Su šiuo incidentu susiję daugybė klausimų ir temų: pradedant jėgos panaudojimu, keleivių teisėmis, viešųjų ryšių nesėkme ir galiausiai bendrosiomis skrydžių tvarkos taisyklėmis.

Pateikiame penkis dažniausiai užduodamus klausimus ir atsakymus į juos, skelbia CNN.

1) Kodėl būtent šis vyras?

Kaip CNN pasakojo kiti lėktuvo keleiviai, „United Airlines“ personalas sekmadienio vakaro skrydyje ieškojo keturių savanorių, kurie mainais į kompensaciją užleistų savo vietas ir palauktų kito skrydžio iš Čikagos į Luisvilį. Tokį sprendimą teko priimti norint į lėktuvą priimti skrydžių bendrovės darbuotojus, kurie turėjo suspėti į savo pamainą Luisvilyje.

Buvo pasiūlyta 800 dolerių kompensacija, tačiau savanorių neatsirado. Įgula pranešė, kad lėktuvas nepakils tol, kol neatsilaisvins keturios vietos. Paaiškino, kad neturėjo kito pasirinkimo: atsitiktine tvarka parinkti keturi keleiviai, kuriems teks apleisti lėktuvą.

Tiesa, kaip teigia skrydžių bendrovės atstovas Charlie Hobartas, tas pasirinkimas nebuvo jau toks visai atsitiktinis. Ch. Hobartas CNN sakė, kad skrydžių bendrovė, priimdama tokį sprendimą, atsižvelgia į tam tikrus veiksnius, pavyzdžiui, jungiamuosius skrydžius ar laiką, kurį konkrečiam keleiviui teks praleisti oro uoste. Be to, skrydžių bendrovės taisyklėse numatyta, ką galima ir ko negalima išsodinti iš lėktuvo. Pavyzdžiui, žmonės su negalia gali būti išsodinti tik ekstremaliais atvejais.
Kitos skrydžių bendrovės vadovaujasi savais kriterijais. Pavyzdžiui, „Delta“ neišsodintų karinių pajėgų tarnautojų ir imtųsi specialių priemonių su lojalumo programoje dalyvaujančiais keleiviais.


2) Kas tas vyras?

Tapatybė keleivio, kuris šaukė ir galiausiai buvo jėga išvilktas iš lėktuvo sukruvintu veidu, neskelbiama. Čikagos policijos departamentas sako, kad jam 69 metai. Keleiviai pasakojo, kad lėktuvo įgulai ir teisėsaugos pareigūnams vyras aiškino esąs gydytojas ir negali keisti skrydžio laiko, nes kitą dieną jo laukia pacientai.

Keleivis Tyleris Bridgesas CNN per interviu sakė, kad sekmadienio vakaro skrydis tą dieną buvo paskutinis į Luisvilį, kitas tik pirmadienio popietę.

Be to, skelbiama, kad jėga išsodintas vyras buvo iš Kinijos, o šis faktas minėtojo šalyje sukėlė nemenką ažiotažą. Vienas keleivis CNN sakė girdėjęs, kaip vyras garsai skundėsi, kad buvo pasirinktas būtent dėl savo kilmės.

3) Ar skrydžių bendrovė gali teisėtai išprašyti klientą iš lėktuvo?

Tiesą sakant, taip. Remiantis JAV transporto departamento duomenimis, 2015 metais iš skrydžių prieš savo valią buvo išprašyta per 46 tūkst. keleivių. Taip nutinka skrydžių bendrovėms sąmoningai perpildant skrydžius, nes žmonės neretai nepasirodo.

Bendrovei nusprendus atlaisvinti vietą skrydyje, tenka laikytis specialios procedūros. Pirmiausia, kaip teigia JAV Transporto departamentas, išsiaiškinama, ar neatsirastų tokių, kurie savanoriškai sutiktų atlaisvinti vietą.

Dažniausiai mainais pasiūloma kompensacija, pavyzdžiui, kuponas kitam skrydžiui. Kaip jau minėta ir seniau, nors skrydžių bendrovės ir turi teisę teisėtai išprašyti žmones iš lėktuvų, kiekvienas oro vežėjas vadovaujasi savo taisyklėmis, kada ir su kuo galima taip pasielgti.

4) Kodėl jie tiesiog nepasiūlė daugiau pinigų?

Tai vienas iš dažniausiai žmonių, besidominčiu šiuo incidentu, užduodamų klausimų. Remiantis kitų keleivių pasakojimais, „United Airlines“ siūlė 800 dolerių kompensaciją – atsižvelgiant į nepatogumus, tai tikrai nėra ori suma. Remiantis šalies Transporto departamento duomenimis, „nėra nustatytos tikslios sumos, kokią skrydžių bendrovės turėtų siūlyti savanoriams“.

Skrydžių bendrovės su keleiviais gali derėtis ir ieškoti abiem pusėms palankiausio sprendimo kompensacijos klausimu, teigiama taisyklėse.

Įdomiausia, kas nutinka, kai keleiviai iš lėktuvo išprašomi prieš savo valią. Priklausomai nuo to, kiek ilgai pasivėlina skrydis, skrydžių bendrovė už patirtus nepatogumus gali sumokėti ir 1350 dolerių.

„Jeigu yra galimybė pasiekti jūsų kelionės tikslą nevėluojant daugiau nei dvi valandas (kalbant apie tarptautines keliones, tai keturios valandos), kompensacija siekia 400 proc. jūsų kelionės kainos. Šiuo atveju tai maksimali 1350 dolerių suma“, – teigiama taisyklėse. Šiuo atveju „United Airlines“ turėjo mokėti būtent tokio dydžio kompensaciją, nes kitas skrydis į Luisvilį buvo tik kitą dieną.

5) Kaip elgtis, jeigu taip nutiko jums?

Pirmiausia galima kreiptis į teismą. JAV Transporto departamento nuostatose aiškiai įvardijama, kad galima su skrydžių bendrove bylinėtis dėl didesnės pinigų sumos (jeigu manote, kas maksimali kompensacija neatitinka situacijos). Jeigu ketinate skrydžių bendrovę paduoti į teismą, nepriimkite nieko, ką kaip kompensaciją siūlo skrydžių bendrovė.

„Vos tik išsigryninsite skrydžių bendrovės čekį ar priimsite nemokamą skrydžio bilietą, neteksite galimybės prisiteisti daugiau pinigų“, – teigiama JAV Transporto departamento parengtose taisyklėse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (107)