Bankams pagal SEPA (bendros Europos sąjungos mokėjimų eurais erdvės) reikalavimus atnaujinus įmokų surinkimo formas, dalis gyventojų pakeitė ir savo mokėjimo įpročius, pastebi Elektros ir dujų klientus aptarnaujančio centro „Gilė“ specialistai.

Nuo balandžio pradžios įmokų surinkimas per e. bankininkystę sumažėjo 14 proc., o kai kuriuose bankuose – net iki trečdalio. Tuo tarpu klientų, atsiskaitančių už elektrą bei dujas kitais elektroniniais kanalais, skaičius išaugo.

Didžiausias augimas pastebimas savitarnos svetainėje manogile.lt – per pastarąjį mėnesį klientų, čia atsiskaitančių už elektrą ir dujas, padaugėjo 13 proc. (t.y. 12 tūkst. vartotojų). Už elektros energiją ir dujas mokančių per „Viena sąskaita“ skaičius paaugo 4 proc. (t.y. 1,8 tūkst. vartotojų).

Dalis per e. bankininkystę mokėjusių klientų ir toliau moka per e. banką, tačiau nesinaudoja įmokų surinkimo formomis, o atlieka paprastą mokėjimo pavedimą.

Klientų, mokančių grynaisiais pinigais, dalis ir toliau išlieka panaši: maždaug pusė gyventojų už elektrą ir dujas atsiskaito įmokų surinkimo vietose – „Lietuvos pašte“, Maxima kasose, „Perlas“ terminaluose ir kt.