Vasaros ir atostogų sezono metu prekybininkai įdarbina daugiausia žmonių, o jai pasibaigus, dirbančių skaičius mažėja.

Vis dėlto, kaip rodo „Sodros“ duomenys, paskutinę šių metų lapkričio savaitę prekybos tinklai „Maxima“, „Iki“, „Norfa“, „Rimi“ ir „Prisma“ iš viso turėjo 30,9 tūkst. darbuotojų, t.y. 1,2 tūkst. mažiau nei 2015 m. lapkričio mėnesio pabaigoje. Tačiau panašiai tiek per metus padidėjo „Lidlo“ darbuotojų skaičius.

DELFI kalbinti prekybos tinklų atstovai skirtingai aiškino darbuotojų skaičiaus pokyčius, tačiau tikino, kad jie nėra reikšmingi.

„Maxima LT“ Personalo departamento vadovė Tatsiana Ihnatovič teigė, kad kasmet vasaros metu priimama apie 1 tūkst. darbuotojų, kurie įdarbinami pagal trumpalaikes darbo sutartis. Nuo pavasario pagalbos iš šalies poreikis padidėja dėl to, kad senbuviai išleidžiami kasmetinių atostogų.

„Daugiausia įdarbiname jaunimą, kurie vasaros atostogų metu turi laisvo laiko ir nori padirbėti. Labai skatiname iniciatyvą, kad padirbėti ateitų darbuotojų atžalos. Taip ne vienas jų turi galimybę dirbti kartu su tėvais, susipažįsta su darbo aplinka, kai kurie susivilioja karjeros galimybės pas mus ir lieka arba ateina dirbti baigę mokslus“, – komentavo ji.

Vadovės teigimu, įmonės darbuotojų skaičius keičiasi dėl įvairių priežasčių:

„Žmonės keičia darbus, gyvenamąją vietą, kolektyvas daugiau moteriškas, tad moterys išeina vaiko priežiūros atostogų. Šiemet įgyvendiname intensyviausią tinklo plėtros etapą, ieškome darbuotojų įvairioms pozicijoms užimti“.

T. Ihnatovič tikino, kad darbuotojams siekiama sudaryti geras, konkurencingas darbo sąlygas, jiems suteikiami nemokami pietūs, jų vaikams skiriamos stipendijos, Vilniuje neseniai atidarytas bendrabutis darbuotojams iš kitų miestų.

„Palink“ viešųjų ryšių vadovė Berta Čaikauskaitė paaiškino, kad „Iki“ darbuotojų skaičių lėmė tinklo permainos:

„Vasaros pabaigoje uždarėme kelias parduotuves, kas tiesiogiai įtakojo darbuotojų sumažėjimą. Šiuo metu turime 233 parduotuves. Siekdami užtikrinti pirkėjams patogesnį apsipirkimą ir galimybę rinktis iš platesnio, jų poreikius atitinkančio, prekių asortimento, pastaruosius du metus optimizavome prekybos tinklo veiklą, atnaujinome parduotuves ir plėtėme asortimentą“.

Bendrovės „Norfos mažmena“ atstovas spaudai Darius Ryliškis tikino, kad personalo pokyčiai yra labiau sezoniniai:

„Šitas darbuotojų skaičiaus sumažėjimas ar veikiau svyravimas nėra toks didžiulis, maksimaliai nesiekia ir 5 proc. Jis susijęs su didesniu prekybos aktyvumu vasarą, didesne parduotuvių apyvarta. Ir mes laikinai priimame papildomų darbuotojų, jaunų žmonių. Pasibaigus vasaros sezonui, kai rudenį apyvarta mažėja, mažėja ir darbuotojų“.

„Norfos“ atstovo teigimu, per metus tinklo darbuotojų sumažėjimas nesiekia ir 1 proc. Jį galima paaiškinti ir natūralia personalo kaita.

„Rimi Lietuva“ viešųjų ryšių vadovė Giedrė Bielskytė taip pat pripažino, jog rudenį juntamas nedidelis sezoninis darbuotojų sumažėjimas, tačiau atskleidė ir kitą tendenciją.

„Dėl suintensyvėjusios sezoninės prekybos, ypač pajūrio parduotuvėse arba ten, kur dėl padidėjusių vasaros turizmo srautų suintensyvėja prekyba, vasarą įdarbiname daugiau darbuotojų – ypač jaunų žmonių, studentų, o rudenį šie žmonės vėl grįžta į studijas.

Tačiau pastaruoju metu nemažai investuojame į darbuotojų efektyvumo didinimą (automatinis prekių užsakymas, savitarnos kasos ir pan.), tad jų skaičius mūsų tinkle šiek tiek mažėja ir dėl šios priežasties. Vis dėlto darbuotojų netektis yra natūrali – stengiamės išlaikyti ir motyvuoti jau esamus mūsų darbuotojus, tuos, kurie nori tęsti savo darbą pas mus, pasiūlyti karjeros galimybes“, – komentavo vadovė.

Lietuvos prekybos įmonių asociacijos vykdomasis direktorius Laurynas Vilimas teigė, kad darbuotojų skaičiaus sumažėjimas 1,2 tūkst. nėra tendencija, jį lėmė skirtingos priežastys:

„Dar daugiau, kadangi 2017 m. beveik visi tinklai numatę plėtrą, darbuotojų skaičius didės. „Lidlo“ situacija šiame kontekste kol kas išskirtinė, nes jie tik pradėjo veiklą ir dar ilgą laiką vykdys intensyvią plėtrą, o su tuo bus susijęs ir jų darbuotojų skaičiaus augimas.

Kitų tinklų plėtros strategija gali būti visai kitokio pobūdžio – ne tik atidaromos naujos, bet uždaromos senos arba nepasiteisinusiose vietose esančios parduotuvės. Taip pat vyksta procesų efektyvinimas, pavyzdžiui: automatizuojami užsakymai, kasos operacijos ir pan., o tai reikalauja atitinkamai ir mažiau žmogiškųjų resursų. Darbuotojų skaičiui didelę įtaką prekybos sektoriuje turi ir sezoniškumas. Nepriklausomai nuo darbuotojų skaičiaus svyravimų skirtingose įmonėse, prekybos sektorius ir toliau išliks vienareikšmiškai didžiausias Lietuvos darbdavys“.

Samdomų darbuotojų profesinės sąjungos „Sampro“ pirmininkė Irina Judina teigė pastaruoju metu negirdėjusi, kad prekybos centrų darbuotojai skųstųsi dėl didesnių atleidimų.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (486)