Šiandien veiklą pradedantis startuolis „Baltic arrow“ bus nauja automobilių keitimosi platforma.

I. Laursas neatskleidžia, kiek kartu su L. Kleiza investuota į naują startuolį, tačiau atskleidė, kad tai šešiaženklė suma.

„Galite registruoti platformoje savo automobilį, kuris turi būti ne senesnis nei 10 metų. Ir galėsite automobiliais keistis“, - apie naują platformą pasakojo startuolio įkūrėjas Rytis Kričenas.

Kol kas išbandyti naują platformą žadama tik Lietuvoje.

„Mūsų fondas labai aktyviai seka dalijimosi ekonomikos startuolius ir manome, kad dalijimosi ekonomika yra labai įspūdingas dalykas, nes turto sąvoka paskutiniu metu labai keičiasi ir žmonės dažnai moka už daiktus, kuriais nesinaudoja, - kalbėjo į „Baltic arrow“ investavusio „Nextury Ventures“ įkūrėjas I. Laursas.

Verslininkas įsitikinęs, kad šis startuolis gali sulaukti pasaulinės sėkmės kaip „Uber“.

Kaip paminėjo I. Laursas, užsienyje jau sėkmingai veikia dalijimosi platformos nekilnojamajam turtui. Pavyzdžiui, vilas skirtinguose kurortuose turintys žmonės keičiasi jomis, kad paįvairintų savo atostogas. Dabar, „Nextury Ventures“ įkūrėjas tiki, kad atėjo laikas ir automobiliams.

„Ir dabar nebereikia pirkti naujo automobilio, kad savaitgaliui nuvažiuotumei prie ežero didesniu automobiliu su šeima. Pakanka surasti bendraminčių ir apsikeisti“, - pridėjo I. Laursas.

Startuolio, kuriame šiuo metu dirba keturi žmonės, įkūrėjas R. Kričenas teigė, kad pusę metų platformoje keistis automobiliais bus galima nemokamai.

„Bus nustatomos automobilių vertės. Jei jūsų automobilis brangesnis, tai besikeičiantis turės mokėti vertės skirtumą. Tarkime, jei jūsų automobilio vertė 90 tūkst. eurų, tai jo kaina 90 eurų, o kito žmogaus automobilio vertė 100 tūkst. eurų, tai jo kaina 100 eurų, todėl jūs turite savininkui duoti skirtumą – 10 taškų. Vėliau taškai bus verčiami eurais“, - aiškino startuolio atstovas.

Automobilių tiesiog nuomoti nebus galima, jais reikės keistis.

„Reikia pabrėžti, kad mes nesiūlome keistis automobiliais visam laikui, tai yra laikino apsikeitimo paslauga. Pavyzdžiui, jums reikia didesnio automobilio, nes norite su šeima kažkur išvykti, ar norite išbandyti greitesnį automobilį. Tai yra tiesiog priemonė vos ne kasdien turėti naują automobilį“, - kalbėjo į projektą investavęs I. Laursas.

R. Kričenas pripažįsta, kad Lietuvoje yra stereotipas, jog dažnas vyras apie automobilį galvoja kaip apie žmoną, su kuria niekada nesidalintų, tačiau, pasak jo, apklausos rodo ką kitą.

„Kai darėme apklausas, buvo žmonių, kurie sakė, kad tikrai mielai dalintųsi automobiliais“, - pridėjo jis.

Krepšininkas L. Kleiza teigė prisijungti finansiškai prie projekto nusprendė dėl to, kad automobiliais domisi nuo pat mažens.

„Aš pats vos ne kas antrą savaitę noriu pirkti naują mašiną, tai gerai, kad turiu protingą žmoną, kuri iškart atkalba“, - juokėsi sportininkas. Dėl noro išbandyti skirtingus automobilius jam „Baltic arrow“ idėja atrodo įdomi.

„Mašinos, kaip ir technologijos, kasmet naujas modelis ir nespėji visko išbandyti“, - pridėjo L. Kleiza.

I. Laurso pasiteiravus, kas bus vartotojams, kurie turi automobilį, kurio niekas nenorės išbandyti, verslininkas teigė: „Kuo daugiau platformoje vartotojų, tuo didesnė tikimybė, kad atsiras norinčių išbandyti. Žinoma, čia sunku pasakyti. Čia kaip pažinčių programėlės: niekas pasaulyje negarantuoja, kad sutaps norai“.

Verslininkas teigė, kad platforma yra suprogramuota taip, kad motyvacija būtų ir „iš viršaus į apačią“ - būtų noras keisti ir brangesnį automobilį į pigesnį.

„Praėjusią savaitę užsiregistravo šių metų „Ford Fiesta“. Aš vairuoju džipą ir pagalvojau, kodėl nepasikeitus automobilio į tą, kur kuro sąnaudos važiuojant į Klaipėdą yra 4-5 l. Manau, visai susikeisčiau, jei norėčiau į ekonominę pusę pažiūrėti“, - kalbėjo startuolio įkūrėjas R. Kričenas.

Ateityje startuolis žada uždirbti iš pervedimų už paslaugas mokesčio.