2012 m. pabaigoje pranešta, kad už 75 proc. šios bendrovės akcijų paketą valstybinė Rusijos kompanija sumokėjo daugiau kaip 1 mlrd. JAV dolerių (tuo metu – apie 800 mln. Eur).

44 antrines bendroves ir 12 tūkst. darbuotojų visame pasaulyje turinti „Gefco“ per metus įvairiais maršrutais perveža daugiau kaip 4,4 mln. skirtingų markių automobilių. Jos metinė apyvarta viršija 4,2 mlrd. Eur. Prieš kurį laiką įmonė pranešė pasirašiusi naują 8 mlrd. Eur vertės sutartį su PSA grupe.

Šiemet darbuotojų paieškos bendrovės „Master Class Lietuva“ rengiamoje tarptautinėje konferencijoje „Personalo spindesys ir skurdas. Talentai: iššūkis – surasti ir išlaikyti“ pranešimą skaitė ir „Gefco“ žmogiškųjų išteklių direktorius Rusijai, Baltijos valstybėms ir NVS šalims Cedricas Brochardas.

Jis sutiko DELFI papasakoti, kokius pokyčius „Gefco“ patyrė po to, kai kontrolinį jos akcijų paketą įsigijo Rusijos geležinkeliai, kaip verslą paveikė ES sankcijos Rusijai ir šios atsakomieji veiksmai, ką įmonė planuoja Lietuvoje ir kaip konkuruoja su mūsų šalies vežėjais.

Foto: Bendrovės archyvas

„Po to, kai „Gefco“ akcijas įsigijo Rusijos geležinkeliai, didelių pokyčių nebuvo: mūsų kultūra nepasikeitė, vertybės nepasikeitė. Plečiamės tose valstybėse, kuriose ir planavome.

Beje, pernai netgi įsigijome specializuotą bendrovę „IJS Global“, kuri mus suteikia pranašumą, gabenant krovinius oro linijomis ir jūrų keliais. Ši kompanija mums naudinga dėl to, kad veikia pasaulio šalyse, kuriose mes anksčiau nedalyvavome, ypač šiose verslo srityse“, – pasakojo pašnekovas.

Jis plačiau nekalbėjo apie ekonomines sankcijas, kurias ES ir JAV Rusijai įvedė po to, kai ši aneksavo Ukrainai priklausiusį Krymo pusiasalį, nes tai esą geopolitiniai klausimai. Vis dėlto, anot verslininko, jo atstovaujamai bendrovei jos neturėjo daugiau reikšmės nei kitiems verslams.

„Kokias sankcijas turite galvoje – ES sankcijas ar Rusijos sankcijas? Ir vienas, ir kitas? Mus tai veikė kaip ir kitas kompanijas – nė daugiau, nė mažiau.

Pavyzdžiui, dabar mums yra daugiau naujų galimybių. Atpigęs Rusijos rublis atvėrė naujas galimybes eksportui, ką anksčiau padaryti buvo sudėtingiau. Taigi, pačios sankcijos mūsų neveikia daugiau nei kitų. „Gefco“ – pasaulinė bendrovė, mes dirbame ne tik Rusijoje, bet ir visame pasaulyje“, – kalbėjo C. Brochardas.

Jis pripažino, kad bendrovė jaučia konkurenciją su Lietuvos bendrovėmis, tačiau ne visose transporto ir logistikos srityse.

„Konkurencija yra, bet mes specializuojamės automobilių gabenimo sektoriuje. Rusijoje niekas tokio lygio dar nepasiekė. Beje, neseniai sudarėme kontraktą su BMW. Šiandien tarp savo klientų turime ne tik BMW, „Land Rover“, „Mercedes Benz“, bet ir visus kitus svarbiausius markes.

Tiesa, šiuo metu automobilių pervežimai Rusijos viduje sumenkę. Apimtys sumažėjo, nes automobilių pardavimas gerokai nukrito, palyginti su tuo, kas buvo prieš trejus – ketverius metus.

Nepaisant to, sugebėjome išlaikyti savo rinkos dalį ir išplėtėme pasiūlymus ne automobilių sektoriuose – turime naujų klientų, orientuotų į bendrojo naudojimo prekes“, – pasakojo verslininkas.

Rusijoje veikiančios Europos verslo asociacijos Automobilių gamintojų komiteto duomenimis, per tris šių metų ketvirčius šioje valstybėje parduota 1,02 mln. naujų automobilių – t. y. 14 proc. mažiau per tą patį praėjusių metų laikotarpį. „Autotyrimų“ duomenimis, Lietuvoje tuo pačiu metu naujų automobilių pardavimas padidėjo 22 proc. – iki 17,8 tūkst. automobilių.

Į klausimą, ar pasikeitė bendrovė požiūris į darbuotojus po to, kai didelę dalį jos akcijų nupirko valstybės valdomi Rusijos geležinkeliai, C. Brochardas atsakė taip:

„Dėl tokio susijungimo kompanijos personalas kiek padidėjo. Visame pasaulyje įmonės atstovybėse dirba per 70 skirtingų tautybių darbuotojai. Tai rodo, kad esame pasaulinė kompanija ir tautybė nieko nereiškia.

Vieni darbuotojai dirba lokaliniai, kiti globaliame lygyje. Tie, kurie dirba visos šalies mastu arba tarptautinime lygyje, gali būti ir rusai, ir australai, ir kinai. Kai darbuotojas turi globalių kompetencijų, tai jo pilietybė ar tautybė nieko nekeičia“.

Pašnekovo teigimu, viso transporto sektoriaus ir jo atstovaujamos bendrovės laukia įdomi ateitis.

„Kodėl taip sakau? Dėl to, kad mūsų verslas dėl skirtingų priežasčių labai stipriai ir greitai keičiasi. Pirmiausia, dėl klientų poreikių – jie vis daugiau reikalauja, kad visame pasaulyje kroviniai būtų pristatyti kuo greičiau, efektyviau ir ekonomiškiau.

Be jokios abejonės, čia mums padeda naujos technologijos. Joms skiriame daug dėmesio, idant dirbtume kuo efektyviau. Ateityje planuojame plėsti ne tik automobilių gabenimo, bet ir visas kitas verslo kryptis“, – sakė verslininkas.

Anot jo, bene įdomiausia bus vadinamųjų 4PL paslaugų, t. y. ketvirtosios šalies logistikos paslaugų plėtra. Kaip pavyzdį jis pateikė bendrovės „Volvo“ gaminamos didelių gabaritų technikos gabenimas. Esą vienam klientui buvo suteiktos visos logistikos paslaugos ir technika pristatyta ten kur net nėra kelių.

„Mes esame ir Lietuvoje. Tiesa, kol kas kukliai, tačiau palyginti sėkmingai ir norime dar daugiau plėstis, kadangi jūsų šalies rinka labai įdomi. Įdomi tuo, kad kalbant mūsų žargonu, tai yra koridorius ir tam tikra sankryža krovinių srautams“, – apie verslo perspektyvas Lietuvoje kalbėjo pašnekovas.