Rinkos tyrimų bendrovės „Nielsen“ pirmą šių metų ketvirtį atlikto pasaulinio tyrimo duomenimis, 32 proc. Lietuvos vartotojų atostogas laiko vienu prioritetų, kuriam panaudoja laisvas lėšas, liekančias po svarbiausių buitinių išlaidų. Pagal šį rodiklį Lietuva pirmauja Baltijos šalyse ir sparčiai vejasi pasaulio vidurkį, kuris sudaro 36 procentus.

„Atsisakius kelionių ir tolimesnių išvykų, vos per vieną ar dvi planuotas atostogų savaites įmanoma sutaupyti apčiuopiamą sumą pinigų. Tačiau neseniai praūžusios krizės išvarginti lietuviai linkę pailsėti ir skirti daugiau dėmesio sau – juk nežinia, kiek truks šis ekonomikos atsigavimas “, – sako „Nielsen“ generalinė direktorė Baltijos šalims Ilona Lepp.

Apklausa rodo, kad tik 11 proc. Lietuvos vartotojų taupymo sumetimais pasiryžtų visiškai atsisakyti atostogauti, nors Europos Sąjungoje tokių vartotojų yra beveik 3 kartus daugiau – 27 proc. žmonių.

Pasak I. Lepp, turizmo sektorius pajuto teroristinių išpuolių pasekmes, atitinkamai Vakarų europiečiai linkę mažiau keliauti. Tuo tarpu lietuviai mielai naudojasi geresnėmis kelionių sąlygomis.

Viešbučiai, kelionių agentūros klientų kelionių patrauklumą bando padidinti mažesnėmis kainomis, lankstesne kelionės trukme. Skrydžių geografiją plečia ir skrydžių bendrovės, kurios negaili akcijų bilietams, tad sąlygos keliauti yra puikios.

Net jeigu finansinė situacija pasitaisytų, Lietuvos vartotojai teigia, kad galėtų tęsti taupymą nepirkdami naujų drabužių, atsisakydami pramogų ir maisto išsinešti, tačiau atostogų sąskaita tai sutiktų daryti tik 8 proc., kai Europoje tokių vartotojų būtų 11 procentų.

Baltijos šalyse apie pusė vartotojų šių metų pradžioje tvirtino mėginą sutaupyti buitinių išlaidų.

Šaltinis
Temos
Be raštiško ELTA sutikimo šios naujienos tekstą kopijuoti draudžiama.
ELTA
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (3)