Mokėjimų sistemą „Paysera“ valdančios bendrovės „Paysera LT“ atstovas viešiesiems ryšiams Vytautas Urbonas DELFI pripažino, kad problema egzistuoja ir bendrovės sąskaita HSBC banke yra iki šiol blokuota.

„Mūsų partneris bankas Jungtinėje Karalystėje HSBC užblokavo pervedimus iš ir į JK. HSBC bankas ilgą laiką neįvardijo blokavimo priežasties, tačiau vėliau paaiškėjo, kad bendrovės operacijos buvo sustabdytos dėl vieno skundo dėl įtartino pervedimo“, - komentavo jis.

Pasak pašnekovo, „Payseros“ sąskaita HSBC banke yra blokuota nuo savaitgalio.

„Stengiamės kuo greičiau išspręsti šią situaciją. Informavome klientus apie trukdžius su Jungtine Karalyste. Pervedimai į kitas šalis vykdomi per vieną Lietuvos bankų, jie užtruks ilgiau, 2-3 dienas, tačiau klientams jų kaina nesikeis (60 britiškų centų)“, - DELFI sakė V. Urbonas.

Trečiadienį per pietus bendrovė pranešė, kad nesusipratimas su HSBC banku išspręstas

„Pranešame, kad gruodžio 14 d. Paysera atnaujino skubius pervedimus į Jungtinę Karalystę ir iš jos. Santykiai su partneriu HSBC banku visados buvo geri, o ši susiklosčiusi situacija pastačiusi klientus į nepatogią situaciją buvo dėl vidinio HSBC banko nesusikalbėjimo. Tokie bankai, kaip HSBC turi didelę struktūrą-sistemą, kuri dažnai veikia labai sudėtingai ir viena banko pusė nežino, ką daro kita. Dėl tokio nesusikalbėjimo ir nežinojimo ir įvyko ši situacija. Paysera savo ruožtu ėmėsi visų priemonių, kad ši situacija nepasikartotų ir kad pervedimai į Jungtinę Karalystę vyktų nepertraukiamai, pigiai ir greitai. Dėl to Paysera jau turi papildomai veikiančią alternatyvą ir dar tris alternatyvų pasiūlymus, kurie užtikrins nepertraukiamą ir greitą pervedimų į Jungtinę Karalystę atlikimą. Paysera taip pat ketina ir pati prisijungti prie Jungtinės Karalystės mokėjimų sistemos tiesiogiai, ne per partnerius. Šis procesas gali užtrukti keletą mėnesių, tačiau klientai jau nuo šiol gali būti ramūs – visi pervedimai į Jungtinę Karalystę vyks sklandžiai.“ - rašoma bendrovės komentare.

Pasak anglija.today, panašu, jog Jungtinėje Karalystėjė HSBC banke sąskaitą turinti „Paysera“ susidūrė su teisėsaugos problemomis, nes tarptautinės mokėjimų sistemos sąskaita HSBC banke yra užblokuota remiantis britiškais pinigų plovimo įstatymais (angl. money laundering regulations).

Tikėtina, jog panašios problemos šiais metais „Paysera“ kamavo ir kitame britiškame banke, „Barclays“, iš kurio kompanijos sąskaita buvo neseniai perkelta į HSBC.

„Paysera“ darbuotojai nežinojo, kada iš naujo atsinaujins pervedimai svarais per HSBC banką, tačiau teigė, jog kitomis Europos šalių valiutomis tarptautinių pervedimų operacijos atliekamos be problemų.

Panašu, jog JK lietuviai bus priversti ieškotis kitos alternatyvos pinigų pervedimams į Lietuvą, jei „Paysera“ veikla artimiausiu metu neatsinaujins.

Lietuviškos kilmės tačiau tarptautiniu lygiu savo veiklą vykdančios „Paysera“ tinklapyje teigiama, jog „Paysera“ mokėjimų sąskaita jau naudojasi per 300 000 privačių asmenų, bei daugiau nei 10 000 įmonių, elektroninių parduotuvių, pramogų portalų ir žaidimų kūrėjų.

2012 m. Lietuvos banko sprendimu jai išduota elektroninių pinigų licencija, kuri suteikia teisę leisti elektroninius pinigus ir teikti mokėjimo paslaugas visose Europos Sąjungos šalyse. „Paysera” buvo pirmoji elektroninių pinigų įstaiga Lietuvoje.