Ketvirtadienį Martyno Mažvydo bibliotekoje susirinkę šios idėjos entuziastai svarstė, ar „gigagamyklos“ statybos ir 6 tūkst. sukuriamų darbo vietų sukeltų emigrantų sugrįžimo į Lietuvą bangą.

„Ir šiais laikais gali kilti Sąjūdis. Žmonės, gal ir nepatikliai, bet sako, kad jei tai tikrai vyktų, mes sugrįžtume“, – sakė „Tesla Motors“ „gigagamyklos“ statybos Lietuvoje iniciatorius, verslininkas Vladas Lašas.

„Matant patį entuziazmą, kuris įgauna geros bangos efektą, aš negalėjau praleisti šio renginio. Keliamas tikslas kai kam gali atrodyti kaip fantastika, bet mes turime kelti tokius tikslus ir jais tikėti. Šita idėja yra lengviau pasiekiama, nei kažkada buvęs Sąjūdis ir jo pasiekta Nepriklausomybė“, – sakė premjeras Saulius Skvernelis.

Jis pažadėjo, kad Vyriausybė dės visas pastangas, jog būtų priimti visi reikalingi sprendimai, jei išties bus užsikabinta už idėjos Lietuvoje įkurti „gigagamyklą.

„Čia kaip tam anekdote: jei nenusipirksi bilieto, niekada nelaimėsi. Mes, kaip valstybė, galime turėti ambicijas atsivesti „Tesla Motors Gigafactory“, – sakė ūkio ministras Mindaugas Sinkevičius.

Tačiau jis taip pabrėžė, kad sėkmės tikimybė nėra labai didelė.

„Ne tik nuo valstybės pastangų tai priklauso, bet net ir nepritraukę šios investicijos, vien jos siekdami galime padidinti Lietuvos žinomumą. Nepabandęs niekada nesužinosi“, – kalbėjo ministras.

M. Sinkevičius juokavo, kad jei „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas atvyktų į Lietuvą, jį ne tik pasitiktų oro uoste, bet ir „ant rankų nešiotų“.

„Turime tinkamą infrastruktūrą. Jau pamatavome, kad „Gigafactory“ tikrai tilptų Kruonio teritorijoje“, – vieną iš galimų gamyklos lokacijų įvardijo „Lietuvos energijos“ vadovas Dalius Misiūnas.

Jis pastebėjo, jog tai turi būti bendras visų valdžios institucijų projektas, nes būtent tokio požiūrio stoka anksčiau neleido į Lietuvą privilioti „Google“.

Seimo ekonomikos komiteto pirmininkas Virginijus Sinkevičius priminė, kad Lietuva gali įgyvendinti sudėtingus projektus ir kaip pavyzdį pateikė suskystintųjų dujų terminalą Klaipėdoje.

„Kartu galime peržiūrėti visą gamyklinį sektorių Lietuvoje. Taip pat ir procedūras, kurios šiuo metu trunka labai ilgai, kartais iki pusės metų“, – sakė jis.

Paklaustas, ar gali atsirasti tokių politikų, kurie pasipriešintų tikslui atsivesti „Tesla Motors“ į Lietuvą, V. Sinkevičius pajuokavo, kad norėtų pažiūrėti į tokią partiją, kuri tam prieštarautų.

„Priminsiu, kad Suomija po Sovietų Sąjungos žlugimo nusprendė, kad jai reikia kažką gaminti ir tai pradėjo daryti. Po to sekė ekonominis proveržis ir tai parodo, kad mūsų tikslas yra teisingas“, – sakė Kauno technologijos universiteto rektorius Petras Baršauskas ir pridūrė, kad Lietuvoje netrūksta specialistų, kurie galėtų dirbti planuojamoje „gigagamykloje“.

„Klausimų dėl to, kad Lietuvai reikia diversifikuoti savo ekonomiką nuo paslaugų į gamybą nėra“, – kalbėjo „Investuok Lietuvoje“ vadovas Mantas Katinas.

Jis taip pat pasakojo, kad per pastaruosius metus investicinė aplinka, ypač teisiniu požiūriu, labai pagerėjo.

Meilės laiško neužteks

M. Sinkevičius žadėjo, kad jei procese prireiks finansinės pagalbos, Ūkio ministerija, jos turėtų suteikti.

„Mes negalime nueiti su „meilės laišku“, turime nueiti su konkrečiu pasiūlymu, o prieš tai pasidaryti namų darbus“, – sakė ūkio ministras.

Tam pritarė ir M. Katinas ir teigė, kad nereikėtų nesusitarus tarpusavyje imti ir kviesti „Tesla Motors“ į Lietuvą.

„Turi būti tokia „sidabrinė kulka“ ir jos vienos užtektų sėkmei“, – aiškino jis.

Norą savo teritorijoje statyti „Gigafactory“ jau yra pareiškusios bent dešimt Europos valstybių, tarp jų Suomija, Portugalija.

Įkvėpė vienytis

Idėją pasistengti vardan to, kad šalimi, kurioje „Tesla“ įkurtų savo Europoje planuojamą „Gigafactory“ praėjusių metų pabaigoje pasiūlė V. Lašas.

„Ir jei visi sutariame, kad verta, – imkime ir darykime!“ – savo publikacijoje žurnale „Verslo klasė“ kvietė V. Lašas, valdantis nedidelę dalį „Tesla Motors“ akcijų.

Verslininkas tvirtino, kad ličio akumuliatorių paklausa ir gamyba artimiausius dešimtmečius augs dešimtis kartų.

Sausio 4 dieną Nevadoje baterijas gaminti pradėjusi „Gigafactory“ ketina padvigubinti viso pasaulio ličio akumuliatorių gamybą.

„Automatizuota masinė gamyba atpigins juos bent 30 proc. „Gigafactory“ užimamas plotas prilygsta 100 futbolo aikščių, tai bus didžiausias pastatas pasaulyje. Joje dirbs 6 tūkst. darbuotojų. „Tesla Motors“ kartu su „Panasonic“ investuoja 5 mlrd. dolerių, ir 2020 metais „Gigafactory“ gamins akumuliatorius pusei milijono elektromobilių „Tesla“. Metinė produkcija – bendros 35 GWh talpos ličio akumuliatorių vertė šiandienėmis kainomis siekia 12 mlrd. dolerių“, – dėstė V. Lašas.

Ekscentriškasis „Tesla Motors“ vadovas Elonas Muskas jau pradėjo ieškoti vietos antrajai „Gigafactory“, kurią planuoja Europoje.

V. Lašas siūlo įtikinti jį, kad Lietuva – geriausias pasirinkimas šioms statyboms. Esą tai valstybei leis padaryti milžinišką progresą.

E. Musko vardas šiuo metu yra vienas dažniausiai linksniuojamų tarptautinėje žiniasklaidoje.

Elonas Muskas

Jis taip pat yra kosminių technologijų įmonės „SpaceX“ ir saulės baterijų gamintojos „SolarCity“ vadovas, vienas iš mokėjimo sistemos „PayPal“ įkūrėjų.

Žurnalas „Forbes“ E. Musko turtą vertina 12,4 mlrd. dolerių.

E. Muskas tvirtina, kad jo valdomų įmonių tikslas yra pakeisti pasaulį ir žmoniją. Verslininkas nori ne tik sustabdyti klimato kaitą, bet ir įkurti pirmąją koloniją Marse.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (835)