Didžiulės pirkėjų eilės nuo ankstaus ryto, muštynės dėl prekių ir visiškas chaosas parduotuvėse – tokių vaizdų galima pamatyti šią dieną kiekvienais metais. Tačiau kai kam pirkinių karštinė baigiasi visai nekaip.

Kaip rašo „Info Ekspresas“, vos per 7 min. po HMV parduotuvės Didžiosios Britanijos Leedso mieste, atidarymo, buvo sužalotas vyras.

Ne pareigų metu apsipirkti nusprendęs policininkas pastebėjo, kaip vienas iš parduotuvėje buvusių pirkėjų, į kišenę prisikrovė įvairių prekių ir nusprendė pasišalinti. Vyras bandė jį sulaikyti, tačiau vagišius į kaklą smeigė peilį.

36 m. vyras sulaikytas, jam pareikšti kaltinimai dėl vagystės bei ginkluoto užpuolimo. Policijos pareigūnui stipriai sužalotas kaklas ir veidas, šiuo metu jis gydomas ligoninėje, jo būklė stabili.

Muštynės įvyko ir viename iš prekybos centrų JAV.

Viso pasaulio žiniasklaidoje mirga pirkėjo nufilmuotas vaizdelis Pietų Afrikoje, kur juodąjį penktadienį kilo susistumdymas prie nukainoto tualetinio popieriaus.

#BlackFriday Chaos over toilet paper. CE pic.twitter.com/7sveqQk3IH— EWN Reporter (@ewnreporter) November 25, 2016

BBC cituoja tyrimus, pagal kuriuos vien Didžiojoje Britanijoje per kiekvieną juodojo penktadienio minutę pirkiniams bus išleidžiama 2,3 mln. svarų sterlingų (2,71 mln. Eur).

Per visą penktadienį pirkėjai turėtų išleisti 1,96 mlrd. svarų (2,31 mlrd. Eur) – tai yra 18 proc. daugiau nei tokią dieną prieš metus. Beje, skaičiuojama, kad apie 37 proc. visos prekybos apyvartos sudarys pirkimai internetu.

Visuomenės apklausos parodė, kad priklausomai nuo gyvenamosios vietos, apsipirkti juodąjį penktadienį ketina nuo 18 proc. iki 32 proc. visų šalies gyventojų. Daugiausia šią dieną jie perka elektronikos ir buities prietaisų, taip pat drabužių ir avalynės.

Juodojo penktadienio pardavimai JAV, skaičiuojama bus dar didesni ir sieks 27 mlrd. JAV dolerių (25,6 mlrd. Eur). Manoma, kad tik paskutinį šeštadienį prieš Kalėdas amerikiečiai išleis daugiau pinigų.

Žiniasklaidoje cituojami bendrovės „Adobe Systems“ skaičiavimai, pagal kuriuos apsiperkant internetu juodąjį penktadienį bus išleista apie 2 mlrd. JAV dolerių (1,9 mlrd. Eur).

„Ko gero, pastarosiomis dienomis daugelį persekioja „juodas nuolaidas“ ar „juodąjį išpardavimą“ siūlančios reklamos. Tai JAV vykstančio masinio išpardavimo – „juodojo penktadienio“, kuris visuomet būna ketvirtą lapkričio penktadienį, iš karto po Padėkos dienos, lietuviškas analogas.

Šis laikas ženklina prasidedančią kalėdinę prekybą ir verslo įmonių nuostolingos veiklos pabaigą, kai – amerikietiškais buhalteriniais terminais kalbant – „raudonos eilutės tampa juodomis“, – išplatintame pranešime žiniasklaidai cituojama „Lietuvos pašto“ rinkos tyrimų vadovė, e. prekybos ekspertė Edita Jurkienė.

Ji atkreipė dėmesį, kad ir Lietuvoje kasmet vis dažniau skelbiami „juodojo penktadienio“ išpardavimai. E. Jurkienės teigimu, aktyviausiai prieškalėdinėje prekybos karštinėje dalyvauja elektroninės parduotuvės.

„Tradiciškai „juodojo penktadienio“ nuolaidos būdavo taikomos tik prekybos centruose, o šiandien, kai mažmeninės prekybos rinkoje vis didesnę reikšmę įgauna elektroninė prekyba, jau turime kalbėti ir apie „kibernetinį pirmadienį“.

Šį terminą sugalvojo internetine prekyba užsiimančios parduotuvės, siekdamos pakartoti „juodojo penktadienio“ sėkmę ir pasiūlyti pirkėjams galimybę po savaitgalio, praleisto parduotuvėse, internetu apsipirkti dar pigiau arba išsirinkti prekę, kurios nespėjo nugriebti parduotuvėje“, – komentavo E. Jurkienė.

Skaičiuojama, kad „kibernetinį pirmadienį“ apyvarta būna didesnė už „juodojo penktadienio“. Šiuo laikotarpiu elektroninės parduotuvės įprastai pasiekia net iki 30 proc. metinės apyvartos.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (104)