Verslininkai susitiks Norvegijoje, kur E. Muskui bus įteiktas tarptautinis verslo Taikos apdovanojimas „Oslo Business for Peace Award“.

Lietuvos verslininkas ir visuomenės veikėjas V. Lašas tokio apdovanojimo, kurį kasmet keliems išskirtiniams pasaulio verslininkams skiria iš Nobelio taikos ir ekonomikos premijų laureatų sudaryta komisija, nusipelnė 2012 metais ir nuo to laiko aktyviai dalyvauja šios organizacijos „Business for Peace Foundation“ veikloje.

Verslo taikos apdovanojimai skiriami verslininkams už pasauliui svarbių problemų sprendimų paieškas, inovacijų sklaidą ir sėkmingą socialiai atsakingą verslą. V. Lašas ir E. Muskas turės galimybę pasauliui svarbius sprendimus aptarti ir gegužės 16 dieną.

„Su „Tesla“ ir „SpaceX“ įkūrėju Elonu Musku domimės panašiomis temomis ir esame ne kartą bendravę asmeniškai. Būtinai aptarsime E. Musko sugalvotą, suomių sparčiai vystomą greitojo transporto sistemą „Hyperloop“, panaudojant ją kaip priemonę sukurti Šiaurės ir Baltijos šalis apjungiantį naująjį Šiaurės superregioną „New Nordic Super Region“, – apie inovatyvius pasaulinių problemų sprendimus kalba V. Lašas.

Taip pat tai bus puiki proga su „Tesla“ įkūrėju aptarti gigafabriko statybų Lietuvoje galimybes.

Ūkio ministras yra skyręs papildomą finansavimą 3 darbuotojų etatams agentūroje „Investuok Lietuvoje“, taigi – profesionalus dalykinis pasiūlymas „Teslai“ jau intensyviai ruošiamas.

Susitikimo Osle metu išsiaiškinsiu, kada ir kaip geriausia pristatyti Lietuvos pasiūlymą „Teslai“, – aktyviai nusiteikęs V. Lašas.

Šių metų pradžioje siekis atkreipti „Tesla Motors“ dėmesį į Lietuvą buvo įgyvendintas greičiau ir žaismingiau negu tikėtasi.

Pati JAV kompanija atkreipė dėmesį kol kas į vienintelės šalies Europoje – Lietuvos – pastangas pritraukti į savo šalį gigafabriko statybas ir savo „Twitter“ paskyroje parašė: „Lietuva žino kelią į mūsų širdį: Gigafactory2 pristatymas panaudojant Minecraft“.

Iniciatyvaus Lietuvos jaunimo įgyvendintas projektas „Minecraft Gigafactory LT“, kurio metu lietuviai Kruonio LEZ teritorijoje pastatė virtualų „Tesla“ gigafabriką, per užsienio žiniasklaidą pasiekė didesnę negu 5 mln. pasaulio gyventojų auditoriją – lietuvių žinia buvo paskelbta „The New York Times“, „Mashable“, „Engadget“ ir kituose įtakinguose leidiniuose. Projekto video medžiagą peržiūrėjo daugiau nei pusė milijono žmonių.

Iniciatyva Lietuvoje statyti „Tesla Motors“ gigafabriką sulaukė didžiulio Lietuvos visuomenės ir užsienyje gyvenančių lietuvių palaikymo. Kūrybinėse dirbtuvėse diskutavę įvairių sričių profesionalai nustatė, kad Lietuva turi tam reikiamus resursus – žmogiškuosius išteklius, logistinius, gamybinius ir kitus pajėgumus.

Vienintelis dalykas, kurį dar reikia sustiprinti – patikėti šiuo ambicingu tikslu.