Darbuotojai vis trumpiau dirba vienoje įmonėje, sulaukia vis daugiau darbo pasiūlymų, nori iššūkių, tobulėti darbe. Kaip laimėti kovą dėl geriausių darbuotojų? Apie tai technologijų ir inovacijų festivalyje „Login“ kalbėjo personalo atrankos įmonės „People Link“ įkūrėja Jurgita Lemešiūtė-Frejienė.

Konferencijos pranešėja pastebėjo, kad kuo toliau, tuo labiau ilgėja darbuotojo įdarbinimo trukmė, tačiau tai nėra geras rodiklis, nes ilgesnė paieškos trukmė gali užkirsti kelią geriausiems darbuotojams.

Kalbant apie darbuotojų paiešką, visų pirma reikia išsiaiškinti, kokia rinkoje ar tam tikrame sektoriuje yra situacija su darbuotojų pasiūla: gyvename aplinkoje, kur jaučiamas kandidatų trūkumas ar perteklius. Pagal tai ir reikėtų rinktis strategiją, kaip ieškoma darbuotojo.

Esant didelei talentų pasiūlai naudojami darbo skelbimai, tačiau J. Lemešiūtė-Frejienė įspėjo, kad tokiu būdu pasiekiama tik apie 17 proc. kandidatų.

Tuo metu talentų trūkumo strategija orientuota į pasyvius profesionalus. Šiuos reikia ne tik surasti, bet ir motyvuoti, kad šie pretenduotų į darbo vietą.

Pašnekovė pastebėjo, kad 2010 m. vidutiniškai darbuotojo paieška užtrukdavo 10 dienų, dabar – apie 30.

„Labai dažnai pradedama nuo aktyvių kandidatų paieškos, tada tik pradedama ieškoti pasyvių. Dėl to daug organizacijų turi ištęstus atrankos procesus“, - aiškino personalo atrankos specialistė.

Per ilgas darbuotojo paieškos procesas nėra naudingas ir dėl to, kad per ilgą laikotarpį motyvacija gali dingti ir iš kandidatais esančių profesionalų.

Jurgita Lemešiūtė - Frejienė

„Kandidato motyvacija iš pradžių auga. Dažniausiai po antro susitikimo ji pasiekia piką. Jei darbuotojo paieškos procesas užsitęsia, motyvacija pradeda mažėti. Optimalus pateikimas pasiūlymo darbuotojui – per 10 dienų, nes vėliau motyvacija krinta. Nereikia pamiršti, kad kartu geriausi kandidatai kartais dalyvauja ne vienoje atrankoje. Siekdami didesnės kokybės ilginame procesą, bet kartu netenkame geriausių kandidatų“, - kalbėjo „People Link“ įkūrėja.

Pasak jos, dideliu iššūkiu darbdaviams yra ir sugebėjimas pritraukti darbuotojus. Kalbant apie statistiką, socialinius tinklus darbuotojams pritraukti naudoja apie pusė darbdavių, vis dėlto apie 70 proc. darbuotojų mano, kad socialiniai tinklai yra per mažai išnaudojami darbdavių.

Įmonių apklausos rodo, kad šiais metais 39 proc. įmonių didins socialinių tinklų išnaudojimą darbuotojų paieškai, 38 proc. - gerins savo kaip darbdavio įvaizdį, 28 proc. - investuos į darbuotojų pritraukimą (angl. sourcing).

„Personalo paieškoje yra labai daug pardavimo principų. Jei kalbame apie organizaciją, ji renkasi „push“ (stumti) arba „pull“ (traukti) strategijas“, - teigė J. Lemešiūtė-Frejienė.

Pasak jos, naudojant „push“ strategiją svarbu susikurti gerą darbdavio vertės pasiūlymą. Kodėl žmogus turėtų norėti dirbti įmonėje? Reikia žinoti, kaip sudominti kandidatus, juos įtikinti sudalyvauti interviu.

Jurgita Lemešiūtė - Frejienė

„Kaip ir pardavimuose, taip ir personalo atrankoje galioja ta pati taisyklė – jei iš interviu žmogus išeis nepatenkintas, apie tai praneš vidutiniškai 20 žmonių, jei patenkintas – aštuoniems“, - priminė konferencijos pranešėja.

Personalo atrankos specialistė taip pat nurodė, kad nereikia pamiršti ir pritraukimo („pull“) strategijos: „Turime iš anksto investuoti ir dirbti, kad aktyvių kandidatų būtų kuo daugiau. Naudoti statistiką, įdarbintų kandidatų grįžtamąjį ryšį. Taip pat sekite potencialius kandidatus, kurkite santykius su jais“.

J. Lemešiūtė-Frejienė patarė užklausti ir jau esamus darbuotojus, ar šie rekomenduotų jus kaip darbdavį savo pažįstamiems. Be to, įmonės kaip gero darbdavio įvaizdžiui kurti vis dažniau naudojami ir įmonių marketingo skyriai. „Login“ prenešėja paminėjo, kad tai daro jau beveik pusė visų bendrovių.

Dažniau keičia darbus

Kaip dar vieną iššūkį įmonėms „People Link“ įkūrėja paminėjo tendenciją, kai didėja darbuotojų kaita ir trumpėja jų išdirbtas laikas.

Pasak jos, šiuo metu darbuotojų kaita siekia vidutiniškai 25 proc. Tai reiškia, kad per dvejus metus įmonėse pasikeičia pusė darbuotojų.

„Y kartos tėvai sako, kad vienoje įmonėje reikia išdirbti 5 metus, bet tik 13 proc. Y kartos su tuo sutinka”, - savo pranešimą tęsė specialistė. Todėl įmonėms kyla daug bėdų dėl to, kaip greičiau atsirinkti darbuotoją, ją adaptuoti darbe ir kuo greičiau sulaukti jo darbo vaisių.

J. Lemešiūtė-Frejienė skaičiavo, kad anksčiau vidutiniškai darbuotojas darbe išdirbdavo 4,5-5 metus. Dabar Vakarų Europoje šis skaičius artėja prie 2,5 metų.

Dalydama patarimus, kaip sėkmingai atsirinkti kandidatus į darbo vietas, specialistė patarė optimizuoti darbuotojo paieškos procesą, naudoti visus galimus paieškos kanalus iškart.

„Taip pat reikia nepamiršti, kad atranka vyksta abiejose stalo pusėse“, - šypsojosi pranešėja.

Pasak jos, taip pat svarbu nepamiršti dirbti su įmonės, kaip darbdavio, įvaizdžiu, bei jau dirbančių darbuotojų – didinti jų įsitraukimą į darbą.

Šaltinis
Temos
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją (221)