijos paskelbtą pranešimą, „Nord Stream 2 AG“ išplatino savo pranešimą.

„Nėra būtinybės sudaryti tarptautinė susitarimą tarp ES ir Rusijos federacijos dėl „Nord Stream 2“. Jau egzistuoja visa reikalinga teisinė bazė, reguliuojanti „Nord Stream 2“ ir „Nord Stream“ atšakos. Nėra jokio teisinio vakuumo, nepaisant politiškai motyvuotų EK pareiškimų“, – teigiama rusų bendrovės pareiškime.

Anksčiau penktadienį Europos Komisija kreipėsi į Europos Sąjungos Tarybą su prašymu suteikti jai įgaliojimus derėtis su Rusija dėl pagrindinių „Nord Stream 2“ dujotiekio projekto funkcionavimo principų.

Komisijos pranešime nurodoma, kad EK siekia užtikrinti, kad jeigu šis dujotiekis bus nutiestas, jis bus eksploatuojamas skaidriu ir nediskriminuojančiu būdu, užtikrinant tinkamą priežiūros lygį bei atitiks pagrindinius tarptautinės ir ES energetikos teisės principus.

„Tinkamai diversifikuotos ir konkurencingos dujų rinkos sukūrimas yra vienas iš ES energetinio saugumo ir energetikos sąjungos prioritetų. Kaip jau ne kartą esame sakę, „Nord Stream 2“ neprisideda prie ES tikslų įgyvendinimo. Jeigu šis dujotiekis vis dėlto bus nutiestas, mažiausiai ką galime padaryti yra užtikrinti, kad jis funkcionuos skaidriai ir laikantis pagrindinių ES energetikos rinkos taisyklių“, – sakė už energetikos sąjungą atsakingas EK vicepirmininkas Marošas Šefčovičius.

„Kaip ir bet kuris kitas infrastruktūros projektas ES, „Nord Stream 2“ negali funkcionuoti teisiniame vakuume ar laikantis tik trečios šalies energetikos įstatymų. Mes norime gauti Tarybos įgaliojimus derėtis su Rusija dėl specifinio režimo, kurio metu „Nord Stream 2“ dujotiekiui bus taikomi pagrindiniai ES energetikos teisės principai, kad būtų išlaikytas Europos vidinės energetikos rinkos funkcionavimas“, – sakė ES klimato kaitos ir energetikos komisaras Miguelis Arias Canete.

Komisija mano, kad „Nord Stream 2“ neatitinka energetikos sąjungos tikslų siekiant suteikti prieigą naujiems šaltiniams, maršrutams ir tiekėjams ir kad šis projektas leis sustiprinti vieno tiekėjo pozicijas ES dujų rinkoje bei prives prie dar didesnės tiekimo maršrutų koncentracijos. Šiuo metu jau yra gerai funkcionuojanti dujų transportavimo infrastruktūra, leidžianti užtikrinti dujų tiekimą Europai. „Nord Stream 2“ nutiesimas taip pat keltų grėsmę dabartiniams transportavimo maršrutams, ypač per Ukrainą.

Komisija prašo Ministrų Tarybos suteikti jai įgaliojimus derėtis dėl specialaus teisinio pagrindo, kuomet bus atsižvelgta į pamatinius tarptautinės ir ES energetikos teisės principus: dujotiekis turi funkcionuoti skaidriai, neturi būti diskriminuojančio tarifų nustatymo, turi būti užtikrintas prieigos lygis nediskriminuojant trečiųjų šalių bei tam tikras dujų tiekimo ir paskyrimo funkcijų atskyrimo lygis.

1224 kilometrų ilgio dujotiekis „Nord Stream“ iš Rusijos per Baltijos jūrą iki Vokietijos pradėjo veikti prieš daugiau nei penkerius metus. Pagal Rusijos dujų giganto, kontroliuojančio trečdalį Europos dujų rinkos, inicijuotą „Nord Stream 2“ projektą šio vamzdyno metinis pralaidumas išaugtų dukart iki 120 mlrd. kubinių metrų. Dvi papildomas dujotiekio gijas planuojama pradėti tiesti 2018-ųjų balandį ir projektą užbaigti iki 2019 metų pabaigos.

„Nord Stream 2“ projektas sulaukė kai kurių Europos valstybių, įskaitant Lenkijos, Danijos, Lietuvos, pasipriešinimo, kurios jį laiko ne komerciniu, o politiniu, kuriuo siekiama pakenkti Ukrainai bei suskaldyti Europą.

Europos Komisija dėl projekto dvejoja, ne kartą atvirai reiškė abejones dėl jo suderinamumo su ES energetinio saugumo strategija.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (9)