Ministras pirmininkas teigė, kad susitikime su trečiu aukščiausiu pareigūnu Kinijos komunistų partijos hierarchijoje daugiausiai buvo kalbėta apie galimybes bendradarbiauti transporto ir logistikos sektoriuje. Anot S.Skvernelio, tai labiausiai domino Kinijos delegaciją.

„Klaipėdos jūrų uostas yra labiausiai augantis Baltijos jūros regione vienareikšmiškai, tai yra neužšalantis uostas ir tam ambicingam projektui, kuriam pritarė Vyriausybės strateginis komitetas dėl jūrų uosto plėtros ir išorinio jūrų uosto statybų, jeigu mes tą projektą įgyvendinsime, tai tikrai apie broliukų (Latvijos - BNS)konkurencija bus galima sunkiai kalbėti“, - penktadienį po susitikimo žurnalistams sakė S.Skvernelis.

Kinijos investicijas pritraukti siekiama ne vienerius metus, tačiau šios šalies bendrovės į Lietuvos rinką žengia atsargiai. Paklaustas, kodėl taip yra, premjeras tikino, kad atsargumas yra abipusis.

„Turbūt abipusį atsargumą reikia paminėti, nes be ekonomikos teigiamų dalykų reikia paminėti ir apie tą politinę situaciją arba politinė sanklodą Kinijoje. Tai yra pakankamai specifinė valstybė ir mes tą turime irgi įvertinti, kalbant apie jų investuotojus“,- sakė S.Skvernelis.

Anot jo, Lietuvai svarbu taip pat bendradarbiauti žemės ūkio srityje ir tiekti savo produkciją į Kiniją. Tačiau, anot jo, nors potencialas yra milžiniškas, problema, kad Lietuva yra nedidelė valstybė, tad kyla klausimas, ar ji pajėgi užtikrinti pakankamus produkcijos kiekius.

„Potencialas yra milžiniškas, bet mūsų investuotojai, mūsų verslininkai, jie, žinau, suvokia, kad mastas... Mes negalime kalbėti apie tai, kas yra aktualu mažosioms rinkoms, nes jeigu tiekti, tas mūsų mastais, ar mes galime užtikrinti poreikį, jeigu normaliai įeiti į vieną ar kitą rinką. Tai reikia gebėti ir tą suvokti, nes masteliai tarp valstybių yra skirtingi“, - tikino S.Skvernelis.

Pernai kovą „China Merchants Group“ vadovas Li Jianhongu pareiškė, jog Lietuva tampa vis artimesnė partnerė. Anot jo, Honkonge įsikūrusi bendrovė yra pasirinkusi Lietuvą kaip bazę tolesnei plėtrai į Vidurio ir Rytų Europos šalis. Grupė planavo Lietuvoje steigti dvi atstovybes - vieną Vilniuje, kitą - Klaipėdoje, taip pat prisidėti Klaipėdoje statant giliavandenį uostą.

Su šia bendrove ryšius siekia palaikyti ir „Lietuvos geležinkeliai“, bandantys pritraukti krovinius iš Baltarusijoje kinų statomo industrinio parko.

Tai antrasis Kinijos Kongreso Nuolatinio komiteto pirmininko vizitas Lietuvoje. Tokio rango pareigūnas Vilniuje lankėsi 2000 metais.

Kinija yra antra didžiausia pasaulio ekonomika, pernai ji augo daugiau kaip 6 proc., panašus augimo tempas prognozuojamas ir 2017 metais.

Šaltinis
Temos
Naujienų agentūros BNS informaciją skelbti, cituoti ar kitaip atgaminti visuomenės informavimo priemonėse bei interneto tinklalapiuose be raštiško UAB "BNS" sutikimo neleidžiama.
BNS
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (24)