Menininko teigimu, būtent taip veikia nauja Registrų centro sukurta Piniginių lėšų apribojimų informacinė sistema (PLAIS).

Be pinigų gali likti net kelias dienas

„Sodra“ ir VMI sugalvojo savo „sistemėlę“. Juk pilietis ar įmonė turi žinoti, ko bijoti... Taigi, tam, kad nusirašytų pageidaujamas sumas, jie blokuoja visas jūsų turimas lėšas visose turimose sąskaitose. Kokioms trims ar penkioms darbo dienoms“, - socialiniame tinkle rašė V. Marcinkevičius.

Vilmantas Marcinkevičius

Pasak jo, būnant bet kuriame pasaulio krašte, galima likti tiesiog be pinigų: „Pvz., VMI darbuotoja penktadienį po pietų, išgėrusi kavutės, spaudžia mygtuką ir blokuoja sąskaitas kelioms dienoms. O jūs visą savaitgalį bet kuriame pasaulio taške liksite be savo pinigų (mes juk net skatiname diskusijas pereiti prie elektroninių pinigų!).

Įsivaizduokite, esate kelionėje su nepilnamečiais vaikais, 80-mečiais tėvais ir norite atsiskaityti už viešbutį, taksi ar paprasčiausius pietus... Ir staiga suprantate, kad jūsų mylima Tėvynė su savo sistema pavertė jus, jūsų vaikus, žmoną, tėvus šiukšlėmis. Nes buvo pritaikytos „sankcijos“ palikti jus be lėšų.“

„Tik po skambučių į „Sodrą“ eiliniams ir vadovams mano sąskaitas „paleido“ ir pasiėmė tik tiek, kiek jiems priklauso – 34,20 Eur.“, - aiškino menininkas.

Sistema pradeda veikti, kai bankai jau užsidaro

„Sodros“ komunikacijos skyriaus vadovė Gabrielė Banaitytė teigė, kad pati „Sodra sąskaitų neblokuoja.

"Valstybinio socialinio draudimo fondo valdyba (VSDF) ar jos teritoriniai skyriai sąskaitų neblokuoja. Priverstinis skolų išieškojimas vykdomas per Piniginių lėšų apribojimo informacinę sistemą, kurią administruoja Registrų centras. Esant įsiskolinimui, šiai sistemai yra siunčiamas mokėjimo nurodymas. Tolesni veiksmai nėra vykdomi VSDF specialistų ir nuo jų nepriklauso", - komentavo G. Banaitytė.

V. Marcinkevičius DELFI teigė, kad pareigūnų pasiaiškinimai neatitinka tikrovės.

„Man tai buvo du kartus, vieną kartą VMI, kitą kartą „Sodroje“. Pareigūnai sako, kad nurašo nuo sąskaitos tik tiek, kiek yra skolos, kas būtų labai normalu.

Bet jie pamiršo pasakyti, kad paleidžia sistema penktadienį 3 val. Nuskaitymas prasideda, bet tada užsidaro bankas ir užsidaro Registrų centras, kuris kuruoja sistemą. Tada viskas išsijungia. Pareigūnai sako, kad taip neturėtų būti, bet taip yra.

„Sodra“ sako, kad mes neblokuojame sąskaitų, taip, jie patys neblokuoja, bet ta sistema pradeda veikti ir prasideda kelių dienų procesas“, - kalbėjo V. Marcinkevičius.

Pripažino, kad sąskaitos yra blokuojamos

Registrų centro atstovė Gražina Urbonavičė DELFI teigė, kad sąskaitos iš tiesų yra užblokuojamos, o nuskaičius lėšas, jos atblokuojamos. Viskas priklauso nuo to, kaip greitai sureaguoja bankai.

„Pati sistema veikia automatizuotai ir visus veiksmus - sąskaitos apribojimus, jų nuėmimą - atlieka gavusi atitinkamą informaciją ar nurodymą iš sistemoje dalyvaujančių institucijų. Nurodymus "blokuoti" sąskaitas PLAIS gauna iš institucijų, tokių kaip VMI, Sodra, antstolių, ir perduoda juos bankams. Kai skola nuskaitoma, apie nurašytas lėšas sistema vėlgi informuoja bankus, kurie panaikina visus apribojimus, kad asmuo galėtų naudotis sąskaitomis“, - laiške rašė G. Urbonavičė.

Pasak jos, viskas priklauso nuo bankų reagavimo greičio: „PLAIS sudaro galimybę visus šiuos veiksmus atlikti per parą (kitaip tariant, per dvi PLAIS darbo dienas). Viso proceso trukmė priklauso nuo to, kada gautas apribojimo nurodymas, kaip greitai bankas, gavęs informaciją apie nuskaitytas lėšas, "atblokuoja" sąskaitas ir pan.“

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (236)