ERGO draudimo grupės Lietuvoje užsakytos apklausos, kurią atliko rinkos tyrimų bendrovė „Baltijos tyrimai“, duomenimis, per pastaruosius penkerius metus ženkliai pasikeitė draudimo paslaugų pasirinkimo ir vartojimo įpročiai. Tai paaiškėjo apklausus daugiau nei tūkstantį 15-74 m. Lietuvos gyventojų. 43 proc. respondentų teigia, kad šiuo metu patikimiausias ir priimtinausias būdas draustis - patiems kreiptis į draudimo bendrovę.

Dar 2001 – aisiais metais buvęs populiariausiu būdas draustis, kuomet draudikas susiranda klientą (tai buvo priimtinausia 64 proc. asmenų), šiuo metu domina tik 12 proc. norinčiųjų draustis. 16 proc. gyventojų vis dar priimtinas draudimo bendrovės agento išsikvietimas.

Pasak „ERGO Lietuva“ rinkodaros skyriaus vadovo Irmanto Šerio, tokia draudimo paslaugų pasirinkimo kaita, rodo išaugusį žinių lygį „Gyventojai aktyviai domisi draudimo galimybėmis ir žino, kokioje draudimo bendrovėje bei kokia paslauga nori apsidrausti. Tokie draudimo paslaugų vartojimo įpročiai jau seniai egzistuoja kitose ES valstybėse“, – teigia I. Šerys.

Rečiausiai draudžiasi suvalkiečiai

Apklausos duomenimis, mažiausias apsidraudusių asmenų skaičius yra Marijampolės apskrityje. Čia net 62,3 procento gyventojų nėra apsidraudę nei viena draudimo rūšimi. Į mažiausiai apsidraudusiųjų sąrašą įeina ir Utenos apskritis, kur 54,6 proc. gyvenančiųjų neapsidraudę jokiu draudimu.

Didžiausias susidomėjimas draudimu jaučiamas didžiuosiuose šalies miestuose. Vilniaus, Šiaulių, Kauno ir Alytaus apskrityse daugiau nei šeši procentai apklaustųjų apsidraudę keturiomis ir daugiau draudimo rūšimis. Šioje kategorijoje pirmauja Šiaulių apskritis, kur 6,6 proc. respondentų nurodė, jog jie arba jų šeimos nariai yra apsidraudę keturiomis ir daugiau draudimo rūšimis.

Draudžiasi keliomis rūšimis

Tyrimo metu paaiškėjo, kad šiek tiek daugiau nei kas antras (53 proc.) asmuo ar jo šeima, apsidraudę viena draudimo rūšimi. 2003 m. tyrimo duomenimis, apsidraudusiųjų viena draudimo rūšimi buvo 56 proc.

Kaip ir 2003 m., taip ir šiemet, mažiau nei trečdalis (31 proc.) apklaustųjų, teigė apsidraudę dviem draudimo rūšimis. Tuo tarpu apsidraudusiųjų trimis draudimo rūšimis kiekis paaugo vienu procentiniu punktu. Šiuo metu mažiau nei kas dešimtas (8 proc.) asmenų apsidraudę trimis draudimo rūšimis (2003 m. apsidraudusių trimis rūšimis buvo 7 proc.). Keturias ir daugiau draudimo rūšių pasirinkę 6 proc. apklaustųjų.

Keturi iš dešimties (44 proc.) asmenys, šiuo metu neapsidraudę nei viena draudimo rūšimi. Šis skaičius išliko nepakitęs nuo pernai metų.

Populiariausias vairuotojų civilinės atsakomybės draudimas

Tyrimo duomenimis, daugiausia gyventojai draudžiasi privalomuoju vairuotojų civilinės atsakomybės draudimu. Šia draudimo rūšimi apsidraudę dažniau nei keturi iš dešimties (44 proc.) gyventojų. Dažniau nei kas dešimtas (13 proc.) gyventojas yra apdraudęs turtą, o beveik kas dešimtas (9 proc.) - apsidraudęs nuo nelaimingų atsitikimų ir KASKO draudimu (8 proc.).

„ERGO Lietuva“ rinkodaros skyriaus vadovas teigia, kad draudimo rūšių pasirinkimą įtakoja ne tik įstatymai, draudimo rinkos tendencijos, bet ir besikeičiantis požiūris į draudimą. „Besinaudojantys draudimo paslaugomis, vis dar labai dažnai draudžia ne save patį, o aplink save esantį turtą. Automobilių draudimui, būsto draudimui šalyje skiriamas didžiausias dėmesys, tačiau pastebimos tendencijos, kad daugėja asmenų, kurie draudžia savo ar artimųjų gyvybę“,- sako „ERGO Lietuva“ atstovas.

Pastaraisiais metais ženkliai išaugo susidomėjimas pensiniu draudimu. Tyrimo duomenimis, 2001 – 2003 metais pensinio draudimo skvarba siekė vos 1 procentą. Tuo tarpu jau šiais metais apsidraudusiųjų pensiniu draudimu yra daugiau nei 10 proc. Kaupiamuoju gyvybės draudimu yra apsidraudę 8 proc. šalies gyventojų.

Renkasi pagal kainą

Lietuvos gyventojai rinkdamiesi, kurioje bendrovėje draustis, atsižvelgia į keletą kriterijų. Svarbiausia - jiems priimtina paslaugų kaina, finansinis draudimo bendrovės patikimumas bei žalos atlyginimo sklandumas. Pirmuosius du veiksnius minėjo beveik du trečdaliai respondentų, o trečiąjį dažniau nei keturi iš dešimties respondentai. Apie penktadalis atsakinėjusiųjų teigė, kad jiems svarbu tinkamas paslaugų asortimentas bei draugų/pažįstamų rekomendacijos.

Tuo tarpu patrauklus bendrovės įvaizdis, malonus aptarnavimas bei patogioje vietoje esantis biuras paskatintų draustis konkrečioje bendrovėje atitinkamai mažiau nei dešimtadalį respondentų. Galimybė įsigyti (apmokėti) draudimo polisus Internetu bei naujovės visiškai neaktualios potencialiems klientams - internetu draustis norėtų tik 2 proc. šalies gyventojų.

Šaltinis
Griežtai draudžiama DELFI paskelbtą informaciją panaudoti kitose interneto svetainėse, žiniasklaidos priemonėse ar kitur arba platinti mūsų medžiagą kuriuo nors pavidalu be sutikimo, o jei sutikimas gautas, būtina nurodyti DELFI kaip šaltinį.
www.DELFI.lt
Prisijungti prie diskusijos Rodyti diskusiją